PDA

View Full Version : bekabeling-vraagje



Ic3gl0vE
26 januari 2006, 23:37
Ik heb een vraagje over hoe je dingen wel en niet aan mag sluiten:

Ik heb 2 gameboys gekocht met daarbij pocket music (een vrij uitgebreide sequencer) en een gameboy camera (hier zit een synthesizer met 3 sporen, 16 stappen sequencer in). Nu wil ik dit spul natuurlijk ook met de pc kunnen opnemen maar ik heb geen 3,5mm jack-->2x tulp of 2x 6,3mm jack kabels hier. Kan ik ook gewoon een monojack-->monojack kabeltje gebruiken of gaat dat niet goed? de uitgang van de gameboy is wel stereo namelijk...

taylor
27 januari 2006, 11:13
ja kan wel maar dan heb je mono geluid.

je moet insert kabels hebben dus stereo (mini) jack naar 2 x mono jacks/tulp

bert k
27 januari 2006, 11:49
Nog minder dan mono: je hoort maar één kanaal! Het andere kanaal wordt namelijk kortgesloten naar aarde.
Idd ff verloopsnoertje kopen.

Ic3gl0vE
28 januari 2006, 20:04
Dat je niet alles hoort wat de gameboy uitstuurt wist ik al ja, maar ik dacht dus ook al dat een kanaal wordt kortgesloten naar aarde en ik vraag me af of dat schadelijk is

harrie-beton
28 januari 2006, 21:38
in de 20 jaar dat ik mono pluggen steek in stereo inputs is me nog nooit iets gebeurd.

Ic3gl0vE
28 januari 2006, 23:55
't gaat hier om een stereo-output...

taylor
29 januari 2006, 12:08
nee schadelijk is het niet maar je hebt dus wel signaal verlies.da's nou niet echt iets wat je wil lijkt me.

sommige gasten solderen dan een weerstand op de mono stekker(aarde) waardes weet ik zo niet meer misschien kun je er wel wat over vinden bij google..