PDA

View Full Version : Metallica naar Nederland?



metalman1989
26 januari 2006, 19:54
Ik heb gehoord dat in de zomer (ergens in juli) metallica, iron maiden, en guns 'n roses?(huh) naar nederland komen, weet iemand hier meer van.

chennie
26 januari 2006, 20:02
korreltje zout
Vooral wanneer het één package is dan is het een flink pak zout.
Als ik ongelijk heb, krijg jij van mij een pak zout.

Philippe
29 januari 2006, 11:49
Staat niet op metallica.com of metontour.com, dus onzin.

Metfuk
29 januari 2006, 15:11
korreltje zout
Vooral wanneer het één package is dan is het een flink pak zout.
Als ik ongelijk heb, krijg jij van mij een pak zout.

Hahahaha.

Ja het lijkt me idd ook nogal onwaarschijnlijk dat die 3 tegelijk komen.

jw009
30 januari 2006, 15:07
echt onzin, de nieuwe cd komt eind 2006 begin 2007 uit. Dus dan zitten ze nog in de studio. Trouwens... wie wil GNR nu nog horen zonder slash en de rest van de band die weg is.

MauP
3 februari 2006, 15:33
echt onzin, de nieuwe cd komt eind 2006 begin 2007 uit. Dus dan zitten ze nog in de studio. Trouwens... wie wil GNR nu nog horen zonder slash en de rest van de band die weg is.
Met of zonder Slash, zolang die Axl z'n gefacelifte scheur opentrekt ben ik weg. Maiden en Metallica zou wel vet zijn, als het maar niet in zo'n concertonvriendelijke galmende voetbaltempel is.

Wow is Metallica een nieuwe plaat aan het opnemen? werd eens tijd, ben el benieuwd wat de invloed van basbeul Trujillo zal zijn, was toch wel een van de fijne ingredienten van Suicidal Tendencies

Philippe
4 februari 2006, 22:01
echt onzin, de nieuwe cd komt eind 2006 begin 2007 uit. Dus dan zitten ze nog in de studio. Trouwens... wie wil GNR nu nog horen zonder slash en de rest van de band die weg is.

Er wordt zelfs al gespeculeerd dat het nieuwe album ongeveer in de periode augustus - oktober 2006 zal komen.
Tijdens de MIAWTW tour hebben ze bij elkaar al meer dan 60 riffs getoverd, en ze zijn nu aan het kijken welke bruikbaar zijn, en welke niet.
En inderdaad, ik verwacht van Trujillo heel wat zieke baslicks.

jw009
8 februari 2006, 20:34
OK ik heb me vergist, ze komen toch !!!


www.metallica.com

robert-gitarist
8 februari 2006, 20:50
OK ik heb me vergist, ze komen toch !!!


www.metallica.com


:O :O :O
Ill be there!!

MauP
9 februari 2006, 10:09
--Van de Metallica-site--
We had such a great time when we did this back in the day in '95, which was . . . eh, like we had planned for '06, a year dedicated to nothing but writing and recording . . . Oh well how the best laid plans can change. So when we were asked, we figured why not do it again!!! Escape from the studio once more and spend our summer vacation hanging out at the coolest live music festivals on the planet.

Here's what we have so far:
June 3 Nurburgring, GER - Rock Am Ring Festival
Click for ticket info.


June 4 Nurnberg, GER - Rock Im Park Festival
Click for ticket info.


June 8 Arnhem, HOL - Gelredome
Ticket info coming soon.
---Als je de oorverdovende Metallicariffs op salon-volume wilt horen, vooral gaan. Wie legt die gasten nou is uit dat er een HMH bestaat waar alles op concerten en goed geluid is gebouwd. Veel plezier in die Galmbak van FC Fietstas. Ik ga wel naar Dublin, alwaar het bier zeker een stuk beter is


June 10 Donington UK - Download Festival
Click for ticket info.


June 11 Dublin IRE - Download Festival
Click for ticket info.


Please understand that we're making this up as we go along. We wanna keep you as in the loop as possible, but this shit is literally happening as we are typing, so please watch this space for more info as we get it regarding support acts, potential additional dates, change of something or other not expected as these VERY words are being typed, etc.

Met Club members check http://www.metclub.com for special ticket information for you on some of these shows.

almarvk
9 februari 2006, 14:48
korreltje zout
Vooral wanneer het één package is dan is het een flink pak zout.
Als ik ongelijk heb, krijg jij van mij een pak zout.

