PDA

View Full Version : Kwaliteit tremelo



Archenemy
26 januari 2006, 17:13
Goedemiddag nogmaals ,
Ik heb 1,5 maand geleden mijn tremelo besteld bij de tonefactory namelijk een floyd rose licensed tremelo deze kost 59 euro , nu wacht ik er al een tijdje op en heb vandaag maar weer eens gebeld en het duurt nog zeker 3 weken , nu vertelde hij me dat ik het geld ook mocht terugkrijgen van hem ,
Ik ben nu aan het twijvelen aangezien ik gelezen heb dat deze goedkopere trems sneller ontstemmen en zo ,dus wat is het beter wachten op deze tremelo of geld terug laten schrijven en op marktplaats o.i.d. kijken voor een 2ehandsje

ik heb deze gezien :
http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/14768001.html?return=eJxNycsJgDAMANBdOkCrF5F0moCRl v5CEgsi7u7Vd30IKzwZlqiw7eBOnEOykcZkxhDCJCmDqfuGUow roqnvNVxKgkfLPbT7X5zYxfcDK2MfsQ%3D%3D&df=1

maar dat ziet er ook uit als een cheap ass ding

Advies?????

Gerrit
26 januari 2006, 17:21
Alle ervaringen met goedkope tremolo systemen die ik heb zijn bagger!
Ontstemmen, brekende snaren, gemaakt van pisbaken staal waardoor je ook sustain en hoge tonen verliest.
Ik zou dus zeker voor een goede gaan.

robert-gitarist
26 januari 2006, 18:19
Ik heb een Floyd 2 op me jackson zitten en das geen orginele floyd rose maar dat ding is wel rete goed zeg..die ontstemt echt voor geen mm. Echt prima ding.Volgens mij zit er best hoop verschil tussen die dingen want er zitten blijkbaar goeie bij.Tenminste die van mij is echt super...nooit problemen of wat mee gehad.

Dirk W
26 januari 2006, 19:23
Echte floyds komen ook niet veel meer voor volgens mij. De meesten zijn geloof ik van schaller. Wat ibanez op zijn gitaren heeft zitten lijkt me ook niet een originele floyd.
Maar de floyd van marktplaats lijkt me niet echt degelijk.
Ik zou eerder voor een goede "normale" tremolo gaan of voor een vaste brug. Of je kunt gaan voor een goede dure floyd ;)
Dirk

charlotte
26 januari 2006, 23:09
Hey Luitjes,
Ik heb evenals Robert, ook een floyd op mijn Jackson zitten, en ben er zeer tevreden over, de trem die je op marktplaats ziet, is hetzelfde type als die je besteld hebt waarschijnlijk, beide hebben op de tremolo geen lock van de snaar, tenminste wat je op de foto ziet,en ik heb daar zelf geen ervaring mee, bij mij jackson wordt de snaar wel gelockt in het brugzadel, dit kun je zien bij de floyds, aan het kleine inbusschroefje wat er achter op zit, en het blokje uiteraard, wat tegen de snaar aan drukt.

groetjes Charlotte.

robert-gitarist
26 januari 2006, 23:20
Hey Luitjes,
Ik heb evenals Robert, ook een floyd op mijn Jackson zitten, en ben er zeer tevreden over, de trem die je op marktplaats ziet, is hetzelfde type als die je besteld hebt waarschijnlijk, beide hebben op de tremolo geen lock van de snaar, tenminste wat je op de foto ziet,en ik heb daar zelf geen ervaring mee, bij mij jackson wordt de snaar wel gelockt in het brugzadel, dit kun je zien bij de floyds, aan het kleine inbusschroefje wat er achter op zit, en het blokje uiteraard, wat tegen de snaar aan drukt.

groetjes Charlotte.

Heb jij last van ontstemmen bij die Jackson?
Ik heb er totaal geen last van! Mijn hendel kun je plat op de body drukken maar ontstemd niet :| :| :|
Trouwens die jackson die jij hebt is wel ontiegelijk mega sexy zeg! :|

charlotte
27 januari 2006, 00:41
Hey robert,

Idd, ik heb ook geen last van ontstemmen, maar ik heb , evenals bij mijn yamaha, een zgn blackbox ingebouwd,(zie mijn site), hierdoor heeft de trem een nulpunt, waardoor hij nog beter op toon blijft, maar wel omhoog en omlaag te bewegen is.
Tja, en mijn Jackson.... was er ook gelijk weg van toen hij eindelijk bij mijn muziekzaak binnen was, had hem apart besteld.


groetjes Charlotte . :)

fred dons
27 januari 2006, 07:17
die tremelo op marksplaats is een single locking floyd kopie die bij bas van de broek van daan komt (boston tremelo) en die zijn zowieso al goedkoper bij Back and forth e.d. te bestellen
daarnaast is qua stemvastheid een single lock nooit zo goed als double locking

