PDA

View Full Version : 7string hals?



Wizzie
26 januari 2006, 09:51
Hallo iedereen,

een jaartje geleden heb ik een 7string gitaar (ibanez RG7420) omgebouwd naar een Randy Rhoads vorm... (zie hier (http://foto.wizzie.nl/show_album.php?albumid=60&order=2))

nu zit ik te denken om weer een 7string gitaar te gaan bouwen, maar ik durf het nog niet zo goed aan om ook zelf de hals te gaan bouwen... daarom vroeg ik me af, weet iemand waar ik (online?) een betaalbare 7string peddel hals en onderdelen kan kopen? Een hele 7string gitaar is natuurlijk een optie maar dan hou je zo veel over, en heb je niet zo veel te zeggen over welke hardware je krijgt...

heeft iemand hier misschien meer informatie over?

alvast bedankt!

Lord Abortion
26 januari 2006, 10:37
Carvin verkoopt wel 7-string halzen dacht ik. Je kan zelfs kiezen tussen eentje voor bolt-on of neck-thru. Schijnt zeer goed materiaal te zijn.

fred dons
26 januari 2006, 11:10
wow die ibbie is mooi geworden


niet goedkoop maar wel goed, ik zou Warmoth aanraden voor een losse 7 string neck

Wizzie
26 januari 2006, 12:36
@Lord Abortion: die carvin neck-thru ziet er nice uit... jammer dat de kop al voorgevormd is, maar ach, zo lelijk is hij niet ;) ik zie op die carvin site alleen geen bolt-on neck staan, of ben ik nou kippig? ;)

@fred dons: ik heb even zitten kijken bij warmoth en na je waarschuwing vallen de prijzen me eigenlijk best wel mee ;) die neck-thru van carvin is duurder iig ;)

Wizzie
26 januari 2006, 12:37
by the way... weet iemand wat bij die carvin het verschil is tussen die 219 en die 359 dollar? (behalve de 140 dollar ;) )

fred dons
26 januari 2006, 13:32
by the way... weet iemand wat bij die carvin het verschil is tussen die 219 en die 359 dollar? (behalve de 140 dollar ;) )

dit is een beetje onzin, de 359 is de advies prijs maar zij leveren hem goedkoper namelijk 219 (aangezien zij de enigen zijn die carvin onderdelen leveren is 219 dus de advies/echteprijs)

Wizzie
26 januari 2006, 14:14
hahaha okee :D in dat geval vind ik 219 euro best betaalbaar voor dat halsje...

Zijn er trouwens binnen nederland nog plekken waar je betaalbaar aan zo'n hals kan komen? (ik hoopte misschien op een neck-thru zoals die van carvin, maar dan geheel peddle dus dat ik hem zelf kan vormen)

fred dons
26 januari 2006, 14:30
helaas niet er is een carvin nederland maar die vraagt eur 329 voor precies de zelfde hals

Wizzie
26 januari 2006, 14:31
leuk... kan ik hem beter op laten sturen dus ;)

fred dons
26 januari 2006, 14:46
eh nou de kans is groot dat ze niet aan leveren omdat ze al een distributeur in nederland hebben
zou je hem via een kennis moeten bestellen in een land waar ze wel rechstreeks aan leveren

Wizzie
26 januari 2006, 15:19
uhm ja ik probeer hem net te bestellen en ze zeggen dat ik hem buiten de US moet bestellen bij de dichtsbijzijnde distributeur... niet prettig :S

en ik heb geen bekenden in amerika :( ;)

fred dons
26 januari 2006, 15:36
helaas geen paddle maar WD verkoopt ook 7 string en verscheept wel naar
nederland
http://www.wdmusic.com/deep_six_7_string_baritone_24227_prd1.htm