Heb je al een pak zout voor die jongen gehaald?? ;)

Damage Inc.
9 februari 2006, 22:12
Ik wist het al de 1e/2de dag dat ze kwamen (mja boeie) .
Maar ze doen een 'Escape From The Studio' zoals ze dat ook in 1995 deden.
Ik ben een echte MetallicA-fan maar niet sinds 1995, dus ik neem aan dat ze tijdens het opnemen van een album de studio uit breken en zomaar wat optredens gaan doen(?) .

Ik was trouwens ook bij MetallicA in 2004 in het Gelredome met Godsmack in het voorprogramma
En ik stond zeg maar op de "3de/4de rij" vooraan ongeveer en ik vond het wel goed geluid hoor.
Ja wel snoeihard, werd er een beetje gek van toen Godsmack begon te spelen, maar het was geen reactie van "wat een kut galm" ofzo.

GreetingZ
- Damage Inc.

MauP
10 februari 2006, 09:29
.

Ik was trouwens ook bij MetallicA in 2004 in het Gelredome met Godsmack in het voorprogramma
En ik stond zeg maar op de "3de/4de rij" vooraan ongeveer en ik vond het wel goed geluid hoor.
Ja wel snoeihard, werd er een beetje gek van toen Godsmack begon te spelen, maar het was geen reactie van "wat een kut galm" ofzo.

Wat ik gewoon erg jammer vind is dat het afhankelijk is van de plek waar je staat of het geluid goed is of niet. Bij Godsmack stonden we in het midden en dat was prima, bij Metallica iets meer naar achteren en het klonk een stuk zachter.

Arjan D.
10 februari 2006, 15:09
...maar ze komen wel... :rockon:


http://www.budgetticket.nl/content/products/tickets.asp?taal_id=1&categorie_id=1&subcategorie_id=243

MauP
10 februari 2006, 15:47
Ik ga wel naar Ierland, daar is het bier ook beter :-)

Philippe
11 februari 2006, 19:48
Ja wel snoeihard, werd er een beetje gek van toen Godsmack begon te spelen

Oordoppen zijn je beste vriend...

metalman1989
12 februari 2006, 19:36
He die kaarten zijn f*cking duur, als je het mij vraagt is dit een fake site of iets dergelijks, op de bekende ticketbox etc. is nog verder niks bekend.
ik wacht toch ff op wat vriendeljikere prijzen
lijkt me niet betrouwbaar :metal:

metalman1989
12 februari 2006, 19:37
Maar ze komen in iedergeval wel

gerrekat
12 februari 2006, 20:21
Welke gek gaat er nu € 95 neerleggen voor een band die in 1990 al over hun hoogtepunt heen was.....

Philippe
12 februari 2006, 22:29
Lijkt me inderdaad niet zo´n betrouwbare site. Ik heb even uitgeprobeerd, ik kan bij hun nog 130 staanplaatsen voor robbie williams kopen, wat binnen 2 uur was uitverkocht.
Smells like bullshit.

95 euro voor die kaarten is ook onzin. Verwacht wordt dat ze niet duurder worden dan een euro of 60 - 70 (veld)

vasnd
13 februari 2006, 18:11
nu staan ze er voor 70 op die site

StereoX
15 februari 2006, 23:33
voorverkoop begint zaterdag en de prijzen zijn:

Rang 1 (Excl. Servicekosten)
€ 49

Rang 2 (Excl. Servicekosten)
€ 52

Rang 3 (Excl. Servicekosten)
€ 47

Rang 4 (Excl. Servicekosten)
€ 43

Rang 5 (Excl. Servicekosten)
€ 52

Rolstoelplaats (boeken via 0900-3001250 45 cpm)
€ 47

Ricis
16 februari 2006, 17:51
hoe weet je dit dan? want op Ticketservice kan ik nog niks vinden van Metallica..

jonathan
16 februari 2006, 17:55
ik heb op een andere site gekekeken..
en daar waren se een stuk duurder!

