PDA

View Full Version : Ziekste metal nummer?



#Chris#
25 januari 2006, 21:15
Wat is het ziekste snelste hardste metal / metalcore / etc. -nummer dat je ooit hebt beluisterd?

robert-gitarist
26 januari 2006, 00:26
z'n beetje het halve repetoir van Cannibal Corpse? :P :D

Maiden Michiel
26 januari 2006, 08:06
Monumental Possession van Dødheimsgard vind ik erg ziek.

Harry
26 januari 2006, 08:44
wat betekent ziek ook alweer, behalve de toestand waarin je je niet lekker voelt?

Dick Wolkendeck
26 januari 2006, 10:50
Hmmm. Iets van Nile? Of is dat alweer Oldschool? Nou ja, Burzum zal ook wel een kans maken. Is in ieder geval erg ziek qua productie. En een zieke vent natuurlijk. Of ander Frederik Thorendal's solo project "special defects"? Meshugga maar dan echt maf? Maar da's dan weer niet snel.

En wat is snel? Snel voorbij, :D Dan wint "Hang The Pope" van Napalm Death?

Laatste poging: iets van Solefald?

Bram+
26 januari 2006, 13:39
Nouja, wat is metal, maar een van de ziekste 'nummers' die ik ooit gehoord heb/af en toe luister is Fantômas - Delirium Cordia (het hele album = één track).
Springt niet uit in zijn snelheid (helemaal niet), maar zeker wel in zijn ziekheid.

(Fantômas= Mike Patton (Faith No More, Mr. Bungle, Tomahawk), Buzz Osborne (Melvins), Dave Lombardo (Slayer) en Trevor Dunn (Mr. Bungle))

Vonk
26 januari 2006, 15:16
Haha zo'n beetje alle grindcore...
Nile is nog wel goed, deathmetal, maar grindcore slaat echt alles, wat een pleurisherrie...

Bram+
26 januari 2006, 15:45
Oja, Alles van The Locust.

Mauser
27 januari 2006, 10:17
Grindcore vind ik maar slap gerag, en daarom ook niet 'bruut' of 'ziek'. Meest zieke bands die ik ken, en ik ook nog gaaf vind, zijn toch wel bands als Disgorge (us), Wormed en Anima Damnata

Swan
27 januari 2006, 15:44
Stabat Mater - give them pain.
10 minuten extreme depressieve doom met t voortdurende (realistische) gekrijs van een vrouw die wordt gemarteld.

Reel Big Fish
27 januari 2006, 16:53
Trivium - A gunshot to the head of trepidation

of natuurlijk;

Slayer - Angel of Death :dance:

bloodboiler
28 januari 2006, 15:11
[QUOTE=Dick Wolkendeck]
En wat is snel? Snel voorbij, :D Dan wint "Hang The Pope" van Napalm Death?

QUOTE]

Uhh, volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Hang the pope is van Nuclear Assault en een nummer van Napalm Death wat snel voorbij gaat is Suffer (1 sec).

Maar wat ziekelijkheid betrefd wint het Japanse " Gore Beyond Necropsy" met hun Noise a go-go cd de hoofd prijs. Wat een tering herrie!!!

Ziekenlijk en wel erg goed Carcass- Reek of Putrefaction (ziekste artwork ever)

Vonk
28 januari 2006, 16:48
Grindcore vind ik maar slap gerag, en daarom ook niet 'bruut' of 'ziek'. Meest zieke bands die ik ken, en ik ook nog gaaf vind, zijn toch wel bands als Disgorge (us), Wormed en Anima Damnata

Met ziek bedoel ik ook slap gerag, wat een ramp is die zooi... ;)

Angel of Death is niet ziek, alleen bruut en gaaf :blast:

Trocar
28 januari 2006, 18:04
Met ziek bedoel ik ook slap gerag, wat een ramp is die zooi... ;)

Angel of Death is niet ziek, alleen bruut en gaaf :blast:

Persoonlijk zou ik Angel of Death slap gerag noemen. Nooit gesnapt wat er nou zo tof is aan dat nummer ;)

Swan
28 januari 2006, 18:28
ik snap de link tussen snel en ziek niet zo goed

flippodestroyer
28 januari 2006, 20:36
Ik zou zeggen:

Necropedophile van Cannibal Corpse
Goatvomit & Gasmasks van Impaled Nazarene
Pandemonic Hyperblast van Anaal Nathrakh http://www.users.globalnet.co.uk/~dbanger/mp3s/pandemonic2.mp3

AlterEgo
28 januari 2006, 22:13
Fall Of The Grey Winged-One - Aeons of Dreams. Geweldig nummer en imo ziek traag :)

Satriani
29 januari 2006, 01:08
Stabat Mater - give them pain.
10 minuten extreme depressieve doom met t voortdurende (realistische) gekrijs van een vrouw die wordt gemarteld.

