PDA

View Full Version : Movie clip "The Rockzart Jam"



Winder
27 januari 2006, 11:40
Hoi,

Ik had meegedaan met een gitaarwedstrijd op het andere gitaar.net forum en heb van de track nu ook een flash movie clip gemaakt. Wel geinig gewoon....
Je hebt wel een flash player nodig en het laden kan ff duren.

http://www.jackwinder.nl/RZJam.htm

Groetz
Jack

dejohan
27 januari 2006, 14:47
Cool, maareuh, het Nederlands accent in het Engels is echt grappig!

VHsologitarist
27 januari 2006, 15:24
i've got the solution! This is coowl :)

meer :P

Luc-O
27 januari 2006, 18:21
Hahaa lachen dit, cool gedaan! :8):

Nocki
27 januari 2006, 19:03
Geweldig! erg leuk gedaan!

Stratman70
27 januari 2006, 19:15
Schitterend gedaan. Leuk om te kijken en te luisteren.

spanky_franky
27 januari 2006, 19:29
Accent is een beetje jammer ;) maar wel super gespeeld man!! :cheerup:

bazzieman
29 januari 2006, 15:44
het filmpje is grappig en je speelt het echt heel mooi! vette toon! op strat gespeeld ofniet?

Winder
3 februari 2006, 18:34
Merci voor de goeie kritieken!
Het was ook wel heel leuk om te maken, ik heb de gitarenconversatie flink moeten inkorten want anders werd het te lang.
Wat betreft het accent.....ik ben en blijf natuurlijk een hollander en dat hoor je. Maar het gaat uiteindelijk meer om de muziek.

Alle gitaarpartijen zijn op een Charvel met Seymour Duncan elementen gespeeld, door een JMP-1 pre amp en dan rechtstreeks de digitale mixer in (zie voor spullen ook mijn site). Klinkt in mijn oren beter dan de POD die ik laatst heb aangeschaft. Wat is jullie ervaring met de POD, m.n. de scheurgeluiden?

c.hultermans
3 februari 2006, 18:40
gaaf gedaan Jack,

Mooie sound ook trouwens.............


Grtz,

Conrad

Scali
3 februari 2006, 18:49
Alle gitaarpartijen zijn op een Charvel met Seymour Duncan elementen gespeeld, door een JMP-1 pre amp en dan rechtstreeks de digitale mixer in (zie voor spullen ook mijn site). Klinkt in mijn oren beter dan de POD die ik laatst heb aangeschaft. Wat is jullie ervaring met de POD, m.n. de scheurgeluiden?

Ja, ik heb wel meer goede dingen gehoord over de speakersim in de JMP-1. Mede daardoor heb ik nu een Marshall 6101, die, als het goed is, dezelfde speakersim aan boord heeft als de JMP-1. Ik heb er wat opnamen mee gemaakt, en het klinkt inderdaad best aardig, maar met scheurgeluiden is het nog flink lastig om het niet te 'plastic' te laten klinken, vind ik. Daar werk ik nog aan :)
Ik heb zelf niet veel met een Pod gespeeld, maar ik heb toch wel hele aardige dingen gehoord van andere gebruikers. Ik denk dat het daar ook een kwestie is van veel tweaken totdat het geluid overtuigend klinkt.

Winder
3 februari 2006, 19:40
Hey Conrad! We komen elkaar ook overal tegen ;-)

Ja wel grappig ....zo'n parodie op Mozart, maar normaalgesproken zou ik dit soort covers niet doen. Word je al gauw een Rieu/Berdien/Kleiderman fan genoemd en dat gaat me toch iets te ver....haha

Maar bedankt voor 't compliment. Zie je
Jack

Winder
3 februari 2006, 19:50
Hey Scali! Zat ik net een bericht aan Conrad te typen, had jij ook een bericht geplaatst....ging dus langs mekaar.


Wat dat plastieke betreft heb je wel gelijk. Ik heb dat m.n. bij de brug humbucker terwijl de single coil bij de hals wel dynamisch kan klinken zoals in Rockzart. Ik weet niet waarom. Ik heb ook een tijd met zo'n geluid gespeeld dus misschien kan er i.c.m. de JMP-1 goed mee uit de voeten ofzo. In feite, bij 1:1 klinkt de JMP-1 wel vrij vlak tov de POD maar in de mix ligt de JMP-1 gewoon lekkerder. Ik heb gisteren trouwens de POD in de oefenruimte gebruikt, over de zanginstallatie. Niet gezond natuurlijk om het (ruige Van Halen) gitaargeluid over "de hangende, vlak bij je oren speakers" te horen. Het verschil met de buizenbak/Marshall cabinet is echter wel groot. Geen ballen zeg maar met de POD en het klinkt veel minder direkt. Maar ja, ieder zal dat anders ervaren. Ik ga toch weer met mijn eigen spullen de volgende keer :-)

Luc-O
3 februari 2006, 19:57
Alle gitaarpartijen zijn op een Charvel met Seymour Duncan elementen gespeeld, door een JMP-1 pre amp en dan rechtstreeks de digitale mixer in. Klinkt in mijn oren beter dan de POD die ik laatst heb aangeschaft. Wat is jullie ervaring met de POD, m.n. de scheurgeluiden?

