PDA

View Full Version : nieuw hier



bob's your uncle
26 januari 2006, 14:39
oi,
ik ben nieuw hier dus ik zal me even voorstellen.
ik ben bob, ik woon in den haag, ben 15 jaar oud, zit in 3 vwo van het dalton college, speel ongeveer 2 of 3 jaar bas en zit sinds augustus op les. ik zit in een bandje maar het gaat niet egt lekker en ben opzoek naar een andere bandje.
verder staat mijn gear op mijn profiel.
ik speel best veel stijlen, jazz, bleus, reggae, ska, rock en beetje punk etc.

cheers.

iwamoto
26 januari 2006, 19:06
je heet gewoon echt bob? :D:D:D
ik plaag mijn vriendin er altijd mee dat we ons kind bob of herman gaan noemen (no offence)
maare, welkom :)

bert k
26 januari 2006, 22:01
Ja, welkom!


Bob of Herman zijn toch heel normale namen?

bob's your uncle
26 januari 2006, 22:31
je kind bob noemen is tog niet zo erg? het word pas erg als hij een alcoholist is ;)

iwamoto
27 januari 2006, 00:32
ja maar ik vind dat van die namen, die doe je (in mijn ogen dan,) echt niet, maar komt denk ik omdat ik onlogish denk, en uit brabant kom, maar ik heb zo nog meer namen om dr mee te plagen, we hebben dan nog :
- claus
- herbert
- waldo
en last but not least, anne-jan

ik hoop hier uiteraard niemand mee voor het hoofd te stoten, denk maar zo, allemaal vriendjes van elkaar, toch? :D

Primitive
27 januari 2006, 12:47
nah vind bob nog een vrij normale naam, en denk in de kleine dorpjes in nederland en vooral in de achterhoek en twente geven de ouders hun kinderen nog ouderwetse namen hoor.

Jax
27 januari 2006, 18:44
Bob is een harde naam. Anyhoe, welkom!

patricia
27 januari 2006, 21:00
welcome aboard bob!:p

ArpeggioKing
28 januari 2006, 00:47
ik zat te denken he, maar. "Bob 's your uncle" , is toch een spreekwoord in het engels??? Waar gaat dat spreekwoord ook al weer over?

ArpeggioKing
28 januari 2006, 00:50
laat maar, ik heb het al gevonden...hier is je betekenis van je naam BoB!



Bob's Your Uncle," the name of which is also evidently a common British expression. The writer of the article asked "ten different Brits" what the expression means and got ten different answers, ranging from "anything's possible" to "there you are." I'm hoping you can shed a little light on the question, and while you're at it, tell us who "Bob" is. -- K. Mercurio, New York City. I'm looking at the clipping you sent along and coming to the conclusion that we have far bigger problems around here than figuring out who "Bob" might be. According to the author, "Bob's Your Uncle" (the store) specializes in "unlikely stuff put together in unusual ways" -- specifically, "shirts on lamps, steel mesh on pillows, and pot scrubbers on picture frames." This sounds a great deal like the aftermath of some of the parties I threw in my youth. I never suspected there was a market for that mess. Does Martha Stewart know this is going on?

In any case, it is somewhat disturbing that "ten different Brits" didn't at least know what the phrase means. "Bob's your uncle" is a way of saying "you're all set" or "you've got it made." It's a catch phrase dating back to 1887, when British Prime Minister Robert Cecil (a.k.a. Lord Salisbury) decided to appoint a certain Arthur Balfour to the prestigious and sensitive post of Chief Secretary for Ireland. Not lost on the British public was the fact that Lord Salisbury just happened to be better known to Arthur Balfour as "Uncle Bob." In the resulting furor over what was seen as an act of blatant nepotism, "Bob's your uncle" became a popular sarcastic comment applied to any situation where the outcome was preordained by favoritism. As the scandal faded in public memory, the phrase lost its edge and became just a synonym for "no problem."

bert k
28 januari 2006, 01:31
Oftewel in het Nederlands: Klaar is Kees.

ArpeggioKing
28 januari 2006, 01:56
jup!

:punk:.........

bob's your uncle
28 januari 2006, 21:16
precies, klaar is kees...
maare, is kees niet meer een standaard naam dan bob? als ik aan standaard namen denk, denk ik meer aan namen die in slechte grappen voor komen ;) zoals:

kees
yoep
jaap
en niet te vergeten: jantje

iwamoto
30 januari 2006, 02:17
precies, klaar is kees...
maare, is kees niet meer een standaard naam dan bob? als ik aan standaard namen denk, denk ik meer aan namen die in slechte grappen voor komen ;) zoals:

kees
yoep
jaap
en niet te vergeten: jantje

zouden er nog veel kinderen jantje worden genoemd? :D

Mufftin
30 januari 2006, 02:38
in twente en salland noemen ze al hun kut kinderen Martin, daarom mijn naam :D. Bob is hier een elite naam

iwamoto
1 februari 2006, 21:20
in twente en salland noemen ze al hun kut kinderen Martin, daarom mijn naam :D. Bob is hier een elite naam
bij ons heten alle kut kinderen wesley, en ricardo, en de kut meisjes heten prescilla, beverly, naja, meestal dan, ik geloof best dat er ook heel aardige mensen zijn met die naam :)

Kim Wilson
2 februari 2006, 09:43
bij ons heten alle kut kinderen wesley, en ricardo, en de kut meisjes heten prescilla, beverly, naja, meestal dan, ik geloof best dat er ook heel aardige mensen zijn met die naam :)
Dus jullie hebben kinderen en meisjes? :o

Veekeren
2 februari 2006, 12:16
Dus jullie hebben kinderen en meisjes? :o

Das de leeftijd joh, komt vanzelf goed ;)

Mufftin
2 februari 2006, 16:42
hahaha ja ik dacht eerder ook dat er jongens en kinderen waren :O tot ik er achter kwam dat er dingen zijn met borsten :D en nu ben ik van die dingen helemaal fan :D WOEI :D.

bob's your uncle
2 februari 2006, 20:14
deryck, met een operatie valt dat zo te regelen hoor ;)

Wizz
5 februari 2006, 20:02
je kind bob noemen is tog niet zo erg? het word pas erg als hij een alcoholist is ;)

:rockon: Zal ik me ook effe voorstellen : Ik ben Wizz, veertig jaar, en alcoholist.

:cooler: Wizz :cooler:

Mufftin
5 februari 2006, 20:18
40 jaar en toch nog een junior member :O wat schattig :d

Herman
5 februari 2006, 20:26
precies, klaar is kees...
maare, is kees niet meer een standaard naam dan bob? als ik aan standaard namen denk, denk ik meer aan namen die in slechte grappen voor komen ;) zoals:

kees
yoep
jaap
en niet te vergeten: jantje

en klaas
Piet
Jan...
EN NIET TEVERGETE...HENK:hippie:
Ps...@De persoon die zn kind Herman/Bob wil noeme..noem het geen Herman...het word een heuze ramp...zeer irritant...en kost veel schoolgeld :cool: