PDA

View Full Version : Dimarzio



Ibanez
24 oktober 2002, 10:32
Ik ben van plan om dimarzio elementen in mijn ibanez rg270dx te zetten. Maar bij vox humana zijn ze zo duur. weet iemand nog andere plaatsen.En als iemand ze tweedehands heeft of heeft gezien wil hij dat dan ff aan mij melden?

Ibanez
24 oktober 2002, 10:33
nee.

Neals
24 oktober 2002, 10:33
neem gewoon een seymour duncan

Ibanez
24 oktober 2002, 10:34
het gaat trouwens over een dimarzio tone zone en een paf pro.

Neals
24 oktober 2002, 10:36
hmmmz bij mijn locale gitaarboer waren ze 160 pleuro :S

Raffel
24 oktober 2002, 10:41
tweede hands? Zou je dat wel doen? Ik heb t daar niet zo op bij elementen...

Ibanez
24 oktober 2002, 10:43
tja das wel waar. Maar als ze in goede staat zijn dan moet het toch kunnen. En ik zet ze er zelf ook niet in.

Ibanez RuleZ
24 oktober 2002, 11:16
zou je dat eigenlijk wel doen, in een rg270 dat soort elementen zetten? kan je niet beter ff wachten tot je een RG5XX kan kopen ofzo? want nieuwe elementen gaat al gauw €250 kosten, evenveel als je rg270 tweedehands waard is. Ik zou zeggen dat het een beetje zonde is... als je er een 250 bij legt kan je echt wel ergens een leuke tweedehands Ibanez uit de betere RG series kopen (dat is dus 500 en hoger!) en dat klinkt al gelijk veeeeeel beter (betere elementen en ook beter hout)

harrald

Anders Destium
24 oktober 2002, 11:16
Het probleem is dat je die elementen niet weg doet, tenzij ze verragd zijn :wink:

Ibanez
24 oktober 2002, 11:21
ik heb hem al, en nog wat de rg270dx heeft dezelfde houtsoort als de duurdere :smile: En mijn rg270dx is tweedehands echt niet maar 250 waard. En als je dimarzio's in mijn gitaar doet heb je nog een beter geluid dan de duurdere rg's. En voor de rest wel hetzelfde hout het enige verschil is een dat ze een betere floyd hebben maar dat maakt me niet uit want mijn floyd is single gelockt en dat is makkelijker snaren verwisselen. Dus het is juist veel voordeliger om een rg270dx te kopen en er dimarzio's in te zetten. En nog een pluspunt aan mijn gitaar: hij heeft sharkfin inlays :grin:

Neals
24 oktober 2002, 11:41
zelfde dillema heb ik met die RG270, die gitaar is net zo duur als de pick-ups...
effe doorsparen en je hebt ook een plank uit de 4xx of de 5xx serie

Ibanez
24 oktober 2002, 12:17
De rg270 is niet even duur als de pick ups. En als je doorspaart heb je wel een betere, maar als je dimarzio er in doet is het enige verschil tussen de rg270 en een duurdere de floyd. En dat maakt mijn niet veel uit dus kan ik beter een rg270dx kopen en dimarzio's.

Ibanez RuleZ
24 oktober 2002, 12:48
ben k het niet mee eens. Je hebt idd dat probleem van die lo trs II ( vind ik zelf niet echt geweldig ) en ook het hout is echt wel van mindere kwaliteit dan die van de duurdere, want anders is het verschil tussen een 420 en een 270 nihil. het hout is beter, definately! en als je een rg 270 "origineel" tweedehands wil verkopen krijg je er echt niet meer voor dan 250 tot 300 euro. Met DiMarzio's zullen ze duurder worden, maar niet in verhoudig tot de kosten die je er in stopt.
Het kan idd wel zijn dat een rg270 met DiMarzio's beter klinkt dan een standaard RG550 met Vx elementen, maar als je die upgradet, dan heb je echt wel een vette gitaar. Ik vind het zonde om in een rg 270 nieuwe elementen te zetten.
(misschien dat ik makkelijk praten heb met mijn ibi waar ze standaard al in zaten...)

harrald

Ic3gl0vE
24 oktober 2002, 13:11
Maar als Ibanez blij is met zijn 270 moet 'ie die toch gewoon houden? ik begrijp jullie niet hoor...
nieuwe elementen = ongeveer 250 euro (als je de singlecoil wilt laten voor wat 'ie is :smile:)
RG270 (origineel) verkopen = ongeveer 250 euro
RG470 of RG550 tweedehands ligt zo rond de 500 euro of meer. dan heb je wat beter hout en een betere floyd.
als je dus een betere RG gaat kopen en daar alsnog DiMarzio's inzet ben je uiteindelijk zo'n 750 euro kwijt

voor 750 euro kan je ook een setje dimarzio's en een lo pro edge kopen, voor het geval je behoefte krijgt aan een floyd


so what's the big fuckin deal? ik zou alleen nieuwe elementen nemen, geen andere gitaar

Ic3gl0vE
24 oktober 2002, 13:12
uhh je bent uiteindelijk zo'n 500 euro kwijt.. aangezien je ook geld terug krijgt voor die RG270..



