PDA

View Full Version : Seymour Duncan " rev.wound/rev.polarity " ?



Satriani
26 januari 2006, 23:08
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3754051/sid/!06082002/quelle/andereart

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3754014/sid/!06082002/quelle/volltext/such_inx/4755

Dudes, ik ga deze pups zo bestellen bij mp voor de hals en midden pos, maaree ik zie er dus 2 verschillende staan. De bovenste " rev.wound/rev.polarity " iemand enig idee wat dit betekent?

Ik moet gewoon die standaard SSL1 pups hebben dan moet ik gewoon 2 keer die onderste bestellen right?

Orpheo
26 januari 2006, 23:12
ligt eraan. wil je in stand 2 en 4 echte strattones, dan meot je de gewone wound hebben (dus niet reverse wound/polarity). maar wil je m humbucking hebben, in stand 2 en 4, dan moet je die wel nemen. op die manier kan je dus een soort superbucker ervan maken. maar alsnog is t niet echt een humbucker, maar een stiller standje 2/4. ik zou dus lekker de gewone wound nemen.

Satriani
26 januari 2006, 23:55
Ok danke schon:jam:
Heej nieuwe smileys aardig gek

fred dons
27 januari 2006, 07:24
tis inderdaad niet meer 100 % quack in de tussenstand met reverse polarity maar het feit dat de gitaar stil is in de tussenstand is wel een enorm voordeel, overigens klinkt hij niet als een humbucker in de tussenstand daarvoor zouden de spoelen in serie geschakeld moeten worden, tis nog steeds het bekende fender tussenstand geluid maar zoals gezegd met net iets minder quack (alle moderne Fender strats, suhr, anderson, PRS etc met een enkelspoel in het midden hebben een reverse wound/reverse polarity enkelspoel)

Satriani
27 januari 2006, 07:51
Hmm hij is dus stiller en orpheo zegt dat je geen authenthieke strattone hebt dan en jij wel?

Stil is wel een groot voordeel dan idd, hmm what to do , what to do. :confused:
Nog meer mensen die hier wat vanaf weten

chennie
27 januari 2006, 08:00
ik zou doen voor wat fred dons voorstelt, zoals hij het zegt kan je een onderscheid maken tussen schakelingen zoals oude fenders en nieuwere moderne strats. Voorkeur ?

fred dons
27 januari 2006, 08:17
gewoon een strat in de winkel proberen, zelfs richwoods hebben een reverse wound/reverse polarity enkelsspoels in het midden (je kunt het controleren door een gitaar in te pluggen en wat distortion er over heen te gooien, de brom verdwijnt in de tussenstand bij RW/RP)
als het geluid je in de tussenstand bevalt dan zou ik dus voor Rw/RP gaan, ik heb in 1 van mijn customshop strats een fender 54 setje zitten en die hebben in het midden geen RW/RP zitten en het verschil in quack is minimaal maar ik irriteer me wel mateloos aan de brom in de tussen stand (ik speel vaak vlak bij een monitor)

Rock&Roll
27 januari 2006, 12:51
gewoon een strat in de winkel proberen, zelfs richwoods hebben een reverse wound/reverse polarity enkelsspoels in het midden (je kunt het controleren door een gitaar in te pluggen en wat distortion er over heen te gooien, de brom verdwijnt in de tussenstand bij RW/RP)
als het geluid je in de tussenstand bevalt dan zou ik dus voor Rw/RP gaan, ik heb in 1 van mijn customshop strats een fender 54 setje zitten en die hebben in het midden geen RW/RP zitten en het verschil in quack is minimaal maar ik irriteer me wel mateloos aan de brom in de tussen stand (ik speel vaak vlak bij een monitor)
Inderdaad, hetgeen je aan quack wint is verwaarloosbaar. Ik heb ook een setje waarvan de middle niet rw/rp is en die klinkt zelfs minder dan mijn andere strats in notch posities...go figure. :dontgeti:

Satriani
27 januari 2006, 13:22
ik heb in 1 van mijn customshop strats een fender 54 setje zitten en die hebben in het midden geen RW/RP zitten en het verschil in quack is minimaal maar ik irriteer me wel mateloos aan de brom in de tussen stand (ik speel vaak vlak bij een monitor)

Hmm dan ga ik zeker weten voor die rw/rp als ik het zo hoor.
Ok thnx for the help dudes:noob:

vester86
27 januari 2006, 14:52
Hmm hij is dus stiller en orpheo zegt dat je geen authenthieke strattone hebt dan en jij wel?

wat is een authentieke strattone?? zijn er niet 100 verschillende strat-type's gemaakt???

(jaja,miereneuken ja)

Orpheo
27 januari 2006, 15:05
ik had t verkeerd wat betreft verlies aan 'quak' maar de rest klopte wel aardig :dance: dus ik herzie mijn post even; ik zou gewoon dus revered polarity nemen, ivm verlies van ruis!

piezo
27 januari 2006, 15:12
Dat de "quak" anders is komt bij mijn weten deels doordat in moderne typen strats de elementen een beetje anders zijn maar vooral doordat het brugelement wat meer wikkelingen heeft dan de andere. Dus niet vanwege een RW/RP middenelement.

Een RW/RP middenelement biedt als bijkomend voordeel nog dat je het middenelement met 1 van de andere als serie-humbucking kunt schakelen.