120eu - podium plaats (1e rang)
85eu - zitplaatsen (2e rang
70eu - zitplaatsen (3e rang)

http://www.budgetticket.nl/index.asp?page=http://www.budgetticket.nl/content/products/tickets.asp?taal_id=1__AND__categorie_id=1__AND__s ubcategorie_id=243&taal_id=1

StereoX
16 februari 2006, 18:20
budgetticket is een bedrijf die bakken geld probeert te verdienen met concerten die waarschijnlijk uitverkocht raken. daarom zijn die prijzen daar zo hoog.

de echte prijzen komen uit een nieuwsbrief van mojo. je mag max. 2 kaarten per persoon halen

Ricis
16 februari 2006, 18:22
hè maximaal 2! waar slaat dat nou weer op.. dus dan moet je met meerdere mensen gaan als je met een groepje wil..

Philippe
16 februari 2006, 19:44
Die maximaal 2 valt me ook wel een beetje tegen.
Normaal is het bij grote concerten maximaal 4 (rolling stones, robbie williams) of zelfs 8.

vasnd
16 februari 2006, 20:02
di prijzen kloppen trouwens ook niet helemaal, mojo zegt
€41.00 €43.00 €47.00 €49.00 €52.00

dus zaterdag zijn de prijzen nog verder gedaald als het zo doorgaat :D

Philippe
17 februari 2006, 15:28
Het is officieel:

Rang 1 (Excl. Servicekosten)
€ 49

Rang 2 (Excl. Servicekosten)
€ 52

Rang 3 (Excl. Servicekosten)
€ 47

Rang 4 (Excl. Servicekosten)
€ 43

Rang 5 (Excl. Servicekosten)
€ 52

Rolstoelplaats (boeken via 0900-3001250 45 cpm)
€ 47


Dus StereoX heeft gelijk

Bron: Metclub Pre-sale http://www.metclub.com

Roque
18 februari 2006, 10:06
Hoe zit dat nou met die verkoop, kun je kiezen welke rang je wil?

KirkHammett
18 februari 2006, 13:05
Ik heb kaarten:D en btw... ze waren 53,25 euro en ik mocht er in me eentje 5 kopen..

btw..alle veldkaarten ware hier (alkmaar) al na 30 min uitverkocht.. gelukkig stond ik er al vanaf kwart voor 10 maar dat gaat tog snel voor "een band die in 1990 al over hun toppunt heen was" eh :sneaky:

metalman1989
18 februari 2006, 13:53
yeah man 2 kaartjes 102 eurie RELAX

Vonk
18 februari 2006, 16:17
yeah man 2 kaartjes 102 eurie RELAX

Wat een geld tegenwoordig...

Philippe
18 februari 2006, 19:11
Bij de Free Record Shop hier in Waalwijk kon je hier om 3 uur vanaf Rang 3 nog steeds kaarten kopen

Ricis
18 februari 2006, 19:19
nou ik ben erbij 8 juni :D heb er nu al zin in :P

vasnd
19 februari 2006, 16:53
ik stond in eindhoven er om 10 voor 10, maar er waren maar 15 mensen voor me ofzo, nog een paar achter me waarvan er 1tje naar metallica wou, 1 gast wou kaarten voor earth wind & fire ( of ander oerelement :P ), nog eentje naar neville ofzo en andere gast naar nog iets wazigers.

Aron Maiden
26 februari 2006, 14:19
Voor metallica heb ik nog geen cent over, meer als 50 euro voor 1 kaartje, niet normaal voor zon jostie band! tss..

Oke ieder zijn eigen smaak,
Maar METALLICA;)

:D

Shoarm
26 februari 2006, 14:45
Metallica op zich best leuk, maar niet voor zo'n prijs en niet in een stadion.

Vonk
26 februari 2006, 14:54
Ja zo'n stadion trekt me ook helemaal niet. Zie ik ze liever op een festival waar je makkelijk vooraan kunt staan.

Damage Inc.
28 februari 2006, 21:25
Godverdomme!

Support acts:
Avenged Sevenfold
Bullet For My Valentine
Trivium

Maak er geen woorden meer aan vuil...

Baklap
1 maart 2006, 12:12
dat is egt vet =D kep er zin in. Ik wou naar avenged sevenfold en BFMV gaan maar dat hoeft nu niet meer =P.

gammaray
7 maart 2006, 12:50
Ik heb de kaarten al in huis.
:rockon:

vasnd
7 maart 2006, 17:15
jeuh!, blij zijn, ik heb ze gewoon gekocht en had ze dezelfde dag

Metfuk
7 maart 2006, 22:45
Godverdomme!

Support acts:
Avenged Sevenfold
Bullet For My Valentine
Trivium

Maak er geen woorden meer aan vuil...

Ja, allemaal van die kutherrie.