Gelukkig heb ik volgende week pas SE wiskunde, hehe

signsofzodiac
24 oktober 2002, 14:05
Waarbij je wel ff moet bedenken dat je een Lo-Pro Edge niet zo maar op een Lo-TRS kunt zetten. Moet je extra ruimte voor laten frezen!

urezna
24 oktober 2002, 14:21
Ik snap niet waar jullie zulke hoge prijzen voor pick-ups vandaan halen.... ik heb zelf ooit dimarzio's gekocht, PafPro en evolution 7 string, heb steeds tussen de ca 225 en 350 GULDEN betaald, en zie ze nu op internet voor US$94 tot US$99 staan.....
http://www.rexc.com/dimarzio_retail.pdf

Anders Destium
24 oktober 2002, 16:01
Als je ze er zelf inzet...

Ibanez
24 oktober 2002, 16:14
Op 2002-10-24 12:48, schreef Ibanez RuleZ:
ben k het niet mee eens. Je hebt idd dat probleem van die lo trs II ( vind ik zelf niet echt geweldig ) en ook het hout is echt wel van mindere kwaliteit dan die van de duurdere, want anders is het verschil tussen een 420 en een 270 nihil. het hout is beter, definately! en als je een rg 270 "origineel" tweedehands wil verkopen krijg je er echt niet meer voor dan 250 tot 300 euro. Met DiMarzio's zullen ze duurder worden, maar niet in verhoudig tot de kosten die je er in stopt.
Het kan idd wel zijn dat een rg270 met DiMarzio's beter klinkt dan een standaard RG550 met Vx elementen, maar als je die upgradet, dan heb je echt wel een vette gitaar. Ik vind het zonde om in een rg 270 nieuwe elementen te zetten.
(misschien dat ik makkelijk praten heb met mijn ibi waar ze standaard al in zaten...)

harrald
Waarom staat dan op de ibanez site dat alle rg's een basswood body hebben en geen andere? Het enige verschil is echt die floyd en de elementen... En hou er wel rekening met dat mijn rg270 een DX is dus daar krijg je tweedehands nog wat meer geld voor. Enne ik ben niet van plan een nieuwe rg te kopen tenzij het een hele vette aanbieding is. Ik ben wel erg aan het twijfelen, want ik weet niet 100% zeker of ik het nou ga doen want ik wil ook nog een pod kopen en ik ga niet veel later toch weer een nieuwe kopen...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-10-24 16:17 ]</font>

JV
24 oktober 2002, 16:17
de ene plank basswood is de ander niet he. je hebt klasse c, b, a en masterclass. ik denk dat ze bij de 200 serie wel een lagere klasse gebruiken dan bij de 500 serie bijvoorbeeld

verschillen hierbij zitten in de dichtheid. aantal knoesten, dat soort dingen

Lacrymosa
24 oktober 2002, 16:18
Je ziet even over het hoofd dat geen enkel stuk hout het zelfde is.
Bij het bouwen van een gitaar wordt ten eerste het hout (van het zelfde soort) geselecteerd op kwaliteit.
Ten tweede wordt het hout van de duurdere series langer gedroogd, dat ook zn voordelen heeft, dus het kan dan wel het zelfde soort hout zijn, maar dat zegt nog helemaal nix over de kwaliteit.

Je kan een eiken meubel van de Ikea hebben, of van Oisterwijk

CheerS!!

Ibanez
24 oktober 2002, 16:20
Kan wel maar de beschrijvingen van het hout zijn ook hetzelfde. En het verschil zal toch niet zo groot zijn. Er word nergens duidelijk vermeld dat er verschil is.

Ibanez RuleZ
24 oktober 2002, 16:20
dat is precies wat ik bedoelde!

harrald

Ibanez
24 oktober 2002, 16:21
waarom zei je het dan niet? :smile:

Ibanez RuleZ
24 oktober 2002, 16:26
eh... dat deed ik ook, al stond het wat verborgen: ik zei dat het hout van een RG5xx beter is als dat van een RG 270. Maar dat is wat ik bedoelde. Ik weet zeker dat er een behoorlijk verschil is tussen bijvoorbeeld een rg 320 (heb ik een keer bespeeld) en mijn Ibi JPM100, beiden humbucker gitaren, maar de klank onversterkt verschilt wel degelijk, ook al zijn het bijde lindehouten gitaren.

harrald

space-ace
24 oktober 2002, 16:30
ik zelf heb drie super distortion dimarzio's op de mijne staan

Ibanez
24 oktober 2002, 16:33
grrr ik heb een hekel aan mensen met zulke mooi gitaren :smile: Ik ben niet echt rijk :smile: Maar ik ben toch aan het twijfelen want ik wil ook nog andere dingen kopen en weet niet of het de moeite waard is om dimarzio's erin te zetten als ik over een niet al te lange tijd toch een nieuwe koop. Dat is dus een dilemma... Is het misschien slim om een dimarzio element te kopen?? of niet...