You've got issues dude:stop:

Mauser
29 januari 2006, 09:51
Persoonlijk zou ik Angel of Death slap gerag noemen. Nooit gesnapt wat er nou zo tof is aan dat nummer ;)


Luister jij met je zak ofzo? :P

Swan
29 januari 2006, 18:52
You've got issues dude:stop:

of Stalaggh;
zieke drone met 3 psychiatrische patienten voor de vocals, je hoort ze gillen, jammeren en af en toe n stoel op elkaar kapot slaan, allemaal onder het genot van een feedbackende gitaar en wat traag gebeuk op drums :rockon:

Neals
29 januari 2006, 22:05
Ik luister sinds wel naar Grindcore. Een van de ziekte podiumprestaties die ik heb gezien komt van Total Fucking Destruction(US) Tyfussnel drummen en gekke bekken trekken. BRILJANTE DRUMMER HEBBEN ZE!

drap
30 januari 2006, 01:05
The Final Countdown van Europe, rrrrrruig :blast:

Set Wenker
30 januari 2006, 10:17
James Hetfield was onlangs snipverkouden, of is dat gewoon: niet lekker?

Shift
31 januari 2006, 20:30
The Berzerker - No One Wins
http://www.theberzerker.com/soundfiles/NoOneWinsMp3.mp3

dit is toch wel het meest rossende nummer die ik ooit gehoord heb.

Verder erg brute bands zijn toch wel Nasum, Gadget, Agoraphobic Nosebleed, Rotten Sound
van Nasum: Fury is uitproberen, gratis te downloaden op de site

(www.nasum.com)
( www.theberzerker.com )
(www.gadgetgrindcore.com)

Laat ff weten wat jullie ervan vinden hier op gitaarnet ;)
persoonlijk kan ik het wel waarderen, hoewel er voor de gitaarfreaks misschien niet heel veel boeiende stukken in te vinden zijn, laat staan solo's en dat soort dingen.

Negative K3 fan
31 januari 2006, 20:34
als ik aan ziek en metal denk dan denk ik aan meshuggah, maar dat is waarschijnlijk velen alweer niet ziek genoeg. die doom van swan lijkt me ook wel geinig om eens uit te checken.

Trocar
31 januari 2006, 21:46
The Berzerker - No One Wins
http://www.theberzerker.com/soundfiles/NoOneWinsMp3.mp3

dit is toch wel het meest rossende nummer die ik ooit gehoord heb.

Verder erg brute bands zijn toch wel Nasum, Gadget, Agoraphobic Nosebleed, Rotten Sound
van Nasum: Fury is uitproberen, gratis te downloaden op de site

(www.nasum.com)
( www.theberzerker.com )
(www.gadgetgrindcore.com)

Laat ff weten wat jullie ervan vinden hier op gitaarnet ;)
persoonlijk kan ik het wel waarderen, hoewel er voor de gitaarfreaks misschien niet heel veel boeiende stukken in te vinden zijn, laat staan solo's en dat soort dingen.

The Berzerker vond ik wel okay, maar na een aantal cd's vind ik het wel weer genoeg, een soort gimmick geworden. De DJ set van de Berzerker op 'I Hate Trance' vond ik wel erg tof.
Nasum ken ik alleen de eerste twee cd's van en ik vind het vooral muzikaal gezien één van de interessantere grind bands. Jammer van de zanger (tsunami slachtoffer) en daardoor het einde van de band.
Agoraphobic Nosebleed vind ik leuk als achtergrond muziek, meer niet.
Rotten Sound heb ik vrijdag in Arnhem gezien. Niet grensverleggend, maar zeker een hele harde bak herrie!

Verder zou ik 'Cephalic Carnage' en 'Fuck... I'm Dead' willen aanraden. De nieuwe 'Necrophagist' schijnt ook goed te zijn, maar die heb ik nog niet gehoord.

Embryoyo
1 februari 2006, 17:36
Haha zo'n beetje alle grindcore...
Nile is nog wel goed, deathmetal, maar grindcore slaat echt alles, wat een pleurisherrie...
Goregrind is nog wel wat zieker dan grindcore.

Vonk
8 februari 2006, 22:41
Goregrind is nog wel wat zieker dan grindcore.

Ik vind het allemaal 1 pot stront :sssh:;)

idno
9 februari 2006, 16:39
zo ongeveer t hele repetoire van meshuggah

en laatst heb ik wat gehoord van strapping young lad. klonk ook vaag

Keesz
10 februari 2006, 13:40
of Stalaggh;
zieke drone met 3 psychiatrische patienten voor de vocals, je hoort ze gillen, jammeren en af en toe n stoel op elkaar kapot slaan, allemaal onder het genot van een feedbackende gitaar en wat traag gebeuk op drums :rockon:

post is wat van die troep, ben wel benieuwd

Swan
10 februari 2006, 13:51
nrs duren 35 min. beetje groot om te uploaden...zoek zelf maar ;)

gorgasm
10 februari 2006, 15:52
ziek id zin van enorm goed: nile
ziek id vorm van slecht; alle trVe blackmetalgroepen die zo slecht mogelijk willen klinken

epitaph van necrophagist is idd ook wel goed, kan zijn dat je soms de indruk hebt dat muhammed het TE wil maken, maar speel het m maar es na!

Rude Perception
10 februari 2006, 16:24
The Berzerker - No One Wins
http://www.theberzerker.com/soundfiles/NoOneWinsMp3.mp3

dit is toch wel het meest rossende nummer die ik ooit gehoord heb.



jezus.....
de hele tijd slaatie uit in rood:o Veel te hard opgenomen. Het hele nummer is een piek!

