PDA

View Full Version : Goed Octaaf-pedaal



Angel
27 januari 2006, 07:08
Welk pedaal is een goed Octaaf-pedaal?

dunnoaname
27 januari 2006, 09:02
Wil je een octaaf erboven erbij, een octaaf eronder erbij, of alleen het octaaf horen?? misschien moet je je vraag iets duidelijker stellen.

Fuhgawz
27 januari 2006, 09:14
Prijsklasse is ook handig om te weten. Misschien heb je een voorbeeld van wat je precies zoekt in een octaafpedaal.

Koekje
27 januari 2006, 11:50
zelf ooit een MXR blue box gehad ...
zeer leuk pdaaltje, geeft 2 octaven naar beneden + leuke fuzz, 2 knopjes (volume-octave), de octave valt dus uit te zetten, maar de fuzz kun je niks aan regelen, gelukkig klinkt deze wel meer dan behoorlijk ... pedaaltje kun je echt synth-achtige dingetjes uithalen, bij sommige snellere licks lijkt het wel of hij even niet meer meekan, dan slaat hij gelijk wat noten over, moeilijk uit te leggen, was onder mer de reden dat ik hem weggedaan heb, maar ooit koop ik hem wel weer terug ... is trouwens een redelijk goedkoop pedaaltje

nu is er een Roger Mayer Octavia onderweg,
deze geeft 1 octave up en ook fuzz, ben eens benieuwd wat er uit deze te halen valt, nog maar enkel goeie kritiekjes van gehoord, ooit al ens een stone fuzz gehad die wat tegenviel wegens niet aggressief genoeg als fuzz, maar dat rocket-design vind ik wel fijn, en leuke designs hebben altijd een streepje voor ... :)

Angel
27 januari 2006, 15:40
Prijsklasse is ook handig om te weten. Misschien heb je een voorbeeld van wat je precies zoekt in een octaafpedaal.

Misschien wel handig één erboven en apart één eronder, prijs speelt geen rol, zolang hij maar goed werkt en kan volgen

robert-gitarist
27 januari 2006, 16:20
Als geld geen rol speeld,dan zeg ik, Digitech Whammy!