PDA

View Full Version : Line6 Variax



Nickname
26 januari 2006, 00:33
Hey mensen.. ik heb vandaag eens een demonstratie gezien van de line6 variax. En dat is me eens een leuk speelgoed! sodeknetter.. je kan er echt alles mee.. van akoestisch tot ruige metal.. instant feedback of pinch harmonics.. allemaal met een draai van de knop en een klik met de muis of footswitch. Ook kan je elk denkbare stemming even uploaden naar je gitaar en hoppa.. spelen maar :D echt heel leuk speelgoed! Heeft iemand anders hier al ervaring mee?

vester86
26 januari 2006, 00:36
ZOEKEN! met je 380 posts zou je beter moeten weten!

Nickname
26 januari 2006, 00:43
Dat bedoel ik niet echt.. ik snap nu wel hoe het werkt enzo... maar heeft iemand ook echt zon ding voor thuis of optreden? :satisfie:

iwamoto
26 januari 2006, 01:52
nope, maar waar heb je die demo gecheckt? en heb je zelf gespeeld? ;) en weet iemand of ze bij de feedback in utrecht een speelmodel van de 600 hebben?

gitaarman
26 januari 2006, 10:01
ik heb de variax 500 en ik kan je vertellen.....hij klinkt echt heel goed, vooral met opnemen is het erg handig. je hebt alles bij de hand acoustisch, strat, lespauls en verschillende jazzbakken....alles.
plus erbij je kunt via de computer je eigen gitaren maken(met erg veel mogelijkheden)
Het is wel zo dat alle gitaren net niet klinken zoals de echte lespaul of de echte strat....maar who cares HET KLINKT GOED en daar gaat het om:D
met live ook goed bruikbaar, speel je een funk nummer.....zet je hem op een stratocaster.....speel je wat heavy shit dan zet je hem op een dikke lespaul.
en zo zijn er nog tich van dat soort mogelijkheden.
hoop dat je hier wat aan hebt

Dick Wolkendeck
26 januari 2006, 10:21
Het klinkt inderdaad goed. Ik zag laatst Pain Of Salvation live en de leadzanger/gitarist speelde op een variax tijdens een nummer. Hij speelde "akoestisch" en daarna een vette elektrieke solo. Mooi spul! Ik vond de akoestische klank beter dan die van menige Ovation.

duckman
26 januari 2006, 10:40
ik heb een variax 500 en zeker in combinatie met een podxt live/workbench is het een genot voor opnames e.d.
In de band speel ik er niet op, maar dat heeft niets te maken met de kwaliteit van de gitaar.

mazzel,
Arjan

Nickname
26 januari 2006, 11:58
nope, maar waar heb je die demo gecheckt? en heb je zelf gespeeld? ;) en weet iemand of ze bij de feedback in utrecht een speelmodel van de 600 hebben?

Ik heb die gezien bij EMI in eindhoven.. een uurtje treinen en je bent er vanuit utrecht :satisfie:

iwamoto
26 januari 2006, 13:07
ik heb thuis een gewone pod xt, is dat goed in combi met een variax 600? volgens mij heb je dan wel echt ALLE sounds die je maar wilt :P

Metfuk
26 januari 2006, 13:55
met live ook goed bruikbaar, speel je een funk nummer.....zet je hem op een stratocaster.....speel je wat heavy shit dan zet je hem op een dikke lespaul.
en zo zijn er nog tich van dat soort mogelijkheden.
hoop dat je hier wat aan hebt

Maar ik neem aan dat je ook gewoon een onbewerkt eigen geluid eruit kan krijgen of niet?

Ik bedoel als ik nou een Flying V heb met EMG's en ik wil geen strat of les paul geluid, kan dat dan wel of MOET je altijd een of andere mode kiezen?

Nickname
26 januari 2006, 14:12
Maar ik neem aan dat je ook gewoon een onbewerkt eigen geluid eruit kan krijgen of niet?

Ik bedoel als ik nou een Flying V heb met EMG's en ik wil geen strat of les paul geluid, kan dat dan wel of MOET je altijd een of andere mode kiezen?

Ik denk dat je een verkeerd beeld heb.. de variax is een gitaar.. dus je hebt geen flying v.. je hebt die variax gitaar.. en daar kan je alles mee.. en een onbewerkt geluid krijg je er niet uit omdat het eigenlijk een computer met snaren is :D

Metfuk
26 januari 2006, 16:44
Ik denk dat je een verkeerd beeld heb.. de variax is een gitaar.. dus je hebt geen flying v.. je hebt die variax gitaar.. en daar kan je alles mee.. en een onbewerkt geluid krijg je er niet uit omdat het eigenlijk een computer met snaren is :D

Oh fuck ik ken dat spul helemaal niet. Ik dacht dat het een versterker was. (want zoiets bestaat ook toch?)

Nickname
26 januari 2006, 16:55
Oh fuck ik ken dat spul helemaal niet. Ik dacht dat het een versterker was. (want zoiets bestaat ook toch?)

Ja dat bestaat ook.. een modeling amp.. maar dat is meer om verschillende karakters van verschillende amps weer te geven.. ipv totaal andere gitaren ;)

vester86
26 januari 2006, 17:39
ultieme droom: variax met 2 of 3 échte pickups en een schakelaartje om daartussen te schakelen

davidof
26 januari 2006, 17:49
is variax met batterijen ?

Nickname
26 januari 2006, 17:57
is variax met batterijen ?

Yup.. anders draait die computer niet :stop:

iwamoto
26 januari 2006, 17:57
volgens mij of batterij of speciale kabel, maar weet niet precies hoe en wat :P

Rock&Roll
26 januari 2006, 17:58
ultieme droom: variax met 2 of 3 échte pickups en een schakelaartje om daartussen te schakelen
Een gewone, echte gitaar dus :D

Debaser
26 januari 2006, 18:20
ultieme droom: variax met 2 of 3 échte pickups en een schakelaartje om daartussen te schakelen

vast wel bekend dan maar dan moet je echt deze site cheken.


http://www.guitaristjeffmiller.com/guitars.htm

davidof
26 januari 2006, 18:35
Yup.. anders draait die computer niet :stop:
spijtig :( batterijen maken altijd problemen :p

nielsduursma
26 januari 2006, 19:31
spijtig :( batterijen maken altijd problemen :p
volgens de officiele line6 site krijg je een ab-box erbij, met adapter, en speciale kabel om je variax te voeden, en de ab-box is voor bijv. A door je effecten heen en B direct naar de PA.

vester86
26 januari 2006, 20:01
vast wel bekend dan maar dan moet je echt deze site cheken.


http://www.guitaristjeffmiller.com/guitars.htm

Ah, nee die kende ik nog niet.
Wat een TERINGVETTE gitaren staan daar (jaja, heb een zwak voor prs-like gitaren)

zoals deze: http://www.guitaristjeffmiller.com/variax-PRS/variax-PRS64.jpg Vette kleur, Vette specs, en dat er variax dingen inzitten is helemaal geweldig :dance:

Bram+
26 januari 2006, 20:04
Ik vind dat 'eigen' model wat hij nu aan't bouwen is wel het toppunt van variax-vetheid. Leuk speelgoed.

Nickname
26 januari 2006, 20:31
Zo zou ik wel een Ibanez RG of SA willen :blast:

vester86
26 januari 2006, 21:55
zoiets??
http://www.ibanezregister.com/images/images-rg/2720fm/DSCN3074.JPG

http://www.ibanezregister.com/images/images-rg/2720fm/DSCN3071.JPG

Nickname
26 januari 2006, 22:04
zoiets??
http://www.ibanezregister.com/images/images-rg/2720fm/DSCN3074.JPG

http://www.ibanezregister.com/images/images-rg/2720fm/DSCN3071.JPG

Zoiets ja.. (die heb ik dus zelf ook :D) maar dan met die variax dingen erbij :)

matto
6 juli 2006, 15:13
ultieme droom: variax met 2 of 3 échte pickups en een schakelaartje om daartussen te schakelen

Dat dacht Ron ook (vroeger)

Fumi SG
6 juli 2006, 15:33
Wtf?! Heb je híer voor dit topic van een half jaar oud omhoog geschopt?? En wie is Ron??:???:

matto
6 juli 2006, 22:47
Ron>Line 6 demonstrateur en relicmaker van allerlei gitaren tot aan variaxen toe.
Maar bij Line 6 vonden ze het dacht ik niet zo'n goed idee om een spoelloze gitaar te ontwerpen en die dan door hun eigen demonstrateur uit de lage landen te laten verbouwen tot een vintage achtige Strat met een paar lekkere humbuckers er op.:satisfie: