PDA

View Full Version : Custom Jackson



Razor
26 januari 2006, 20:17
http://img378.imageshack.us/img378/6269/0018cw.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/344/0029hq.jpg
http://img364.imageshack.us/img364/5812/0061wp.jpg
http://img364.imageshack.us/img364/3553/0038ie.jpg

Orpheo
26 januari 2006, 20:26
uhm.....ja.....









:cheerup:











:blast:



mooie axe!
maar waaarom post je m?

Bram+
26 januari 2006, 20:26
Hee een mooie jackson!
Is dit nou een soloist en is hiervan de body nou iets slanker (iets spitsere hoorns en zo) dan normaal?

Orpheo
26 januari 2006, 20:30
Hee een mooie jackson!
Is dit nou een soloist en is hiervan de body nou iets slanker (iets spitsere hoorns en zo) dan normaal?

dit is een soloist meets phil collen. t lijkt heel erg op een customshop collen die ik onlangs zag. maar deze is iets anders. gelijmde, bij jackson waarschijnlijk neckthru ,nek, ebben toets ipv maple. sharktooth van fukin abalone, verder nagenoeg gelijk aan de phil. ik zag volgens mij zelfs een dikke top erop liggen op die foto's, maar dan moet ik m nog eens goed aanschouwen.

spitsere horns dan normaal..normaal is...een strat? dan is het zeker spitser. ik zeg liever slanker, want spitser heeft bij mij een negatieve klank (ik denk dan aan een Kelly of een Warrior...)

edit: neej, tis geen ebben toets. rosewood lijkt het, of cocobolo. tis te licht voor ebben. en t kan idd een dikke top zijn, ivm de BINDING. die overigens FOEILELIJK is op een stratachtige!!!! (behalve fake binding!)

Bram+
26 januari 2006, 20:33
dit is een soloist meets phil collen. t lijkt heel erg op een customshop collen die ik onlangs zag. maar deze is iets anders. gelijmde, bij jackson waarschijnlijk neckthru ,nek, ebben toets ipv maple. sharktooth van fukin abalone, verder nagenoeg gelijk aan de phil. ik zag volgens mij zelfs een dikke top erop liggen op die foto's, maar dan moet ik m nog eens goed aanschouwen.

spitsere horns dan normaal..normaal is...een strat? dan is het zeker spitser. ik zeg liever slanker, want spitser heeft bij mij een negatieve klank (ik denk dan aan een Kelly of een Warrior...)
Iets spitser dan de gemiddelde soloist bedoelde ik. Hij oogt wat slanker, meer richting een RG. Soloists vind ik over het algemeen (op het oog) een lompe body hebben, ook vanwege de spitse headstock, maar dat heb ik bij deze dus helemaal niet. Kan ook wel aan het camerastandpunt liggen of zo.

Vonk
26 januari 2006, 20:36
spitsere horns dan normaal..normaal is...een strat? dan is het zeker spitser. ik zeg liever slanker, want spitser heeft bij mij een negatieve klank (ik denk dan aan een Kelly of een Warrior...)


De Warrior en Kelly zijn anders wel even retecool ;)

Vonk
26 januari 2006, 20:37
En dan nog iets: deze heeft een zwarte doos voor batterijen aan de achterkant. Weet iemand of zoiets in Nederland is te krijgen?

Ja, VoxHumana maar dat ding kost meteen 13,50 euro... ik zoek een plastieken, geen gouden...

Razor
26 januari 2006, 20:38
@Orpheo

It's mine..

Koa body
Brazilian Rosewood toets
sustainer system
binding over frets
PC1 Mocha Kleur
en nog een paar dingen

De "spitsheid" lol, de horns lijken spitser door de binding(it contains a bit more satan true true)

Bram+
26 januari 2006, 20:40
@Orpheo

It's mine..

Koa body
Brazilian Rosewood toets
sustainer system
binding over frets
PC1 Mocha Kleur
en nog een paar dingen

De "spitsheid" lol, de horns lijken spitser door de binding(it contains a bit more satan true true)
Dan lag het toch niet aan mij of aan de drank. Fraaie gitaar!