Ik heb erg goede ervaringen met de POD, ik weet niet welke jij hebt, maar ik heb diverse keren opnames gemaakt met de 2.0 en ben daar zeer tevreden over. Ik kan er precies de sounds uithalen die ik wil, zowel clean als scheur. De gitaar en elementen maken ook wel verschil natuurlijk. Ik heb onlangs met een mede-forummer een nummer gemaakt waarbij we voor alle gitaarsounds gebruik hebben gemaakt van de POD, rechtstreeks de geluidskaart in. Ben benieuwd wat je daar van vind, hij staat hier:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=67315

Winder
3 februari 2006, 21:02
@ Luc-O Meteen effe geluisterd en.....klasse! Mooi uitgevoerde compositie met erg mooi en veelzijdig gitaarwerk.

En ja, de cleane geluiden zijn uit de POD zowiezo prachtig, dat merkte ik in de oefenruimte gisteren ook, m.n. door de fantastische effecten (flanger) erbij in stereo. De overdrive klinkt in jullie song ook goed. Ik heb de POD (2.0) niet zo lang dus misschien moet ik meer experimenteren, want voor thuis is het toch wel handig (kan de Marshall ++ in de oefenruimte blijven staan :-)

Ik moet er wel bij zeggen dat de zangistallatie in de oefenruimte niet echt van grote speakers voorzien is (wel 4 stuks rondom) dus veel laag kan je niet verwachten. Maar ik miste het smeuïge en gefocuste Marshall geluid en vond de POD te geprocessed klinken in mijn oren. Er zijn echter erg goede opnamen meegemaakt overal dus het is meer een smaakkwestie dan "goed of slecht" natuurlijk en inderdaad experimenteren.

Scali
3 februari 2006, 23:00
En vooroordelen zijn ook hardnekkig natuurlijk.
Zo klinkt mijn Zoom 8080 altijd geweldig als mensen niet weten dat het een Zoom 8080 is, en waardeloos als ze wel weten dat het een Zoom 8080 is.
Een Pod klinkt ook vaak slechter als mensen weten dat het een Pod is.

MusicManMaestro
3 februari 2006, 23:40
Nice job , grappig filmpje en erg lekker gespeeld met een lekkere vette toon en dit nummertje komt mooi op mijn playlist te staan :)

(En post gerust de uitgebreide versie want ik vond hem veeeel te kort)

koella
3 februari 2006, 23:54
Lacheh! Goed gespeeld en goed gemaakt filmpje !
Ennuh..na zo'n post ga je toch niet zeuren over podjes enzo.
Gewoon ff je verstand van je gevoel loskoppelen en genieten !!

Winder
4 februari 2006, 09:23
Lacheh! Goed gespeeld en goed gemaakt filmpje !
Ennuh..na zo'n post ga je toch niet zeuren over podjes enzo.
Gewoon ff je verstand van je gevoel loskoppelen en genieten !!

Je hebt helelmaal gelijk Koela. Eigenlijk wilde ik alleen aangeven dat de JMP-1 na zoveel jaar op de markt te zijn nog best goed kan klinken met directe opnames en dat de POD me dan een beetje tegenviel......zoiets. Maar het maakt allemaal geen zak uit. Uiteindelijk is de creatieve kant toch het belangrijkste en de lol die je hebt met een track op te nemen en te mixen etc. En bedankt voor je compilment...ik ga nu verder genieten ... ;-)

c.hultermans
4 februari 2006, 14:16
Ik heb de solo's van de X-tinXion CD ingespeeld met de speakersimulatie van mn JMP-1!!

Ik vind t t beste sologeluid van alle opnamens die ik tot nu toe heb gedaan!!

.


Grtz,

Conrad

Scali
4 februari 2006, 14:38
Hoe nemen jullie precies op met zo'n JMP-1 dan?
Gebruiken jullie nog extra pedaaltjes ervoor, boosters/distortion oid?
En dingen als delay/reverb, sluit je die aan op de JMP-1, of voeg je dat pas later toe?
Hoe maak je het geluid zelf hoorbaar tijdens het spelen, lus je em dan door naar een buizentop met cab oid, of gewoon over een koptelefoon of monitorspeakers?
Etc? :)

Ik heb even die nummers van X-TinXion geluisted van de website, en dat is inderdaad een heerlijke tone. Lekker donker, en 'rond'. Zoiets wil ik ook uit m'n 6101 toveren.

Winder
5 februari 2006, 00:37
Hoe nemen jullie precies op met zo'n JMP-1 dan?


@Conrad, dat is wel geinig om eens te horen, dat je ermee hebt opgenomen...ik ga zo even nog een keertje luisteren ;-)

@Scali, de Charvel gaat direct de jmp-1 in. Ik gebruik de OD1, gain op 18, bas op 5, mid op -1 en de rest op 0 (klinkt als de classic overdrive, beetje jcm 800) en het signaal gaat droog de mixer in. Ik voeg er effecten bij (beetje galm en stereo delay/chorus) tijdens het opnemen maar neem het signaal zelf droog op. Later, tijdens het mixen voeg ik de effecten toe bij de gitaarpartijen (en drums) en maak zo de eindmix en daarna een master. Ik luister met opnemen en mixen altijd over de monitor speakers en verifieer de mix met koptelefoon. Pfff.... heel verhaal maar zoiets dus.