PDA

View Full Version : demootje



Izegrim
27 januari 2006, 00:40
Ach, ik heb ze wel eens erger gehoord. Kill me.

demo (http://www.xs4all.nl/~jwm98/subrosa/SubRosa%20-%20Demo%20January%202006.zip)

EDIT
Op 1 januari ben ik met een paar mensen een bandje begonnen en we moesten op 15 januari een demo inleveren om mee te doen aan een lokaal festivalletje. Dat is dit dus. ;)

dejohan
27 januari 2006, 14:56
Gitaar vind ik goed, ook de sound (beetje lofi) vind ik best ok.
Maar de zang vind ik om eerlijk te zijn nogal cliché (ze volgt vaak gewoon de bas/gitaarlijn, alleen Ozzie kan daar mee wegkomen imho) en soms zit ze er echt ver naast qua toon. Maar om in twee weken dit te maken vind ik dan wel een hele prestatie! Chapeau!

Izegrim
27 januari 2006, 16:59
Dank je voor je feedback kerel! :)

Gert-Jan
27 januari 2006, 18:32
Ik vind die zangeres echt bagger. Qua spel is het wel OK.

Purple_Peter
27 januari 2006, 19:59
Hee Izegrim,

Muziek is best lekker, zeker als je dit binnen twee weken op poten hebt gezet.
Een goed keyboard speler met vette strings zou het voor mij helemaal compleet maken.
Zangeres is een beetje jammer, krijg het gevoel dat ze best wat beter kan maar dat ze zich enorm heeft moeten inhouden qua volume i.v.m. de opname (later ingezongen?) en dan wil het er ook niet echt uitkomen en mist dan zeker power.
Verder, ga zo door :D

Nielsvdam
27 januari 2006, 20:03
De band opzich klinkt inderdaad wel goed, alleen de zangeres klinkt soms echt vals. Maar ik denk dat het zeker wel wat kan worden als ze haar stem goed onder controle krijgt.

Debaser
27 januari 2006, 22:46
mijn oude band heette ook subrosa. :)

ff luisteren.

Izegrim
28 januari 2006, 01:04
De zangeres gaat ook zangles nemen. Ze zingt met de repetities veel beter en we hebben nagenoeg geen materiaal om zang goed op te nemen. Nogmaals, we zijn allemaal zo groen als gras en hebben gewoon wat zooi bij elkaar geraapt en op hoop van zegen een demo in elkaar geflanst onder het mom van beter iets dan niets.

Die opmerking over de zanglijnen begrijp ik heel goed en hetzelfde geld eigenlijk voor de gitaar. We kunnnen wel wat meer gebruik maken van het feit dat we 2 gitaristen hebben. Dan mis je de keyboards ook niet zo. Ik hou zelf meer van thrash, grind en death maar dat lukt me nog niet zo goed want ik speel nog maar vrij kort gitaar. Dit soort muziek ligt me beter om te spelen.

Laat de opmerkingen maar komen hoor! Juist omdat het misschien niet bijzonder is betekent dat we alle tips in acht zullen nemen!

bobby
28 januari 2006, 15:40
Zangeres mist inderdaad nog wel eens een noot.. qua opname had ze wel wat reverb mogen gebruiken.. opvallend is dat ze soms erg in een keer door komt qua volume.. dat vindt ik altijd eng.. (jeugdtrauma of zo)... maar goed.

Gitaren klinken wel goed hoor.. mooi dik op de in flames cover.. niks te klagen.. waarmee heb je die opgenomen?

Om dit binnen 2 dagen te moeten is niet makkelijk.. zeker niet als je net begint met gitaar spelen, dus netjes gedaan Ize..

Izegrim
28 januari 2006, 15:52
De volgende keer doen we een beetje compressie op de zang en krijgt ze een fatsoenlijke koptelefoon op met haar eigen zang erop. We hebben voor het gemak de gitaren opgenomen met m'n Zoom G2's presets direct de soundcard in. Met wat tweaken komen er echt veel betere sounds uit, maar daar had ik geen tijd en zin in. Ik speel overigens 3 jaar gitaar.

Izegrim
31 januari 2006, 15:09
heb even de url aangepast want de oude werkte blijkbaar niet