PDA

View Full Version : Lag gitaren



richie sambora
27 januari 2006, 11:43
Kent iemand de gitaren van het merk lag? ik ben gisteren naar 2 winkels geweest en daar heb ik ze voor de eerste keer gezien.
ik heb mij laten vertellen dat het zeer goede gitaren zijn voor het geld.

de enige website die ik ervan vind is www.lag.fr

wimmeltje
27 januari 2006, 12:13
campbell van motorhead speelt ermee. Ik wil ook nog een zien en bespelen want ik ken ze niet maar heb er ook wel hier een daar goede dingen over gehoord voor de prijs.

Chaos_theory
27 januari 2006, 12:24
Ik heb een paar Lag gitaren in mijn handen gehad. Ik herriner me echter alleen nog een rooie die op een RG leek. Erg leuk speelgoed, je kon zien dat 't kwaliteit was.

fred dons
27 januari 2006, 12:41
een vriend van me spaart ze (hij heeft er nu iets van rond de 25) en met name op de 2e hands markt (en dan met de name de originele franse exemplaren en niet de import versies) zijn hele leuke dingen te krijgen

www.lag-fan.tk

frekie
27 januari 2006, 13:36
Ik heb ooit een meneer over de vloer gehad om een versterker te verkopen, die had een Franse Lag bij zich. Even op gespeeld, te gek ding, speelde als boter met een o11 setje. Hij had er wel mijn favo SD Jazz/JB PUs op. Die Koreaanse dingen ken ik niet.

FruscianteFan
27 januari 2006, 13:56
Ik heb er ooit een bespeeld op de gitaarbeurs in Groesbeek, een matzwarte Les Paul-DC achtige. Was een fijne gitaar, alleen wel wat kopzwaar.

(Weet iemand hier trouwens wanneer die beurs precies was? Ik heb namelijk geen idee hoe lang het geleden is, maar ik weet wel dat ik toen nog niet zo 'goed' speelde als nu)

vester86
27 januari 2006, 14:49
ERG gave dingen, die lags, voelen erg goed en strak aan, en kosten naar verhouding echt niet veel.
zeker de morgane vind ik erg mooi:

http://hoodlum.gmta.nl/pics/Lag_morgane.jpg

richie sambora
27 januari 2006, 15:51
ok thx, ik had er nog nooit van gehoord en in vond ze er wel leuk uit zien en spelen.

misschien binnenkort nog eens in de spaarpot zitten...

marc_o
27 januari 2006, 16:01
Kaboemba was voorheen nogal van de LAG, dacht ik.

Negative K3 fan
27 januari 2006, 16:13
Kaboemba was voorheen nogal van de LAG, dacht ik.

idd, gebruikd e search eens, kaboemde (alhambra/rob) heeft een van de duurdere modellen, ik heb er eens op gespeeld (onversterkert) en het kon me wel bekoren,

robert-gitarist
27 januari 2006, 16:16
Heet Kaboemba in het echt rob? Volgens mij ken ik hem dan wel :D :D

rekoj
27 januari 2006, 20:11
Ik heb al een halve maand een Lag Roxanne Standard opzij liggen in de winkel, hopelijk kan ik hem woensdag gaan halen...

Rw
27 januari 2006, 20:23
(Weet iemand hier trouwens wanneer die beurs precies was? Ik heb namelijk geen idee hoe lang het geleden is, maar ik weet wel dat ik toen nog niet zo 'goed' speelde als nu)

welke beurs bedoel je? de vintage? zijn vrij veel lag's naar ik meen te herrineren. die is zaterdag 11 maart. (let op nog steeds de "tijdelijke" flutlocatie)

FruscianteFan
27 januari 2006, 20:42
Voorzover ik weet, was het een 'gewone' gitaarbeurs.

Ik heb trouwens even nagezocht wanneer het was (vraag me niet hoe :P), en het was 20 februari '05.

Kaïn
29 januari 2006, 22:07
Lag gitaren zijn heerlijk :hippie:
Ik ben begonnen op een Lag rx-100 en daar ben ik nog steeds erg tevreden mee. Klinkt geweldig speelt goed en ziet er mooi uit. Het enige nadeel van de mijne is dat hij een satin black finish heeft en die is behoorlijk kwetsbaar. Maar de high range lag's ....GAASSS ^^

Fumi SG
29 januari 2006, 22:26
Die RX-100 heeft een maat van me ook. Hij heeft m een keer open geschroefd -> multiplex!:o

vester86
29 januari 2006, 23:02
Die RX-100 heeft een maat van me ook. Hij heeft m een keer open geschroefd -> multiplex!:o

en, klonk ie daarna nog steeds goed?

imlikeajungle
30 januari 2006, 16:38
Ik had een ouwe Franse Lag Roxane, eerste serie. Ongelooflijke beauty, speelt idd als boter maar te smalle en dunne nek naar mijn smaak. Erg erg erg mooi ding voor weinig, heb ze voor 500 incl OHSC en in perfecte staat verkocht.

Kaboemba
31 januari 2006, 13:13
Yep ik heb er 3 gehad een Roxanne (duurste uitvoering) echt een heerlijke gitaar. Waarom ik hem weg heb gedaan ? Na een flinke val was hij niet echt lekker op stemming te krijgen :angry: , tja kinderen he.



De tweede was een The Blues een soort superstrat, ook heel mooi ding maar niet mijn ding.

Derde was een RX200, uit de goedkope koreaanse serie (als het korea is) voor het geld een hele hele leuke gitaar, maar uiteraard wel budget dus verwacht niet alles.

Als ik ooit nog voor een leuke prijs een originele franse lag kan kopen (kiefst uit de roxanne serie) dan koop ik hem zonder twijfel.

Globetrotter
22 mei 2006, 11:54
Ik vind deze wel te gek, zeker in die kleur... is ook wel de duurste uit heel hun stal precies. Wie weet, als ik ooit eens wat geld te veel heb... money, money, money...
http://www.laboitenoire.net/images/produits/LAG/GLV-RP2000-PUH-B.jpg
Cheers,

Bart

imlikeajungle
22 mei 2006, 14:06
Yep ik heb er 3 gehad een Roxanne (duurste uitvoering) echt een heerlijke gitaar. Waarom ik hem weg heb gedaan ? Na een flinke val was hij niet echt lekker op stemming te krijgen :angry: , tja kinderen he.



De tweede was een The Blues een soort superstrat, ook heel mooi ding maar niet mijn ding.

Derde was een RX200, uit de goedkope koreaanse serie (als het korea is) voor het geld een hele hele leuke gitaar, maar uiteraard wel budget dus verwacht niet alles.

Als ik ooit nog voor een leuke prijs een originele franse lag kan kopen (kiefst uit de roxanne serie) dan koop ik hem zonder twijfel.

Die Franse beestjes hebben wel erg smalle nekken, daarom heb ik de mijne weggedaan...

Kaïn
22 mei 2006, 18:29
Hmm persoonlijk vind ik het meisje daar mooier dan de gitaar zelf. Maar ieder z'n ding ;)
Die arkane modellen vind ik echt om af te likken :p geweldig mooi zijn die.

Stitch
22 mei 2006, 23:37
Ik heb thuis een akoestische Lag staan, erg leuke gitaar voor het geld, al heb ik niet heel veel verstand van akoestische gitaren.

Solidkick
23 mei 2006, 09:21
Ik heb deze Roxanne een paar jaar geleden 2e hands gekocht.
Is inmiddels m'n werkpaard. Erg fijn ding.

http://www.lowbottomizer.com/gear/roxanne.jpg