Trocar
11 februari 2006, 00:50
alle trVe blackmetalgroepen die zo slecht mogelijk willen klinken

Die zéggen dat ze zo willen klinken. Eigenlijk hebben ze geen geld of talent, laat staan een idee van een bruikbaar gitaargeluid, en het eindprodukt is dan ruis vanuit een zolderkamertje. Ook geen bijbaantje om cds te kunnen persen, dus komt alles uit op tape. In een oplage van 333 stuks. Dat noemen ze oldschool. Ofzo :stop:



epitaph van necrophagist is idd ook wel goed, kan zijn dat je soms de indruk hebt dat muhammed het TE wil maken, maar speel het m maar es na!

Van een ander forum geplukt:
http://s31.yousendit.com/d.aspx?id=0D6L9LPHLHX722SKN303B4BMSR

200 mb, live in New York, maar out-of-sync bij mij dus ik erger me een beetje eraan.

FruscianteFan
11 februari 2006, 09:04
Stabat Mater - give them pain.
10 minuten extreme depressieve doom met t voortdurende (realistische) gekrijs van een vrouw die wordt gemarteld.Dit zet me een beetje aan het denken.. hoe kan een nummer van 10 minuten nou extreme doom zijn? :D

Zelf ken ik trouwens niet zoveel echt zieke metal. Ja, "tr00" black metal, grindcore à la Mortician.. maar dan denk ik toch meer van "wees eens origineel en echt extreem", ik bedoel, hoe kun je extreem ziek zijn als je niet origineel bent?

Het enige echt zieke/vage nummer dat er nu in me opkomt is trouwens "Transcending into the Exquisite" van My Dying Bride. Gewoon eng, hoe zo'n prachtige band zo'n zieke remix kan maken! (het nummer staat trouwens op de rerelease van Turn Loos The Swans)

crazylay
11 februari 2006, 10:09
mijn mening: alle metal bende. bah niks an jah.. gewoon geen muziek meer.
je kunt dan net zo goed met een hamer ofzo op je teen slaan en je hebt muziek.

Swan
12 februari 2006, 21:52
Dit zet me een beetje aan het denken.. hoe kan een nummer van 10 minuten nou extreme doom zijn? :D



hehe op Sunn - Black one staan veel nrs van minder dan 10 min....als dat geen extreme doom is ;)

Negative K3 fan
12 februari 2006, 23:59
mijn mening: alle metal bende. bah niks an jah.. gewoon geen muziek meer.
je kunt dan net zo goed met een hamer ofzo op je teen slaan en je hebt muziek.

... ok

jij luistert zeker alleenm naar blues ofzo?

crazylay
13 februari 2006, 00:01
... ok

jij luistert zeker alleenm naar blues ofzo?

en rock 'n' roll:Bhehe

hoofd
13 februari 2006, 09:01
Hoofd als mod: Crazylay, als je niet van metal houdt, hou dan je mond.

Hoofd als metalliertje:

Het enige echt zieke/vage nummer dat er nu in me opkomt is trouwens "Transcending into the Exquisite" van My Dying Bride. Gewoon eng, hoe zo'n prachtige band zo'n zieke remix kan maken!
Idd, toen ik het voor het eerst hoorde viel mijn bek ook open van verbazing, MDB met industrial beats!

Verder vind ik Cephalic Carnage ook erg zieke metal maken...of grindcore, daar vallen ze volgens mij onder, maar ze zijn echt superfuckinggoed.

Soulcollector
13 februari 2006, 15:06
mijn mening: alle metal bende. bah niks an jah.. gewoon geen muziek meer.
je kunt dan net zo goed met een hamer ofzo op je teen slaan en je hebt muziek.

http://www.metalfan.nl/forum/images/smiles/lolup.gif

RS-Rik
17 februari 2006, 00:11
Zo'n beetje alles van de BZN, echt die teksten, moorddadig! en die riffs zijn echt helemaal gestoord.

andoni
19 februari 2006, 14:48
Bruut en toch wonderschoon:

http://betweentheburiedandme.com/alaska/

Je moet volhouden en songs als "Selkies, the endless obsession", of "Mordecai" helemaal uitluisteren. Ik vind dit bij de weg ECHT goed, een van mijn favoriete bands. Met wat wennen is het zelfs echt beluisterbaar en helemaal niet zo ziek als het lijkt.

Het (eigenlijk toch niet zo) vreemde is, mijn broer (klassieke har rock en metal fan) kan dit niet aanhoren terwijl mijn vader (bijna-50-er, jazz liefhebber) dit wel weet te waarderen voor niet te lang.

grayfink
19 februari 2006, 15:47
Kutschurft: Neuk je oma in der stoma

http://www.last.fm/music/Kutschurft

Swan
20 februari 2006, 11:41
Bruut en toch wonderschoon:

http://betweentheburiedandme.com/alaska/

Je moet volhouden en songs als "Selkies, the endless obsession", of "Mordecai" helemaal uitluisteren. Ik vind dit bij de weg ECHT goed, een van mijn favoriete bands. Met wat wennen is het zelfs echt beluisterbaar en helemaal niet zo ziek als het lijkt.

Het (eigenlijk toch niet zo) vreemde is, mijn broer (klassieke har rock en metal fan) kan dit niet aanhoren terwijl mijn vader (bijna-50-er, jazz liefhebber) dit wel weet te waarderen voor niet te lang.

ff wat dingen van gedownload, zo bijzonder vaag is t toch niet?

Bloodline
25 februari 2006, 15:41
Wat is het ziekste snelste hardste metal / metalcore / etc. -nummer dat je ooit hebt beluisterd?

Dillinger Escape Plan uber snel en vaag !

daarnast zeg ik black dahlia murder

Bloodline
25 februari 2006, 15:41
Bruut en toch wonderschoon:

http://betweentheburiedandme.com/alaska/

Je moet volhouden en songs als "Selkies, the endless obsession", of "Mordecai" helemaal uitluisteren. Ik vind dit bij de weg ECHT goed, een van mijn favoriete bands. Met wat wennen is het zelfs echt beluisterbaar en helemaal niet zo ziek als het lijkt.

Het (eigenlijk toch niet zo) vreemde is, mijn broer (klassieke har rock en metal fan) kan dit niet aanhoren terwijl mijn vader (bijna-50-er, jazz liefhebber) dit wel weet te waarderen voor niet te lang.


ik heb dat album vorig jaar gekocht, mijn mening:

beste album van 2005 zonder twijfels.

cijfer

technisch - 9,9
muzikaliteit - 9,5
geheel - 11

Negative K3 fan
25 februari 2006, 16:25
productie is wel matig, maar er zitetn wel leuke stukjes tussen

edit: hgey die solo van mordecai die ken ik... waar heb ik die eerder gehoord? is die band misschien van iemand op HCAF?

Anders Destium
25 februari 2006, 19:18
Blessed are the sick van Morbid Angel? Niet het meest zieke nummer, maar wel heel toepasselijk :hippie:

Ik vind het hele snelle werk niet snel ziek, bij ziek denk ik toch al snel aan oude Carcass. Muzikaal is het al vrij stevig maar de teksten zijn totaal over de top, extreme twisted humour. Als je dan bedenkt dat de zanger medicijnen studeerde toen hij deze teksten schreef dan heb je wel zoiets van :nervous:




Salutiferous exaltation, through fusty spatterings I sift,
Cauterizing proud flesh, pyogenic cortex I just yearn to rip,
With impalpable, cathartic tools, dilapidated lusts I gratify,
Cold premediated surgery, in my calculated surgery I hold your fragile life...

Pultacious...
Pugnacious...
Pernicious...
Acro-idiopathic...

Artificially concussed, excavating to your gastric core,
Patulous, deep wounds, cascading and crimson as I explore,
Master at my bloody art, I like to carve sculpture and maim,
Mounted on the freezer's geurney, you're exhibited until you enter into decay...

Pultacious...
Pugnacious...
Delicious...
Gastric-idiopathology...

Welcome to my theatre, the stage upon which I act,
Turning into a sumptuous performance, heiniously I hew and gash,
Churning out a deep gulch, the incision a major nick,
A quick toke of nitrous oxide is how I get my kicks...

Expurgating healthy tissue, opulent flesh I slit,
Costate cuts expunged as the patient I now fillet,
Malpractising and mussing, carnage hyperventilates,
Self placebonic, the only is operate...

The recumbent are my prey - under my genital blade,
Your precordium I brutally plunder - whilst you're put under

Exanguinating - you're totally parched,
Exenterating - removing body parts,
Wholly abraded - Surgically maimed,
Decortication - Medically slain

Contaminating, infecting, how I love to cough and sneeze,
On the carneous culture, to cause bacteria to breed,
Anaesthetised, paralysed, a clinical stupor is induced,
With callous dexterity your bodily mass is reduced...

I extract the gullet - to end up in my bucket,
A quick flick of my wrist - and I'll be struck off the list

Exanguinating - straight from the heart,
Exenerating - with my lancet so sharp,
Anatomically - my surgery maims,
Decortication - by the clinically deranged

Gross misconduct, I make the choicest cuts,
Text book stabs, written of your tag...

Wheeled away after a medical mishap,
In a polythene bag your body is now wrapped...
The acute wound now sealed up,
The picture of ill-health, you're a bit cut up...

scramble
26 februari 2006, 18:14
Stabat Mater - give them pain.
10 minuten extreme depressieve doom met t voortdurende (realistische) gekrijs van een vrouw die wordt gemarteld.

haha word je ook spontaan vrolijk van :D

ik ga meer voor dingen zoals ministry en kmfdm, tis mischien niet zieke pleurisherrie, maar wel vet :D

Bloodline
5 maart 2006, 19:22
trouwens,

kent iemand hier het nummer "I" van Meshuggah ?

volgens mij is dat nog het ziekste :|!

Trocar
5 maart 2006, 19:36
trouwens,

kent iemand hier het nummer "I" van Meshuggah ?

volgens mij is dat nog het ziekste :|!

