PDA

View Full Version : 2 vragen in 1



drap
26 januari 2006, 14:24
Vraag aan de kenners. Kan ik op m'n Marshall AVT275 ook een cabinet aansluiten op de emulated line outputs? En is het wijs om m'n speakers te vervangen door Greenbacks? Ik ben ook maar een leek op het gebied van versterkers, vandaar...

Scali
26 januari 2006, 14:49
Die line-outputs zijn op het niveau van een mengtafel/PA. Dat is dus niet hard genoeg voor speakers. Je zou waarschijnlijk wel andere speakers gewoon aan de huidige speakers kunnen knopen, want die transistor-eindtrap is niet zo kieskeurig wat de impedantie van de speaker betreft.

Over die Greenback-speakers kan ik niets zinnigs zeggen. Ik gok dat je een wat 'softer', minder modern geluid krijgt, maar zeker weten doe ik het niet.

drap
26 januari 2006, 16:39
En hoe gaat dit in z'n werk? Een soort splitterkastje ertussen?

Scali
26 januari 2006, 16:45
Ja, zoiets zou je kunnen doen... of gewoon Y-snoertjes (1 plug in de versterker, en dan 2 snoertjes waar je weer 2 pluggen in kunt doen)... want de speakers in het combo zitten toch al met pluggen in de versterker geplugd, van achteren?
Je kunt ze dan parallel of serieel aansluiten. Met parallel heb je meer volume/vermogen omdat de impedantie omlaag gaat... Met serieel is het andersom. Maar misschien dat het een beter klinkt dan het ander.

drap
26 januari 2006, 16:57
Bedankt man, hier kan ik tenminste wat mee :p Ik ga gelijk nog op Marktplaats loeren voor een goeie kabinet. Nu wil ik alleen nog weten of het verstandig is m'n speakers te vervangen door Greenbacks.

vester86
26 januari 2006, 17:43
Nu wil ik alleen nog weten of het verstandig is m'n speakers te vervangen door Greenbacks.

en dat is afhankelijk van smaak....

drap
26 januari 2006, 20:09
en dat is afhankelijk van smaak....

Akkoord, dat begrijp ik. Dat is dus nog maar afwachten of het wat voor mij is. Ik vraag me alleen überhaupt af of het een nuttige investering is voor m'n versterker en wilde daar de meningen wel es over horen om zo tot een idee te komen.

drap
26 januari 2006, 20:13
Over die Greenback-speakers kan ik niets zinnigs zeggen. Ik gok dat je een wat 'softer', minder modern geluid krijgt, maar zeker weten doe ik het niet.[/QUOTE]

Een minder modern geluid is eigenlijk ook wat ik zoek btw. Ik heb dan ook een schijthekel aan de nu-metal bands. Een goeie klank heeft redelijk wat mid naar mijn idee.