Ibanez
24 oktober 2002, 16:34
Ja dan moet ik eerst nog doorsparen voor een pod :grin: hoe duur word ie nou ongeveer?

Anders Destium
24 oktober 2002, 16:34
Ik denk eerlijk gezegd dat je beter kunt doorsparen, en met een pod en je huidige elementen gaat je geluid er waarschijnlijk ook al op vooruit...

Ibanez
24 oktober 2002, 16:37
Op 2002-10-24 16:34, schreef Anders Destium:
Ik denk eerlijk gezegd dat je beter kunt doorsparen, en met een pod en je huidige elementen gaat je geluid er waarschijnlijk ook al op vooruit...

Maar maakt het nou echt veel verschil als je dimarzio's hebt ook met distortion en andere vage effecten?

Ibanez RuleZ
24 oktober 2002, 16:39
ik heb er een tweedehands gezien voor 175 euro, wat goedkoper is dan elementen.
enne, die gitaar had ik niet kunnen betalen als ze bij feedback eens waren gaan kijken wat die dingen eigenlijk waard zijn tweedehands (en dat is geen €900, maar eerder €1500, maar dat heb ik dus niet betaald :grin:)

harrald

JV
24 oktober 2002, 16:41
Op 2002-10-24 16:37, schreef Ibanez:


Op 2002-10-24 16:34, schreef Anders Destium:
Ik denk eerlijk gezegd dat je beter kunt doorsparen, en met een pod en je huidige elementen gaat je geluid er waarschijnlijk ook al op vooruit...

Maar maakt het nou echt veel verschil als je dimarzio's hebt ook met distortion en andere vage effecten?


weldegelijk, maar dat merk je meestal pas als je een jaar je oude spul gebruikt en dan ineens echt goed spul probeert. dan denk je ineens van: wow, wat een verschil

Ibanez RuleZ
24 oktober 2002, 16:41
het maakt even veel verschil als clean en andere elementen. je hoort het wel degelijk!

Braindead
24 oktober 2002, 17:05
Ik vind dat je het zelf moet weten. Als je in deze ibez een pickup inzet die helemaal jou geluid heeft en die zit niet standaard in een andere ibanez, en je bent verder 100% tevreden met je gitaar moet je gewoon alleen de pickups vervangen. Als je je gitaar toch niet helemaal "je van het" vind, kun je beter een andere kopen.
Nogmaals, ben je verder helemaal tevreden met je gitaar? dan gewoon nieuwe pickups er in douwen. Anders dus niet

Ibanez
24 oktober 2002, 17:07
ik twijfel nog steeds heel erg. Aan de ene kant ben ik tevreden met mijn gitaar maar aan de andere kant wil ik andere dingen kopen (elementen zijn wel erg duur kan je beter andere dingen voor kopen) en ik ga over een niet lange tijd toch een nieuwe kopen...

Anders Destium
24 oktober 2002, 17:12
Je geeft eigenlijk het antwoord op je eigen vraag al, impliciet...

Je zegt dat je tóch over niet al te lange tijd een andere gitaar gaat kopen, en ik zou als ík een element zou vervangen alleen een tone zone of paf pro in de brug zetten, ik vind de neckhum bij de meeste iBanesto standaard pu's goed genoeg...omdat ik daar alleen clean op speel

Ibanez
24 oktober 2002, 17:16
hmmm dat is eigenlijk wel een oplossing, een nieuwe hum. Goed idee. Hoewel ik het geluid van een paf pro ook erg mooi vind wil ik toch het liefst een goeie humbucker voor distortion. Ik denk dat ik dat dan maar ga doen. Thanks anders :grin:

Moonchild
24 oktober 2002, 18:57
Waar worden RG5xx's eigenlijk gemaakt? Daar kan ook nog verschil in zitten met je rg270 die in Korea is gemaakt

Anders Destium
24 oktober 2002, 19:02
Vanaf de 5xx serie worden ze in Japan gemaakt...

dml
24 oktober 2002, 20:01
Tjonge, d'r wordt weer behoorlijk afgewijkt van het eigenlijke onderwerp!!!

Dus DiMarzio ToneZone en PAF pro. Gewoon een goede keus. Natuurlijk gaat je 270 er beter door klinken en natuurlijk niet zo goed als het om een 5xx zou gaan, bla bla bla bla. Ik zou eens naar Piet Guitars in Arnhem bellen. Kosten de pups rond de 90 euro per stuk nieuw. Deze pups zitten idd standaard in die Ibanez Prestige RG xxxx. PAF pro is een prettig element in halspositie en Tone Zone lekker vet in brugpositie (heb ik ook in mijn MM's). Nog leuker wordt het als je de pup-schakeling in je Ibanez overneemt, dus dat in #2 en #4 de Tonezone resp. PAF pro single coil schakelen. Deze schakeling is dacht ik al standaard in je 270.