Op YouTube.com kun je een aantal leuke videos vinden van Meshuggah. Niet dat specifieke nummer trouwens.

gorgasm
7 maart 2006, 20:02
Van een ander forum geplukt:
http://s31.yousendit.com/d.aspx?id=0D6L9LPHLHX722SKN303B4BMSR

200 mb, live in New York, maar out-of-sync bij mij dus ik erger me een beetje eraan.
heb je soms toevallig da nr nog ergens staan? Enorme interesse hier!!

hendrix_appendix
8 maart 2006, 18:12
Een van de bruutste nummers ooit vind ik tog wel Doomsayer, van Hatebreed.
moet je opzetten als je met je moeder in de kamer zit, terwijl zij angstig toekijkt hoe jij de tafel doormidden springt en het servies kapot gooit :evil

tabmaniac
11 oktober 2008, 19:04
august burns red heeft ook een vette drummer ! 8-)

edit, laat maar zitten zag net dat dit wel een ENORME bump is!

treblemaster
13 oktober 2008, 11:46
Ath the gates- blinded by fear

Bloodline
13 oktober 2008, 11:53
Ath the gates- blinded by fear


Wel een geniaal nummer, maar als jij dat snel en ziek vindt moet je dit ff horen:

http://www.myspace.com/deadshapefigure

( het nummer "Blithering Icon", 270 bpm geniale thrash )


Maar ok, wat dan weer erg ziek en smerig is...is Converge natuurlijk.

Maar dit vindt ik wel geniaale smerig en ziek: http://www.youtube.com/watch?v=iWIR0CNVgBk

The Secret uit Italië..... En die gitarist heeft zelfs een endorsement met Gibson.... wtf?

Arvoitus
13 oktober 2008, 13:45
Carcass ...

Symphonies of the Sickness en the Reek of Putrefaction

DeiDRagonas
13 oktober 2008, 14:26
Misschien niet de "ziekste" maar naar mijn mening wel de beste metal nummers sinds lange tijd.. Spit it out van Slipknot en Dig van Mudvayne. Vooral die laatste is ook zo heerlijk geproduceerd, je voelt hier in de studio de kickdrum tegen je huig slaan... Met wat biertjes en een jointje erbij wordt je er gewoon misselijk van! Heerlijk!

R

F*R*E*A*K
13 oktober 2008, 19:35
Als Snel je ding is:
Nile, The Monolith Deathcult, Cryptopsy, Hate Eternal, Brutus, Dying Fetus, 1349.

treblemaster
17 oktober 2008, 11:16
Wel een geniaal nummer, maar als jij dat snel en ziek vindt moet je dit ff horen:

http://www.myspace.com/deadshapefigure

( het nummer "Blithering Icon", 270 bpm geniale thrash )




Echt snel is het idd niet, maar ik vind het wel een ziek nummer! :) Een nummer moet je ook raken.....als het TE snel oid is dan doet zo'n nummer me weinig meer en vind ik het alleen herrie....

Madcow
17 oktober 2008, 11:50
Belphegor!

Tho
17 oktober 2008, 11:55
Don't Want To Be Born, van Unleashed. Niet extreem hard maar wel heel zwaar.

interessander
17 oktober 2008, 12:14
Doom's bride van warhorse beukt er ook zo lekker in!

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=80180865

TimmU
17 oktober 2008, 12:25
Fall Of The Grey Winged-One - Aeons of Dreams. Geweldig nummer en imo ziek traag :)
Toffe band is dat, gaaf dat je het kent ook.

Ik draag een aantal dingen voor .

Tyranny - The Leaden Stream. Als dat niet ziek is...

Severe torture is erg snel. Disgorge en cock&ball torture is erg bruut.

Tho
17 oktober 2008, 12:40
ach natuurlijk. Immortal. Die gasten zagen er niet uit, maar Sons Of The Northern Darkness is naar mijn idee een van de beste platen ooit gemaakt in de hele metalscene.

Dit MOET je echt luisteren, inclusief de lange intro:

http://www.youtube.com/watch?v=mOEIZiTXduE&feature=related

Megadeth22
17 oktober 2008, 14:10
De drummer van Textures is geniaal.

Tho
17 oktober 2008, 19:12
De drummer van Textures is geniaal.

wat is de relevantie tot dit topic dan?

new deep
17 oktober 2008, 21:08
Is 'blessed are the sick' van onze vrienden van Morbid Angel al genoemd als ziekste metal nummer?

DeiDRagonas
17 oktober 2008, 21:18
ach natuurlijk. Immortal. Die gasten zagen er niet uit, maar Sons Of The Northern Darkness is naar mijn idee een van de beste platen ooit gemaakt in de hele metalscene.

Dit MOET je echt luisteren, inclusief de lange intro:

http://www.youtube.com/watch?v=mOEIZiTXduE&feature=related

Hm, kweennie.. Wat betreft black-metal laten de heren van Marduk Immortal ver achter zich. En hoewel Nemesis Divina ook wel een erg nette plaat is gaat Panzer Division van Marduk net ff dat tikje verder. Heerlijk op zn tijd...

http://www.youtube.com/watch?v=82-noqP8bSY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=WG0x-AdEXjs

grt R!

alexandra
17 oktober 2008, 23:10
Misericordiam - Indie Girl
of iets van Behemoth/Decapitated/Cannibal Corpse/Amon Amarth of iets in die trant.

Megadeth22
17 oktober 2008, 23:24
wat is de relevantie tot dit topic dan?
Haha fuck ik las met mn half slapende hooofd "ziekste metal drummer" :hippie:

Gitaar4LifeDude
17 oktober 2008, 23:25
ow dat is by far alles van the berserker hahaha ga maar luisteren ^^

Tho
18 oktober 2008, 00:06
Hm, kweennie.. Wat betreft black-metal laten de heren van Marduk Immortal ver achter zich. En hoewel Nemesis Divina ook wel een erg nette plaat is gaat Panzer Division van Marduk net ff dat tikje verder. Heerlijk op zn tijd...

http://www.youtube.com/watch?v=82-noqP8bSY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=WG0x-AdEXjs

grt R!

Voor mij is Immortal de beste blackmetal band, en tevens de enige blackmetal band waar ik van hou ;) (samen met het album Stormblast van Dimmu Borgir)

budje
18 oktober 2008, 08:13
een paar oudjes voor de liefhebbers dan!

Stormtroopers of death (http://www.youtube.com/watch?v=ZyJoVpL-Cl4) (superstrak)

Venom (http://www.youtube.com/watch?v=SgF0liyshyw) (super niet strak)

Het oude (echt oude) (http://www.youtube.com/watch?v=AWfx2bY37no) Iron Maiden

Motorhead (http://www.youtube.com/watch?v=UrdfUpIY6zM)

gewoon ff wat brute oudjes uit de tijd dat metal nog metal was :rockon:

Wiellem
18 oktober 2008, 19:14
Laatste tijd vind ik Meshuggah wel erg gruwelijke muziek

Vooral het wat nieuwere nummer bleed is tof: http://nl.youtube.com/watch?v=qc98u-eGzlc

alexandra
20 oktober 2008, 16:14
Laatste tijd vind ik Meshuggah wel erg gruwelijke muziek

Vooral het wat nieuwere nummer bleed is tof: http://nl.youtube.com/watch?v=qc98u-eGzlc

Idd :D
Meshuggah is echt goed :rockon: met Bleed als een heerlijk metal nummer

TimmU
20 oktober 2008, 16:22
Voor mij is Immortal de beste blackmetal band, en tevens de enige blackmetal band waar ik van hou ;) (samen met het album Stormblast van Dimmu Borgir)

nee man, darkthrone is ook best wel relax zo nu en dan.

Ik mag hopen de oude Störmblast ? dat was inderdaad een gave plaat. de Reissue uit 2007 is wel kut.

Tho
20 oktober 2008, 16:49
nee man, darkthrone is ook best wel relax zo nu en dan.

Ik mag hopen de oude Störmblast ? dat was inderdaad een gave plaat. de Reissue uit 2007 is wel kut.

Ik wist niet eens dat er een reïssue was ;) dus de oude ja!

Tho
20 oktober 2008, 16:54
mijn favoriete nummer op het moment: http://www.youtube.com/watch?v=qfRGF-MWYsE


Decapitated. Sowieso een van m'n favoriete bands

Geoffrey
20 oktober 2008, 17:16
Krisiun:
http://nl.youtube.com/watch?v=241M9Bn2POw

Live zijn ze super!!!
Iemand hen al live aan het werk gezien?

interessander
20 oktober 2008, 17:21
Dying fetus blijft heerlijk met catchy riffs en ziekelijk drumwerk:
http://nl.youtube.com/watch?v=7xLvCGp-x6I

Geoffrey
20 oktober 2008, 17:30
muzikaal orgasme:

http://nl.youtube.com/watch?v=LNQpLFns-CA

Geoffrey
20 oktober 2008, 17:32
Dying fetus blijft heerlijk met catchy riffs en ziekelijk drumwerk:
http://nl.youtube.com/watch?v=7xLvCGp-x6I

Dit vind ik dan één van Dying Fetus hun betere:
http://nl.youtube.com/watch?v=LNQpLFns-CA

live zijn ze ook super!!!

TimmU
20 oktober 2008, 18:15
Krisiun:
http://nl.youtube.com/watch?v=241M9Bn2POw

Live zijn ze super!!!
Iemand hen al live aan het werk gezien?

heb ze al is gezien. volgende maand in 't patro trouwens!

Megadeth22
20 oktober 2008, 19:52
Ziekste metal nummer is Coroner - Semtex Revolution of Kreator's Coma of Souls.

Geoffrey
20 oktober 2008, 21:11
heb ze al is gezien. volgende maand in 't patro trouwens!

Ik moet dringend mijn kalender eens wat bijwerken!!!

TimmU
20 oktober 2008, 22:31
hahahah. zie je daar wel gast!

Geoffrey
21 oktober 2008, 20:36
hahahah. zie je daar wel gast!

Ik hoop dat ik er kan bij zijn!!

Falconer67
31 oktober 2008, 19:40
Ziekste nummer qua tekst :
Mercyful fate : Nuns have no fun
maar muzikaal bizar goed echt alle nummers op de eerste maxisingel, Doomed by the living death,A corpse without soul, Devil eyes en Nuns have no fun (ja ik ben oud hahaha).

FNaRK
31 oktober 2008, 20:05
ik ben ook oud:
in mijn tijd was dit ziek: http://www.youtube.com/watch?v=GBCos2MlQ1Y


:blast:

budje
31 oktober 2008, 20:15
ik ben ook oud:
In mijn tijd was dit ziek: http://www.youtube.com/watch?v=gbcos2mlq1y


:blast:

s.o.d!!!!!!!