Vonk
26 januari 2006, 20:41
Mag ik weten waarom je op een custom een Floyd hebt zitten, maar geen pook? Als je geen Floyd gebruikt dan doe je hem toch niet op je custom?

Misschien domme vraag, maar ik ben me wat aan het orienteren op tremologebied...:cheerup:

Nickname
26 januari 2006, 20:44
Mag ik weten waarom je op een custom een Floyd hebt zitten, maar geen pook? Als je geen Floyd gebruikt dan doe je hem toch niet op je custom?

Misschien domme vraag, maar ik ben me wat aan het orienteren op tremologebied...:cheerup:

Het zou eventueel kunnen vanwege de stemvastheid van floyd systemen ;)

Orpheo
26 januari 2006, 20:52
@Orpheo

It's mine..

Koa body
Brazilian Rosewood toets
sustainer system
binding over frets
PC1 Mocha Kleur
en nog een paar dingen

De "spitsheid" lol, de horns lijken spitser door de binding(it contains a bit more satan true true)

damn.... was ik wel heel warm!! ik herkende inderdaad bepaalde features! hoe dik is bij jou de mapletop? of is t alleen "maar" (???) veneer? zo nee, is de binding dan alleen vanwege looks?

maar wel HEEL gave axe! custombuild dus?

eng elfjuh
26 januari 2006, 21:02
beau-ti-ful!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

robert-gitarist
26 januari 2006, 21:06
beau-ti-ful!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yeah inderdaad!
Jackson heeft hele mooie customshops :)

Wat kost nou zo iets eigelijk als ik vragen mag? :$

Razor
26 januari 2006, 21:11
Helemaal Custom dus niet enkel een andere pickup config ofzo....

De top is 1/8" Ik wou geen 3/4"(meer voor archtops) omdat ik het zonde zou vinden van m'n Koa.

http://img370.imageshack.us/img370/8774/0045fk.jpg

@Vonk hehe nee die ga ik natuurlijk wel gebruiken.

bat
26 januari 2006, 21:13
Mag ik weten waarom je op een custom een Floyd hebt zitten, maar geen pook? Als je geen Floyd gebruikt dan doe je hem toch niet op je custom?
Misschien heeft ie de pook gewoon nog niet gemonteerd omdat ie meteen de foto's met ons wilde delen?

Denk ik zomaar hoor!

Anders Destium
27 januari 2006, 08:46
Welkom op gitaarnet!
Gefeliciteerd, echt een supermooie axe :blast:
Gave specs ook!

Is dit je enige gitaar of heb je nog meer moois?



Als je een gitaar net uit de koffer haalt dan zit de pook er nog niet op, dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat je hem niet gebruikt ;)

Riffcrusher
27 januari 2006, 13:01
WOW kerel !

Die is MOOI man !

Gefeliciteerd !

Cheers !
Jo D.

Vonk
27 januari 2006, 13:30
Misschien heeft ie de pook gewoon nog niet gemonteerd omdat ie meteen de foto's met ons wilde delen?

Denk ik zomaar hoor!

Of niet natuurlijk... ;)

Negative K3 fan
27 januari 2006, 16:24
Koa 0wnt!

10

Swan
27 januari 2006, 16:45
prachtig! 1 van de mooie Jacksons die ik heb gezien :)

Herman
27 januari 2006, 19:10
Dat ding ownt!:cheerup:

jorrit
27 januari 2006, 19:41
vette gitaar! erg mooi.

en ik zou ook mn pook dr af halen als ik zo'n vette top had.. is toch zonde... elk deel wat bedekt wordt is nutteloos.

Trick
27 januari 2006, 22:30
Nice, een van de mooiste soloist's die ik tot nu toe heb gezien, vooral die inlay is tof. Is weer is wat anders dan dat parelmoer wat je bij jacksons meetal ziet :D

Fumi SG
27 januari 2006, 23:03
Zeker vet!!:nervous: