PDA

View Full Version : Roland Cube 30 VS Line 6 Spider 2



Tronky
26 januari 2006, 21:38
Ik had eigenlijk een Roland Cube 30 besteld, maar omdat die nog niet binnen was heb ik nu een (nieuwe) Line 6 Spider 2 meegekregen van de winkel(ook 30watt).
Kheb hier vier kanalen op & op die cube 30 maar twee.

Maar qua klank, verschillen die veel??Kheb nl nog niet gespeeld op die roland.
Ben wel tevreden van die line6, maar als er nu mensen zouden zeggen dat die roland wel anders klinkt(mss meer mijn smaak) zou ik er mss beter aandoen toch nog te wisselen.
Alvast bedankt!

vester86
26 januari 2006, 21:40
ik zou zeker weten voor de cube gaan. je hebt maar 2 kanalen, en je kunt ze ook niet opslaan, maar de geluiden klinken wel een stuk beter! en alleen daarom al zou ik het doen

Tronky
26 januari 2006, 21:42
Ok bedankt!
Nog mensen die dat vinden?(niet vinden?)

outside
26 januari 2006, 21:49
ik zou zeker weten voor de cube gaan. je hebt maar 2 kanalen, en je kunt ze ook niet opslaan, maar de geluiden klinken wel een stuk beter! en alleen daarom al zou ik het doen

bijna volledig mee akkoord, voor metal is de spider denk ik beter. Maar kijk ook eens naar de vox ad30vt !

robert-gitarist
26 januari 2006, 21:52
bijna volledig mee akkoord, voor metal is de spider denk ik beter. Maar kijk ook eens naar de vox ad30vt !

Inderdaad!
Voor metal vond ik die Line6 wat beter.En om eerlijk te zijn is die Line6 meer iets voor mij ;) maar goed ik ben voorzien :D
Wat het meeste telt is wat je zelf er van vind.Over smaak valt gewoon niet te twisten.

Tronky
26 januari 2006, 21:57
Wel ik hou eigenlijk niet zo van metal & ik vind dat het clean kanaal precies wel wat "zwakjes" klinkt, zit niet echt warmte in.
Maar ik heb hem ook nog maar net, dus mss ligt dat aan instellingen?

Ik zou graag gewoon punk/klassiek/(pop:)) spelen, dus daarvoor is die cube dan beter? of vox nog beter?

Ik heb trouwens een Epiphone Les Paul Standard.

Bedankt voor de reacties al!

vester86
26 januari 2006, 21:59
in dat geval moet je ZEKER kijken naar de VOX, die was ik vergeten in de vergelijking, ik heb zelf de tonelab, dat is de versterker zonder speaker zeg maar, en die klinkt echt prachtig.

hier wat geluidsdingetjes: http://hoodlum.gmta.nl/muziek/tonelab.zip

outside
26 januari 2006, 22:12
in dat geval moet je ZEKER kijken naar de VOX, die was ik vergeten in de vergelijking, ik heb zelf de tonelab, dat is de versterker zonder speaker zeg maar, en die klinkt echt prachtig.

hier wat geluidsdingetjes: http://hoodlum.gmta.nl/muziek/tonelab.zip

pas op, tonelab daar kan je meer mee doen dan met de vox ad30vt! Maar het komt wel ongeveer op hetzelfde neer. Ik heb zelf de vox ad50vt, binnenkort waarschijnlijk niet meer om up te graden naar een betere, ook duurdere set. maar in hun prijsklasse zijn ad30vt en ad50vt voor mij de besten (tegenover cube en spider), ik denk dat voor jou de vox de beste keuze zal zijn, zoiezo eens lusiteren voor je koop he.

Tronky
26 januari 2006, 22:14
CleanFX is cool:)

Mr als die Line 6 meer voor metal is(wat ik wel kan geloven), wat is het verschil dan tsn die roland cube 30 & vox?
Die line 6 is 200€(heb al betaald), maar kan zonder problemen ruilen tegen cube 30 voor 5€ extra dan. Mss toch beter doen als ik geen metalfan ben?
(Ik ging eigenlijk gewoon die cube 30 halen, maar m'n pa ging erom & ze zeiden dat ik die nu mocht lenen & dan die cube 30 halen.)

Tronky
26 januari 2006, 22:21
Nuja, ik ga slapen ik bekijk morgen nog wel nieuwe reacties.
De versterker die jullie aanraden zou wel te verkrijgen moeten zijn op www.keymusic.be, maar ik denk wel dat ze er meer hebben dan op die site staat want mijn les paul staat ook niet op die site...

Alvast bedankt!

outside
26 januari 2006, 22:24
CleanFX is cool:)

Mr als die Line 6 meer voor metal is(wat ik wel kan geloven), wat is het verschil dan tsn die roland cube 30 & vox?
Die line 6 is 200€(heb al betaald), maar kan zonder problemen ruilen tegen cube 30 voor 5€ extra dan. Mss toch beter doen als ik geen metalfan ben?
(Ik ging eigenlijk gewoon die cube 30 halen, maar m'n pa ging erom & ze zeiden dat ik die nu mocht lenen & dan die cube 30 halen.)

ten eerste: toffe winkel :-)
ten 2e: vox klinkt warmer vanwege een lamp die je transistorversterker meer doet klinken als een lampenbak. Meer amp models, meer (en betere) effecten, je kan hier ook 2 presets opslaan, klank vindik ook veel beter, er zit ook een speciale volume control achteraan zodat je op laag volume toch zeer goede klank kan krijgen (vindik zelf niet zoveel verschil hebben van een gewone master volume).

BlackSun
26 januari 2006, 23:03
Tis alleen wel beetje lullig om die cube niet aan te nemen mocht je willen wisselen naar de vox :P...

Ikzelf heb de cube 30 gehad, en was erzwaar tevreden over. Clean is echt goed, distortions ook, alleen een lekkere lichte overdrive is er moeilijk uit te krijgen.

spanky_franky
27 januari 2006, 00:18
Ik heb ook veel gewerkt met de Cube 30, altijd naar tevredenheid. Vooral het rectifierkanaal is zéér de moeite waard.

Tronky
27 januari 2006, 11:36
Dus als ik toch geen zware metal speel & enkel punk,pop, klassiek,... kan ik eigenlijk nx verkeerd doen door die Cube 30 te nemen?
Ik heb hier wel zes effecten op die line 6, mr zo speciaal vind ik dat nu toch niet...Mss omdat ik er gewoon nx van ken, of omdat dat gewoon echt niet zo speciaal is??

En iemand zei iets van lampen in een vox??Ook voor 200€ dan???

Op msn zei iemand tegen me dat die vox ook goed is, maar dat de distortion beetje "oud" klinkt & dat die cube 30 toch wel de beste is voor 200€ & dat het "punk rock distortion" is.

Reageer er maar op los:)

Tronky
27 januari 2006, 12:44
Kheb es iets opgenomen:

http://users.pandora.be/jonasv/geluid.wav

(speel nog niet lang gitaar, dus let gewoon op de klank:))

Zou die cube dan toch nog veel anders klinken dan dit??
Als ik het nu zo hoor, vind ik dat toch wel ok klinken.

Tronky
27 januari 2006, 16:36
Als er iemand eens iets wil spelen op z'n cube 30, doe maar gerust, dan hoor ik het eens.

Tzou natuurlijk beter zijn als ik meteen naar de winkel ga & dan testen, maar ik zit momenteel midden in de examens & ben eigenlijk ook geen zo'n kenner. Dus als ik hem daar snel zou testen zouden de instellingen wss toch niet optimaal zijn & kwil geen verkeerd beeld hebben.

JvD.
27 januari 2006, 19:15
ik vind de linesix effecten zeker goed, alleen de chorus is heel nep.
ik vind het veel minder dat je bij de cube het tempo van je delay niet kunt instellen.
ook vind ik van de cube de potmeters kut, kleine verschillen in volume kun je niet maken.
met mijn spider2 kan ik om 4 uur snachts nog gewoon versterkt spelen, zo zacht kan die. en dat is echt de rede dat ik voor de spiderII ging, je kunt gewoon altijd spelen.

Tronky
27 januari 2006, 20:17
wat is delay?:s

Treeb
27 januari 2006, 21:22
Ik heb ook een line6 spider II 30watt en een epiphone les paul standard, ben er alleen niet echt over te spreken. Ik vind hem een beetje nep klinken. Ik heb van te voren niet echt goed getest wat voor geluid er uit kwam. Eigenlijk klinken mijn gitaren allemaal hetzelfde op de spider, iets wat ik geen goed ding vind. Voor metal zal hij volgensmij goed voldoen. Ga nog eens goed kijken wat je het beste vind klinken dan kom je niet zoals mij er later achter dat je eigenlijk niet van zo'n metal toon houd.

Ik moet hier trouwens wel aan toevoegen dat ik het niet echt een slechte versterker vind, maar het is gewoon niet de versterker voor mij. Ben er door deze versterker wel achter gekomen dat ik veel effecten niet hoef te kopen en dat scheelt mij dan wel weer geld.

Tronky
28 januari 2006, 13:05
Ok Treeb, als jij dit zegt klinkt dat wel heel overtuigend.

Maar zijn er mensen die dan het tegenovergestelde beweren, nl als ik geen metal speel dat die line 6 toch beter is dan een roland cube 30? Voor de effecten hoeft het niet, gewoon klank.

Treeb
28 januari 2006, 17:32
Nou, mijn post ging er vooral om dat je ze even tegenover elkaar moet zetten om de verschillen tussen de twee te merken. Misschien vind jij de line6 juist wel beter klinken, en misschien vind ik de line6 ook beter klinken dan een cube ik heb ze nog nooit tegenover elkaar gezet.

Debaser
28 januari 2006, 18:23
Nou, mijn post ging er vooral om dat je ze even tegenover elkaar moet zetten om de verschillen tussen de twee te merken. Misschien vind jij de line6 juist wel beter klinken, en misschien vind ik de line6 ook beter klinken dan een cube ik heb ze nog nooit tegenover elkaar gezet.

IDD en als je dan ook de Vox ernaast zet.
dan kan je alles uit-checken.
de winkel zal ook niet moeilijk doen denk ik,
omdat je de cube nog nooit gehoord hebt.

veel succes en plezier.

Tronky
29 januari 2006, 12:17
nx...had probleem mr tis nu weer ok