PDA

View Full Version : spanning op de nek en tremolo



Rick trodat
26 januari 2006, 16:36
Hallo,

Ik heb laatst mijn snaren vervangen en daarbij heb ik dikkere snaren dan voorheen gebruikt. Namelijk van daddario 0.09 naar 0.10.

Nu had ik wel een beetje verwaacht dat mijn tremolo een beetje omhoog zou komen. Maar hij staat nu bijna een halve centimeter hoger dan de body.

Nu is mijn vraag, moet ik extra veren erop zetten, of moet ik de truss rod aanpassen in de nek?

of kan het geen kwaad, ik weet namelijk dat ve3el mensen 0.10 gebruiken.

Greets

Gho$t
26 januari 2006, 16:45
Kan je dde veren niet strakker draaien of zitten ze al zo strak als het kan?

Nickname
26 januari 2006, 16:53
Waarschijnlijk moet je er een veertje bijzetten.. is het nadeel van floyds.. dat als je naar een andere dikte snaren ook je veren moet aanpassen. :dontgeti:

Rick trodat
26 januari 2006, 17:06
Nou,

Naar ik heb een Fender Statocaster American Series. Dus gewoon de standaard strat. Naar mijn idee kan ik de veren niet aandraaien. Ik heb ook geen floyd rose tremolo systeem.

Maarre zou je zo'n veer gewoon in de winkel kunnen kopen of moet die besteld worden?

Lord Abortion
26 januari 2006, 17:20
Kan je gewoon kopen hoor, kost een paar cent. Maar dat ijzertje waarmee de veren achteraan vastzitten kan je aanspannen met die twee schroeven.

Nickname
26 januari 2006, 17:58
Kan je gewoon kopen hoor, kost een paar cent. Maar dat ijzertje waarmee de veren achteraan vastzitten kan je aanspannen met die twee schroeven.

Waarschijnlijk is dat niet genoeg.. laatst had een maat van me dat ook geprobeerd maar helaas... brug bleef nog te hoog. :(

Rick trodat
26 januari 2006, 23:44
Mensen bedankt voor de reacties,

Ik heb nu de schroeven aangedraaid en twee extra veren erin gezet.

De brug komt nu niet omhoog, en de tremolo gaat wat stroever ( wat ik wel fijner vind).

iwamoto
26 januari 2006, 23:47
2 extra? toe maar :P

robert-gitarist
26 januari 2006, 23:50
2 extra? toe maar :P

Alsof het niks kost he :P :D

En neej het kost inderdaad haast niks ;)

Rick trodat
26 januari 2006, 23:51
:seriousf:

Luke-wannabe
27 januari 2006, 00:36
Ooit gehoord van een floating tremolo?
Veel relaxeder man! :seriousf:

Tupelo
27 januari 2006, 01:47
Ik weet niet waarom... maar volgens mij maken er een heleboel mensen helemaal geen gebruik van hun tremelo op hun strat. Ik ben er in ieder geval helemaal niet into, ondingen. De enige tremelo's die ik leuk vind zijn bigsby's. Ik zou toch wat meer hardtail stratocasters in de winkels willen zien.

iwamoto
27 januari 2006, 02:15
bij die squier 52, da's die hybrid tussen fender en tele zit toch een bridge op die werkt als een soort stop tail ? ja ik weet er het fijne nie van, heet iets van top loader ofzo, iemand meer info?