Dark_Tranquillity
31 oktober 2008, 20:39
Live, toch zeker At the Gates - All Life Ends. Altijd een droom van me geweest dit live te horen, en toen het op Wacken echt gebeurde... Damn! Wat een living hell!

http://www.youtube.com/watch?v=BIv19EfMzr4

:rockon:

Ik vergat zojuist deze nog "Dissection - Thorns of Crimson Death"

http://www.youtube.com/watch?v=dciwQiwLHxc

Luke-wannabe
31 oktober 2008, 21:25
Ik vind deze riff geniaal:

Vanaf 0.22
http://nl.youtube.com/watch?v=sB1x3GvYRe4

Megadeth22
31 oktober 2008, 22:47
http://uk.youtube.com/watch?v=Euq2QBPb6HE

http://uk.youtube.com/watch?v=-K9QjpoKGqo

http://uk.youtube.com/watch?v=TaIKvKadFtE

http://uk.youtube.com/watch?v=NXZMi8GQcKw

Coroner, Agent Steel, Abattoir en Laaz Rockit.
:blast::blast::blast::blast:

Megadeth22
31 oktober 2008, 22:48
Ik vind deze riff geniaal:

Vanaf 0.22
http://nl.youtube.com/watch?v=sB1x3GvYRe4

Zeker gaaf, heb ze live gezien. Fucking goed.
Als ik een tab had zou ik 'm proberen te spelen

Luke-wannabe
31 oktober 2008, 22:51
Zeker gaaf, heb ze live gezien. Fucking goed.
Als ik een tab had zou ik 'm proberen te spelen

Ik ga ze waarschijnlijk volgende maand zien! Ze komen eindelijk eens bij mij in de buurt! Heb er zin in.

Falconer67
31 oktober 2008, 22:53
http://uk.youtube.com/watch?v=b9cqI0z--W0

Link naar het filmpje met de hoes zegt meer dan woorden ;-)

dodeboboeror
31 oktober 2008, 22:56
http://uk.youtube.com/watch?v=b9cqI0z--W0

Link naar het filmpje met de hoes zegt meer dan woorden ;-)


Haha, jeugdsentiment :rockon:

The Mess
3 november 2008, 20:42
Kwam dit laatst per ongeluk tegen:

http://www.youtube.com/watch?v=IA558gHXBnY

Paar fijne riffs (voor de Mnemic fans :))
Vanaf 3:00 kan ik m'n headbangneigingen niet meer inhouden :cheerup:

Aimé
4 november 2008, 15:05
Héél vet:

http://nl.youtube.com/watch?v=P_7NDXhYwNU

Wiellem
4 november 2008, 15:47
Duuuuuude.... Bruce Springsteen is metal maar dit echt niet.

HaroldA
4 november 2008, 15:52
En de winnaar: http://www.youtube.com/watch?v=InZNBcJTmWs

Wiellem
4 november 2008, 16:08
En de winnaar: http://www.youtube.com/watch?v=InZNBcJTmWs

Die is oud maar toch grappig :)

Mooie metal remake van London Bridge van Fergie:

http://www.youtube.com/watch?v=zp3TKidzW1w

Megadeth22
6 november 2008, 20:49
Er moet in dit topic toch zeker een Annihilator nummer tussen.
Godverdomme wat een goeie muziek.

Henri H
6 november 2008, 21:16
een paar oudjes voor de liefhebbers dan!

Stormtroopers of death (http://www.youtube.com/watch?v=ZyJoVpL-Cl4) (superstrak)

Venom (http://www.youtube.com/watch?v=SgF0liyshyw) (super niet strak)

Het oude (echt oude) (http://www.youtube.com/watch?v=AWfx2bY37no) Iron Maiden

Motorhead (http://www.youtube.com/watch?v=UrdfUpIY6zM)

gewoon ff wat brute oudjes uit de tijd dat metal nog metal was :rockon:Gaaf hè dat Youtube. Paul Di Anno rules! :rockon: Heb hem een jaar of wat geleden een keertje in A'doorn gezien. Was echt gaaf!
Dickenson stinkt ;)
Venom is echt zieke meuk. ik houd er echt niet van maar destijds was het zo'n beetje het meest extreme wat er was. De grondleggers van de Black Metal.
Tja en Motorhead; houd er ook niet van maar vind het wel lachuh. ;)
Stormtroupers of Death = SOD?
Was dat niet zo'n projectje van een aantal Anthrax leden of was dat MOD?

Was Trouble al aan bod geweest? Die hebben ook wel wat "zieke" platen gemaakt.
Persoonlijk vind ik alles wat ze na (en incl.) Manic Frustration hebben gedaan super.

Reel Big Fish
6 november 2008, 21:29
Er moet in dit topic toch zeker een Annihilator nummer tussen.
Godverdomme wat een goeie muziek.

Damn right! Zo'n beetje alles van het album Never, neverland :)

I AM IN COMMAND! :blast:

Tho
6 november 2008, 22:07
Annihilator :seriousf:

Megadeth22
6 november 2008, 22:11
Damn right! Zo'n beetje alles van het album Never, neverland :)

I AM IN COMMAND! :blast:
ALICE IN HELLLLL :blast:

Reel Big Fish
7 november 2008, 00:32
Annihilator :seriousf:

Wat is er mis met Annihilator? Tegenwoordig vind ik er niet zo veel meer aan, maar de eerste twee albums zijn zo thrash als t maar wezen kan! :blast:

Tho
7 november 2008, 01:49
Wat is er mis met Annihilator? Tegenwoordig vind ik er niet zo veel meer aan, maar de eerste twee albums zijn zo thrash als t maar wezen kan! :blast:

klopt! Nummers als Alice In Hell, dat is zo cliché dat het super gaaf is! Goede gitarist ook die Jeff, maar damn, bijvoorbeeld dat album Set The World On Fire? Dat is zo on-ge-lo-fe-lijk gay. Dat kan je niet eens gaymetal noemen!

AriaProII
7 november 2008, 08:31
Strapping young lad - you suck http://www.youtube.com/watch?v=pJ0xZDuuJjA

en alles van Anal Cunt natuurlijk...

Henri H
7 november 2008, 09:04
Ik vond Devin Townsend veel beter zingen toen ie bij I Mother Earth zat maar da's geen zieke muziek. En zeker geen Metal maar gewoon lekkere (melodieuze) hardrock.
Strapping Young Lad is idd "ziek" ja.

almarvk
7 november 2008, 09:37
SYL is idd geniale muziek. Jammer dat Devin gestopt is...

Reel Big Fish
7 november 2008, 10:39
klopt! Nummers als Alice In Hell, dat is zo cliché dat het super gaaf is! Goede gitarist ook die Jeff, maar damn, bijvoorbeeld dat album Set The World On Fire? Dat is zo on-ge-lo-fe-lijk gay. Dat kan je niet eens gaymetal noemen!

Helemaal mee eens!

Is overigens Evile -Thrasher al genoemd? Of Machine Head - Clenching the fists of Dissent? :D

HaroldA
7 november 2008, 10:42
Is overigens Evile -Thrasher al genoemd? Of Machine Head - Clenching the fists of Dissent? :D

En welke van beiden zijn 'ziek'?

Evile is trouwens wel erg saai. Laatst nog op "lous from ze sous" gezien. Nou ja, gezien: weggelopen.

Reel Big Fish
7 november 2008, 10:47
En dat vind ik juist zo heerlijk, dat smaken verschillen. Anders zou het ook zo saai zijn! 8-)

Megadeth22
7 november 2008, 11:01
Evile is eigenlijk de enige band van wie ik de laatste maand muziek speel... kan Enter The Grave al bijna helemaal meespelen, en dan bedoel ik het ALBUM. :blast::blast:

FNaRK
8 november 2008, 15:12
wow
ben effe de nieuwste Cradle of Filth aan het beluisteren,
tering man ... zit toch nu behoorlijk opgefokt achter mijn PC, lijkt me niet verstandig om dit in de auto aan te zetten :blast:

http://www.roadrunnerrecords.nl/media/h39Rcod82Uibcvm80qx7NN3kZMQMXw_AvI7BKVaGOujBForz2i u7VjPGvLf1fm9B.jpg

stonerdaf
9 november 2008, 19:54
Een van de bruutste nummers ooit vind ik tog wel Doomsayer, van Hatebreed.
moet je opzetten als je met je moeder in de kamer zit, terwijl zij angstig toekijkt hoe jij de tafel doormidden springt en het servies kapot gooit :evil

Damn, kerel, ik kwam hier haast niet meer bij van het lachen ( heb nogal een levendig inbeeldingsvermogen), waarvoor dank ! Als je't niet erg vind, neem ik 'm als quote.

on topic: Meshuggah vind ik heerlijk ziek, idem dito voor The Dillinger Escape Plan. Beide gezien in 013 ergens dit jaar en zwaar onder de indruk geweest.

En dan deze jongens nog, speciaal voor je moeder :

http://www.youtube.com/watch?v=ARTvoqqn8U8

Powerchordschuiver
9 november 2008, 19:58
'Sacrificial suicide' - Deicide

Zeer foute frontman trouwens van die band, maar een ziek nummer is het...

Tho
9 november 2008, 20:11
Zeer foute frontman trouwens van die band, maar een ziek nummer is het...

hoezo fout dan? Beetje ziek in zijn hoofd, that's all

Powerchordschuiver
9 november 2008, 20:47
Ja goed, ziek in z'n hoofd inderdaad.
Maar (beweren) dieren te doden om zo ritueel de duivel te eren gaat echt te ver.

Al is het misschien maar blufpoker, je hebt altijd wel weer zieligerds die dat dan gaan lopen nadoen, omdat ze daardoor op een idee zijn gebracht.

Luke-wannabe
17 november 2008, 22:32
http://nl.youtube.com/watch?v=42u44L6AH8I

Kutkwaliteit, maar jezus wat strak..

universe777
19 november 2008, 17:01
http://nl.youtube.com/watch?v=42u44L6AH8I

Kutkwaliteit, maar jezus wat strak..

Wel strak maar niet ziek of over the top. Een beetje clinisch zelfs die band. (neemt niet weg dat het gigantische muzikanten zijn)

Check Origin eens (antithesis CD) of Hate Eternal of zo...

Bailey
19 november 2008, 18:07
Dit:

http://nl.youtube.com/watch?v=EtO5xQC98jM