Bloodline
7 maart 2006, 23:40
Godverdomme!

Support acts:
Avenged Sevenfold
Bullet For My Valentine
Trivium

Maak er geen woorden meer aan vuil...


ik ben r best blij om

Cris
16 mei 2006, 09:38
Ik heb kaartjes maar voor het voorprogramma hoef je nou niet echt heen te gaan zeg. Wat een herrie is dat zeg. beetje an die kinder schmink bands.

Vonk
4 juni 2006, 12:30
Eh jullie mensen kunnen nog wel eens mazzel gaan hebben, Metallica heeft het volledige Master of Puppets album gespeeld op rock am ring... zie Blabbermouth.com voor een audiodownload...

Cris
5 juni 2006, 16:52
Ja ik zag het ja. Ik ben het nu aan het kijken.

Begin er nu al stiekem een beetje zin in te krijgen.

Maar toch, dat voorprogramma is echt bagger.

Gitaro
5 juni 2006, 21:58
Tja, mallcore...

Trivium heb ik wel vertrouwen in. Tot vanmiddag moest ik altijd huilen en kotsen toen ik ze hoorde, maar die zanger zing nu gewoon met een ruige stem ipv dat gaye geschreeuw en slechte blink182 clean zang. Maar op Youtube staat dus een filmpje van hun optreden op RAR, en het klinkt wel vals, maar gelijk stukken beter. En dat nieuwe nummer (Detonation ofzo) heeft zowaar wat weg van thrash.

Maare, het gaat compleet heersen, donderdag!! Op Avenged en Bullet na, natuurlijk

Cris
6 juni 2006, 01:10
We gaan gewoon eerst heel veel bier drinken en pas als metallica gaat spelen mee doen.

Maar idd, trivium gaat de goeie kant op. Wie weet hoeveel ze gegroeid zijn over een jaar.

Maar ja, aan de andere kant. Dat dacht ik ook eerst van Chimaira, en dat laatste album was ook niet echt geweldig.

Ach ja, we zien wel waar het schip strand.

Gitaro
7 juni 2006, 03:04
Ze hebben in Berlijn een nieuw nummer gespeeld! Ik ben benieuwd :D

Het schijnt dat het 8 minuten was, en er flink dubbelbas inzit. Onze duitse vrienden beschreven het als fast & heavy. Maarja, dat is Saint Anger ook.

Cris
7 juni 2006, 14:20
Ja ik had hem gehoord ja. Iemand had hem gepost in offtopic. Klinkt op zich wel aardig.

Maar wie gaan er nu eigenlijk allemaal heen?

zenabi
7 juni 2006, 16:10
ik (ben me nu al aan het voorbereiden )

Gitaro
7 juni 2006, 22:26
Yeah ik ook, zo nog effe de lyrics van de meuk die ik nooit luister doornemen :D. Metallica!

zenabi
9 juni 2006, 07:56
ik vond het perfect .Heb 3 uurtjes slaap gehad
moet maar geen telefoon opnemen vandaag ,ben nog zo doof als de neten

Vanavond en morgen nog een concert ,(concert is misschien ene groot woord)
zaterdag ouderwets beesten bij Normaal

RedBuell
9 juni 2006, 11:39
Ben er geweest, vond het echt leuk. Voorprogramma's wat minder, veel geschreeuw en een ruk geluid.

Metallica speelde enkelt oudere nummers met uitzindering van "The new song" te gek vond ik dat ze alle nummers van Master of Puppets speelden. Ook Orion zat hierbij, geloof dat ze sinds de dood van Cliff Burton dat nummer niet meer live gespeeld hadden, tijdens Rock Am Ring weer voor het eerst dus.
Ik vind (maar dat is natuurlijk persoonlijk) dat je bij Metallica echt bang for the buck krijgt, dit was zo'n beetje de 7e keer dat ik ze live gezien heb. Het geluid is niet altijd even goed, en er gaat weleens iets niet zo goed maar de show is altijd top. Nooit snel afgeraffeld, altijd leuk contact met publiek en nooit kort.

Was 2 jaar geleden bij RHCP in de ArenA, nou die gasten kamen op speelden en gingen weer weg.

huskey
9 juni 2006, 15:07
Het was echt een geweldige show, maar zoals hiervoor al is gezegd was het geluid bij het voorprogramma ruk.

Ze rekken het wel een beetje lang, na 15 toegiften is het ook wel een keer goed.

