PDA

View Full Version : Fender stage 1600



outside
26 januari 2006, 18:20
Hellow,

Ik ga waarschijnlijk mijn vox ad50vt inruilen (met opleg van mijn kant natuurlijk) voor een fender stage 1600. Heb op een fender stage 1000 gespeeld en ik vind deze zeer goed, vooral de clean en de effecten, de distortions zijn ook meer dan goed genoeg op laag volume op hoog volume kon ik niet echt uittesten in de winkel. Iemand ervaring met de Dyna-touch III serie van fender? (te herkennen aan de ingebouwde tuner)

Ik speel nog altijd vooral punkrock (sum 41, blink 182, the offspring, greenday,...) en ook wel wat rock (u2, white stripes,...) met mijn squier strat (YN6....) met SD JB in de bridge.

Dude
26 januari 2006, 18:46
punkrock ?? er staat een jcm900 sl-x op marktplaats te koop !

check die eens zou ik zeggen

Code-X
26 januari 2006, 20:13
Voor Punkrock zou ik eerder denken aan een JCM combo. Aangezien bijvoorbeeld Dave van Sum 41 op een JCM 2000 DSL speelt.

outside
26 januari 2006, 20:35
jcm's zie ik idd zeer veel binnen punkrock en mss dat ik dat later wel ga doen maar ik heb nu een zeer goed voorstel gekregen voor deze fender (die ik dan mss later gewoon bijna zonder extra kosten kan ruilen voor een jmc ofzo) en ik wil ook een goede clean hebben die niet te snel overstuurt met high output humbuckers, en die fender doet dat helemaal niet met mijn JB, ze staan dan ook bekend om hun ultrazuivere clean. Maar even specifiek tot de stage 1600 (die volgens velen meer marshall-achtig is dan andere fenders), iemand ervaring met deze amp?

Chrissie
26 januari 2006, 20:40
1 raad: blijf van die fender af en ga voor die JCM

outside
26 januari 2006, 21:52
1 raad: blijf van die fender af en ga voor die JCM

heb je al op beide versterkers gespeeld? zoja, wat vind je dan zo slecht aan die fender?

Tupelo
27 januari 2006, 00:40
Toen mijn Twin overleden was heb ik er even aan gedacht om voor een Stage 1000 te gaan... handig, niet zo gecompliceerd enzo... ben er echter niet aan toegekomen... 1e buizenbak die ik opentrok en ik was opnieuw overtuigd dat ik nooit, maar dan ook nooit, aan een moddeling amp wil.

Heppie ook niets aan dus... behalve dan... ja ze lijken me reuze handig.

outside
27 januari 2006, 07:40
Toen mijn Twin overleden was heb ik er even aan gedacht om voor een Stage 1000 te gaan... handig, niet zo gecompliceerd enzo... ben er echter niet aan toegekomen... 1e buizenbak die ik opentrok en ik was opnieuw overtuigd dat ik nooit, maar dan ook nooit, aan een moddeling amp wil.

Heppie ook niets aan dus... behalve dan... ja ze lijken me reuze handig.

stage 1600 of 1000 zijn geen moddeling amps. Die timbres zijn gewone bas, treble, middle boosts en cuts enzo... En ik snap niet goed wat je bedoelt, zeg je nu dat die handig is of nuttenloos?

Satriani
27 januari 2006, 08:00
Als jij em goed vindt klinken naast een dsl of 900 dan neem je em toch gewoon, test wel alles uit iig

outside
27 januari 2006, 16:34
wat is een goede 2e hands prijs voor een stage 1600 ?
Misschien dat ik best eerst eens naar een jcm 900 ga luisteren als deze toch in dezelfde prijsklasse ligt. Is er veel verschil tussen de verschillende reeksen van jcm ? 800-900-2000 ?

outside
27 januari 2006, 22:21
hoe komt het dat 2e hands combo's goeikoper zijn dan heads in het geval van de jcm 900? :s ?

Jeanken
27 januari 2006, 22:26
hoe komt het dat 2e hands combo's goeikoper zijn dan heads in het geval van de jcm 900? :s ?
Heads zijn populairder waarschijnlijk, maar prijzen liggen vaak dicht bij elkaar hoor..

AART
27 januari 2006, 22:43
Ga voor een JCM 900 SL-X, geen JCM 900 Dual Reverb, als je voor een jcm gaat.

Een JCM 800 heeft net te weinig gain(vooral op lagere volumes) voor offspring etc.

Ik heb zelf de SL-X gehad en Offspring klinkt er prima op, kwam er heel dicht mee bij die lekkere offspring crunch.

outside
27 januari 2006, 23:21
Ga voor een JCM 900 SL-X, geen JCM 900 Dual Reverb, als je voor een jcm gaat.


Heb wat vergelijkingen gelezen en naar het schijnt zou bij de dual reverb de clean mooier zijn en distortion minder hard. Ik wil wel een mooie clean die niet direct overstuurt en als ik een wat hardere distortion wil zet ik er een booster bij... niet?

edit: ik kan ook de sl-x kopen + behringer v-amp voor clean en effecten? Dus dan split ik mijn gitaarsignaal naar marshall preamp en naar een ab-switch. Dan komt de marschall preamp out ook in de ab-switch en de uitkomst van die 2 gaat dan naar de v-amp en die gaat dan weer naar power amp. Kan ik zo een redelijke clean sound krijgen? Natuurlijk niet zo'n super goeie maar als ik later meer geld heb kan ik nog atijd overschakelen naar vox tonelab of line 6 pod...

Heeft een head echt niet meer functies dan een combo?

outside
29 januari 2006, 00:29
ik ga nog niet direct een nieuwe amp kopen, eerst een cab (zie de werkbank), dan volgt de amp