PDA

View Full Version : Chrome lak???



Archenemy
26 januari 2006, 14:17
Ik heb een zelfbouwprojectje hier gaande zit nog steeds te wachten op mn floyd rose trem maar ben wel al aan het nadenken over de lak nou kwam ik op het volgende idee ,
jullie kennen vast de chromeboy van ibanez , dit is een aluminium gitaar volgens mij , nou heb ik hier een gitaarbody(hout) die ik graag iets in die richting wil spuiten dus dat het net lijkt of het chrome gitaar is , suggesties op welke manier ik dit moet doen zijn graag welkom

gr Tim

Luke-wannabe
26 januari 2006, 14:24
Ik heb een zelfbouwprojectje hier gaande zit nog steeds te wachten op mn floyd rose trem maar ben wel al aan het nadenken over de lak nou kwam ik op het volgende idee ,
jullie kennen vast de chromeboy van ibanez , dit is een aluminium gitaar volgens mij , nou heb ik hier een gitaarbody(hout) die ik graag iets in die richting wil spuiten dus dat het net lijkt of het chrome gitaar is , suggesties op welke manier ik dit moet doen zijn graag welkom

gr Tim


Ikk denk niet dat die gitaar van hout is :D

fred dons
26 januari 2006, 14:29
dat was hij oorspronkelijk wel waardoor het chroom er in de loop van de jaren afbladderde (het hout zet regelmatig uit waar chroom niet zo goed tegen kan)

de laatste versie had een kunststof body

er is een amerikaans bedrijf die reeds gelakte gitaren verchroomt (iets met ww.gunsandgirls of iets dergelijks) maar goedkoop is het niet

de "chroom" die je in spuitbussen koopt is niet geschikt voor gitaren omdat die lak nogal kwetsbaar is en niet geschikt om overheen te lakken met een blanke lak
ik heb zelf voor een matte metaal kleur acryl voor airbrush gebruikt
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2017236&i_pos=4&page=1&ktw=16c96a66f1f844ed835441c266fdc4f1
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2017236&i_pos=5&page=1&ktw=42bef1b426cff96a96504eb47da6c464
daarnaast zou je je gitaar ook kunnen verzilveren met bladzilver (te koop in heeeeeeeeeele dunne velletjes die je op je body lijmt)

Archenemy
26 januari 2006, 14:50
Ikk denk niet dat die gitaar van hout is :D

Mijn gitaar wel hoor :)