Tho
9 juni 2006, 18:17
het was gewoon fucking awesome!!! echt super gaaf! het was de gekneusde rib, de gescheurde lip en de overige beurse plekken zeker waard! :)
en wat het voorprogramma betreft.. de Dimebag tribute van A.S. was echt vet!!!

Tho
9 juni 2006, 18:51
Het was echt een geweldige show, maar zoals hiervoor al is gezegd was het geluid bij het voorprogramma ruk.

Ze rekken het wel een beetje lang, na 15 toegiften is het ook wel een keer goed.
Hoezo ze rekken het wel een beetje lang?? Ik heb me kostelijk vermaakt hoor! Ik begrijp niet wat je bedoelt..

grindminder
9 juni 2006, 22:56
ik ook niet..

was erg vet gister btw!

die voorprogamma's mogen ze van mij de volgende keer wel achterwege laten, tering wat een kloten bands

Philippe
10 juni 2006, 00:21
Helemaal in het begin:

James: did you like the previous bands?
Publiek: NOOOOOOOOOOO!!!!
James: *hehe* so we gotta pay for their dues right?

Echt wel een lache gozer. Ook dat stukje dat het publiek hem telkens nadeed, en met dat op en neer springen en al. Ik vond het wel amusant. :cooler:

huskey
10 juni 2006, 14:18
Hoezo ze rekken het wel een beetje lang?? Ik heb me kostelijk vermaakt hoor! Ik begrijp niet wat je bedoelt..

Ik heb me ook geweldig vermaakt, begrijp me niet verkeerd.
Ze gingen alleen echt ongelofelijk lang door (in totaal 2.5 uur ofzo wat ik sowieso al een hele prestatie vind). Dit vind ik ook helemaal niet erg maar ik merk het gewoon op.

Brammibal
10 juni 2006, 19:01
het was echt super vet.
I kvond het geluid ook goed klinken, allern dat kirks hoge e-sanaar ontstemd was, was een beetje lachwekkend.WAt K*t dat ik zoon klote zitplaats had.

Axl Rose
10 juni 2006, 20:12
ik had ook zitplaats, helemaaaaaaaal achteraaaan in de hoek. :( maar was wel vet. Vond The Unforgiven meesterlijk gedaan. Echt mooi. Het geluid tijdens voorprogramma was om te huilen. Bij metallica aardig goed. Kheb me in ieder geal prima vermaakt! Super. Van de tribune kon je trouwens wel goed zien wat iedereen op de grond aan het doen was :D Ook was er ergens op een gegeven moment aan de rechterkant in de buurt van die lange drinkstand (aan de zijkant) een behoorlijk gevecht gaande. Ik dacht dat ze aant pogo-e waren maar tliep een beetje uit de hand geloof ik. Ik zie de lol van het op elkaar in beuken er niet echt in. Maar genoeg gezeik, haha Geweldige show! Hetfield was ook goed bij stem dacht ik zo!

Die bassist echt grappig......Toen ze dat nieuwe nummer opnieuw moesten beginnen omdat hij een verkeerd getune-de bas had. haha

Tho
10 juni 2006, 23:59
Hahah, idd! zeker lache, en ja die pit.. Ik stond daar dus, en opeens ontstond die vlak achter mij! man dat ging er hard aan toe, het liep inderdaad bijna uit de hand, er was wel wat vijandigheid te bespeuren.. wat ik echt ontzettend jammer vind!
Ik zal dit concert nooit meer vergeten, het was echt ongelofelijk!

Fluffy
12 juni 2006, 11:00
vond ik ook, mooi moment. ontzettend gave show, stukker beter als die van 2 jaar geleden.

lag het aan mij of viel 'the new song'heel er tegen, misshcien omdat hij nog in een begin faseis maargoed. voor de mensen die dat nr. willen zien
http://www.youtube.com/watch?v=-crxUFvZWso&search=metallica%20new%20song

armageddon
12 juni 2006, 11:18
Ik heb me ook geweldig vermaakt, begrijp me niet verkeerd.
Ze gingen alleen echt ongelofelijk lang door (in totaal 2.5 uur ofzo wat ik sowieso al een hele prestatie vind). Dit vind ik ook helemaal niet erg maar ik merk het gewoon op.

Op Werchter in 2004 ging ik bijna dood....na 7,5 uur gestaan te hebben ga je 8e toegift niet meer waarderen ;)