PDA

View Full Version : piezo systeem laten inbouwen



Thijs G
26 januari 2006, 21:02
hey gasten,

nou ik wil een mss een piezo systeem laten inbouwen in me 7 snarige Ibanez, de gitaar is het zeker waard, maar ik ben benieuwd naar de prijs ervan, moet ik hiervoor een hele nieuwe brug aan laten schaffen bijv. ? Dirk Witte is wat werkuren behoorlijk goedkoop dus ik zal het daar waarschijnlijk laten doen.

Alvast bedankt :D

Nickname
26 januari 2006, 21:20
Helaas voor je.. als je een floyd achtige tremolo betreft houdt het al voor je op.. :stop: en zeker voor een 7 string. Ibanez levert die simpelweg niet zonder de rest van zon gitaar en ze worden ook niet los door een andere fabrikant gemaakt voor zover ik weet. Heb je een vaste brug.. dan is er heeel misschien nog hoop. maar dat kost minimaal 5 a 600 euro. Ik wou het ook doen met mn RG of GSA maar die hoop heb ik maar laten varen :( Enige hoop voor je is om een te vinden met een kapotte hals bijvoorbeeld die je kan gebruiken als donor van de piezo brug etc.. maar die kans is nog veel kleiner dan de lotto winnen. Helaas helaas.. het mocht ook voor mij niet zo zijn... :nervous:

Bram+
26 januari 2006, 21:24
Nu heb ik maar half meegekregen zodat ik niet precies wist hoe het zat met die dingetjes, maar in de onderwerpen Glacius en Charlotte in het zelfbouwgedeelte kwamen wel eens van die plakdingetjes voorbij die vrij simpel op het blok van de tremolo te monteren waren geloof ik. In hoeverre is dat dan een toevoeging?

Nickname
26 januari 2006, 21:36
Naar zover ik weet geen drol.. dat is dan van zon slechte kwaliteit heb ik meegekregen van wat mensen die er meer verstand van hebben dat je het net zo goed niet kan doen :confused: die dingen zijn meer bedoeld voor akoestische gitaren uit te versterken.

Thijs G
26 januari 2006, 21:38
aha ok,

dat zuigt, bleh.

De Ibanez RG2027 heeft wel een 7 snaar met piezo,

hufters :D

editos :

ja ik heb een edge pro 7 :-(

Nickname
26 januari 2006, 21:41
aha ok,

dat zuigt, bleh.

De Ibanez RG2027 heeft wel een 7 snaar met piezo,

hufters :D

editos :

ja ik heb een edge pro 7 :-(

Dan ben je dus.. (en excuseer me voor mn taalgebruik) genaaid.. zit er maar 1 ding op en dat is zon 2027 kopen :D

Thijs G
26 januari 2006, 21:50
he verdomme :D

idd genaaid, mijn gitaar is vrijwel hetzelfde als de 2027 alleen de 2027 heeft piezo, maar mijne heeft Dimarzio's.

zucht

diepe zucht

:D

Ok bedankt voor de reacties mense, nu opr0tuuh :P

Orpheo
26 januari 2006, 22:52
er is wel een manier om een acoestisch effect op een trem equiped gitaar te krijgen. een roland GK module. maar of dat ook voor 7string werkt...?

Nickname
26 januari 2006, 22:57
er is wel een manier om een acoestisch effect op een trem equiped gitaar te krijgen. een roland GK module. maar of dat ook voor 7string werkt...?

De Ibanez RG 1520 GK heeft dat.. maar ibanez kennende krijg je die niet los opgestuurd en zo ja.. dan is het nog maar voor een 6-string :dontgeti:

Orpheo
26 januari 2006, 23:03
De Ibanez RG 1520 GK heeft dat.. maar ibanez kennende krijg je die niet los opgestuurd en zo ja.. dan is het nog maar voor een 6-string :dontgeti:
maar die modules zijn ook los te krijgen hoor dude...

Nickname
27 januari 2006, 00:00
maar die modules zijn ook los te krijgen hoor dude...

Dus het zijn echt losse dingen, in tegenstelling tot die piezo bruggen? wel beter dan :)

vester86
27 januari 2006, 00:15
ja, is een staafje dat je onder je snaren legt... zou denk ik net moeten passen voor 7 snarig:

http://www.roland.com/products/en/GK-3/

http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=592&ParentId=53

urezna
27 januari 2006, 09:45
dat Roland ding is denk ik iets anders, voor een gitaarsynth is het alleen belangrijk dat iedere snaar een eigen pickup heeft, zodat dit omgezet kan worden naar midi. de RG die daarvoor op de makrt is, maakt in dit geval gebruik van aparte piezo-elementjes waardoor je inderdaad ook nog eens het voordeel hebt van een piezo-brug.
ik vermoed dat zo'n roland-element niet bruikbaar is als alternatief voor piezo.

ik ben overigens zelf bezig piezo in een 12-snarige strat te bouwen, met een strip die volgens de favbrikant speciaal voor electrische gitaren gemaakt is, ze leveren andere strips voor acoustische...
ik zal het wel laten weten als het eenmaal werkt wat mn bevindingen zijn....
de gitaar is een yamaha pac303-12 II:

http://www.propero.hr/images/muzickiinstr/yamaha/pac303-12ii.jpg

Nickname
27 januari 2006, 11:35
dat Roland ding is denk ik iets anders, voor een gitaarsynth is het alleen belangrijk dat iedere snaar een eigen pickup heeft, zodat dit omgezet kan worden naar midi. de RG die daarvoor op de makrt is, maakt in dit geval gebruik van aparte piezo-elementjes waardoor je inderdaad ook nog eens het voordeel hebt van een piezo-brug.
ik vermoed dat zo'n roland-element niet bruikbaar is als alternatief voor piezo.

ik ben overigens zelf bezig piezo in een 12-snarige strat te bouwen, met een strip die volgens de favbrikant speciaal voor electrische gitaren gemaakt is, ze leveren andere strips voor acoustische...
ik zal het wel laten weten als het eenmaal werkt wat mn bevindingen zijn....
de gitaar is een yamaha pac303-12 II:

http://www.propero.hr/images/muzickiinstr/yamaha/pac303-12ii.jpg

Hee interessant.. wat voor strip is dat en waar koop je die?

Orpheo
27 januari 2006, 12:35
dat Roland ding is denk ik iets anders, voor een gitaarsynth is het alleen belangrijk dat iedere snaar een eigen pickup heeft, zodat dit omgezet kan worden naar midi. de RG die daarvoor op de makrt is, maakt in dit geval gebruik van aparte piezo-elementjes waardoor je inderdaad ook nog eens het voordeel hebt van een piezo-brug.
ik vermoed dat zo'n roland-element niet bruikbaar is als alternatief voor piezo.

ik ben overigens zelf bezig piezo in een 12-snarige strat te bouwen, met een strip die volgens de favbrikant speciaal voor electrische gitaren gemaakt is, ze leveren andere strips voor acoustische...
ik zal het wel laten weten als het eenmaal werkt wat mn bevindingen zijn....
de gitaar is een yamaha pac303-12 II:

http://www.propero.hr/images/muzickiinstr/yamaha/pac303-12ii.jpg

dan ben je verkeerd ingelicht. je kan die roland GK aansluiten op de effectenbak (die je los erbij moet nemen...dat wel) en dan kan je een acoestisch effect simuleren. akoestische gitaar, trompet, vol orkest, orgel. t kan allemaal. t verschil met piezo op de normale manier is dat je nu de pickupjes onder de snaar hebt, en niet in het zadeltje. t werkt op hetzelfde principe.

vester86
27 januari 2006, 15:05
helaas orpheo,weer mis

piezo werd dmv druk, de druk van de snaar op het piezo zadeltje geeft een minuscuul stroompje, dat verder uitversterkt word en een akoestische klank krijgt. dat roland GK element leg je (als een normaal element) Onder je snaren, en zal dus met magnetisme oid werken...

urezna
27 januari 2006, 15:18
ik kan ook mn GT6 aanzetten, heb ik ook een acoutische simulator in zitten ;-) maar dat haalt het toch niet bij piezo....
en die roland GK haalt zijn klanken dan uit een midi-module neem ik aan, net als waar al die andere instrumenten vanuit getriggerd worden, en dat is toch heel anders dan de techniek achter piezo. de roland GK herkent - als ik het goed begrepen heb - uit zijn element welke noot gespeeld wordt (frequentie van het grondsignaal meten) en gebruikt dit om de juiste trigger aan te sturen vanuit de midi-module waardoor je een sample hoort van het instrument dat je geselecteerd hebt.

@Nickname, die strip komt van Pickup Central: http://www.pickupcentral.com/pickupworld7.html

je hebt er ook een preamp bij nodig om het signaalniveau op te krikken naar ongeveer het zelfde niveau als je mangetische pickups. die verkopen ze ook daar.