PDA

View Full Version : E-snaren



metalman1989
26 januari 2006, 18:42
Iedereen heeft er vast wel ervaring mee, de E-1 snaar die vrij snel knapt, nou vind ik het zonde van m'n geld om elke keer een nieuw setje te kopen, weet iemand een on-line shop waar je setjes E-snaren of apart kunt kopen? :blast:

Joey Handsome
26 januari 2006, 18:48
dat kan bij elke gitaarzaak

metalman1989
26 januari 2006, 19:03
ja ok da weet ik maarre dichtsbijzijnde shop is veel te duur enne ik vind on-line bestelle toch relaxer,

metalman1989
26 januari 2006, 19:04
Maar mischien moek toch wel ff lansgaan, die dingen zijn apart nergens te vinden op the internet.

deedee
26 januari 2006, 19:14
waar knapt de snaar?
als hij alleen maar bij de brug knapt kan het zijn dat er een braampje op je zadeltje zit, waardoor de snaar knapt. Dan kan je snaren blijven kopen, maar het is dan ook goedkoper op te lossen.

Bram+
26 januari 2006, 19:14
Ik had het ook een tijdje dat dezelfde snaar constant knapte. Vervolgens fijn schuurpapier gehaald, mijn zadeltje opgeschuurd (van die strat-achtige zadeltjes zeg maar) en vervolgens nergens meer last van.
Kijk dus ook even of er een bijzondere oorzaak is dat die snaar de hele tijd bij je knapt (braampjes ergens, etc.). Misschien is er een effectievere en duurzamere oplossing voor je probleem. De vraag is dus of de snaar de hele tijd op dezelfde plek knapt.

metalman1989
26 januari 2006, 19:19
braampje is t denk nie dis een gloed nieuwe epi SG paar weken, maar probleem was dat e steeds omlaag ging als ik ff een bend deed dus ik denk op te lossen, door hem opnieuw erop te zetten (gewoon heel rustig hoor)knapt ergens bij de brug als ik hem nog lang niet op de gewenste toon heb, nau weetik niet of dit vaker zal gebeuren ofzo dat vond ik dus wel ff raar, by the way : eerste keer bij deze gitaar.

metalman1989
26 januari 2006, 19:21
Ik koop eerst wel ff nieuwe snaren , ik denk niet dat het op die manier snel zal gebeuren.

Bram+
26 januari 2006, 19:23
braampje is t denk nie dis een gloed nieuwe epi SG paar weken, maar probleem was dat e steeds omlaag ging als ik ff een bend deed dus ik denk op te lossen, door hem opnieuw erop te zetten (gewoon heel rustig hoor)knapt ergens bij de brug als ik hem nog lang niet op de gewenste toon heb, nau weetik niet of dit vaker zal gebeuren ofzo dat vond ik dus wel ff raar, by the way : eerste keer bij deze gitaar.
Gloednieuwe gitaren zijn niet uitgesloten van braampjes e.d. hoor. Juist als hij steeds bij de brug knapt, wijst het daarop.

metalman1989
26 januari 2006, 19:26
ok bedankt voor de info ik denk dat ik erwel wat aan heb en hoop maar dat het voorlopig bij deze keer blijft anders wordt het nog best een duur grapje.

metalman1989
26 januari 2006, 19:43
maar weet eh trouwens nog iemand een on-line adres voor losse snaren?
alvast beankt.

Bl44t44p
26 januari 2006, 20:10
Ik heb ook veel last gehad van een (te vaak) springende E-snaar. Even op/in de brug SUPERZACHT geschuurd/gevijld, wat grafiet (potlood!) ingelegd, nieuwe snaar er op en die gaat nu al een paar maanden mee :) Oftewel, kans van 90% dat het wel daaraan ligt, ook al is ie nog zo nieuw ;)

Losse snaren kun je inderdaad bij elke muziekwinkel halen, maar te duur? Laatste keer dat ik er eentje kocht was ie -dacht ik- 1.50 (d'Addario), met 6x1.50=9 euro scheelt het niet meer dan 2 euro met een heel pakje hoor...