Bas van de Broek heeft ook een Schaller floyd kopie die veel beter is
http://www.basvandenbroek.com/nederlands/consument/rest/catalogus3.php?
en dan TFR 220 B
dit is een 1 op 1 kopie van de Schaller licensed en zit bijvoorbeeld ook op de huidige Peavey V type, je lokale gitaarboer kan hem rechtstreeks bij Bas van de Broek (importeur) bestellen
Ik ben nogal gek op tremelo's en heb nagenoeg van alle goede merken de locking tremelo's waaronder Original Floyd, Floyd II, Floyd Speedloader, Schaller licensed, Schaller II, Vintage Fender Original Floyd (geen finestemmers), Takeuchi (zit o.a. op Jacksons), gotoh (zit o.a. op de musicman evh) Ibanez Edge (is bijna weg ;) )en de versie van Bas van de Broek is weliswaar geen OFR maar kan goed mee komen met de schaller
uit mijn hoofd is de TFR 220 netzo duur als die single lock die nu op marktplaats staat en krijg je er ook de toplock, veren en imbussleutels bij

oknarb180
27 januari 2006, 13:11
Hallo,

Ik heb vorig jaar een Schaller Floyd Rose gekocht bij Voxhumana voor in m'n Gibson MIII (M3). Koste dik 200euro! Dit was het enige type waarvan in zeker wist dat ie zonder vijlen en knutselen in m'n Gibson paste.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat!!!
M'n persoonlijke mening is alleen een Echte Floyd Rose of een Schaller.

Succes

Branko

Gerrit
27 januari 2006, 13:29
Hallo,

Ik heb vorig jaar een Schaller Floyd Rose gekocht bij Voxhumana voor in m'n Gibson MIII (M3). Koste dik 200euro! Dit was het enige type waarvan in zeker wist dat ie zonder vijlen en knutselen in m'n Gibson paste.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat!!!
M'n persoonlijke mening is alleen een Echte Floyd Rose of een Schaller.

Succes

Branko


100% mee eens

fred dons
30 januari 2006, 10:20
90 % mee eens, de gotoh floyd heeft ook een stalen onderblad en is net zo goed als als de OFR (zit ook op de musicman van halen)

maar inderdaad liever schaller, OFR of gotoh dan een ander licensed floyd

Michael AE
30 januari 2006, 11:56
Als je ergens tweedehands nog een Kahler STeeler kan vinden, zou ik daar voor gaan. De beste Floyd aller tijden, IMO.

fred dons
30 januari 2006, 12:18
die heb ik ook maar ik vind de schroeven/studs van een kahler nogal irritant
de brug balanceert op de kop van de schroef en als die net niet de goede hoogte heeft loopt hij vast op die schroef (bijvoorbeeld als je je treble kant iets hoger dan de bass kant hebt)
op zich een hele goed trem maar met name vanwege de reserve onderdelen (niet verkrijgbaar voor de steeler) en genoemde studs heb ik liever OFR
(maar mocht je 2 2ehands steelers tegenkomen kun je er in ieder geval 1 voor de onderdelen gebruiken :seriousf:)

Mattia
30 januari 2006, 12:18
90 % mee eens, de gotoh floyd heeft ook een stalen onderblad en is net zo goed als als de OFR (zit ook op de musicman van halen)

maar inderdaad liever schaller, OFR of gotoh dan een ander licensed floyd

Amen.

Gotoh's hardware is van topkwaliteit. Misschien was het enkele jaren geleden 'minder' dan Schaller, maar dat is nu echt niet meer het geval. Let wel: voor stemmechanieken en dergelijke maakt Gotoh zowel goedkopere als duurdere modellen, maar ook de 'goekope' zijn van zeer goede kwaliteit.

teeb
31 januari 2006, 19:45
ik heb laatst in muziekshop in maaseik op zo'n evh charvel gespeeld van wel bijna € 3000 en was niet zo geweldig overtuigd. de floyd rose die erop zat, -volgens mij de originele floyd rose (staat ook op charvel site)- vond ik nogal 'stijf' werken. het kan misschien aan de afstelling van de springs liggen maar je moest enorm veel druk op de floyd uitoefenen en ik vond dat hij niet zo 'smooth' handelde als ik van een ibanez edge pro gewoon ben. vond het toch raar want tremolo leek toch evenwijdig met body te liggen...

qua looks ziet zo'n evh frankenstein er natuurlijk waanzinnig uit maar of de speelbaarheid van de gitaar wel aan de prijs voldoet, heb ik zo mijn bedenkingen over.

fred dons
1 februari 2006, 06:59
dat is een kwestie van afstellen Eddie heeft zijn trem plat op de body liggen en de veren stijf aangedraaid (bij zijn trem afstelling kan de trem ook niet omhoog) , jouw edge is zwevend afgesteld met de veren minder stijf aangedraaid, het ligt dus niet aan de floyd in dit geval

Lord Abortion
1 februari 2006, 11:33
Ik heb nog een '87 BC Rich NJ Ironbird. Daar zit ook een single locking Floyd op. Ik denk dat ze in die tijd nog met Gotoh hardware werkten. Het is in ieder geval een heel goede brug. Geen last van ontstemmen ondanks dat het een single locking is, en massas sustain. Als ik dat vergelijk met mijn '01 NJ Beast een wereld van verschil. De Beast heeft een BC Rich double locking Floyd en er zit ook een blackbox in maar qua sustain en stabiliteit komt die zelfs niet in de buurt van de Ironbird. Nooit gedacht dat hardware zo een verschil kon maken.

Binnenkort begin ik met een projectgitaar waar een Kahler flatmount trem op komt. En ik ben benieuwd wat dat zal geven.