PDA

View Full Version : Zijn er nog goeie 7 snarige gitaren? -_-;;



Chaos_theory
25 januari 2006, 20:24
Jow, hier ff een vraag;

Zijn er nog goeie 7 snarige gitaren te koop? Mijn voorkeur voor die krengen licht bij Ibanez, maar zij hebben maar 1 7 string in de Prestige serie, en die finish vind ik echt oerlelijk. Ik zoek iets richting soloist/superstrat model, trem of niet boeit me niet zo heel veel. Ik wil wel iets high end. Heb ongeveer 800 euro uit te geven, dus zal wel 2e hands moeten kijken.

Iemand enig idee? <_>

Deftonic
25 januari 2006, 20:54
LTD van Stephen Carpenter www.espguitars.com DIE IS VETT als ik een 7 string zou halen zou ik die halen :p

Orpheo
25 januari 2006, 21:09
jackson heeft een 7string. leuk ding, met vaste brug en 1 hum. ben even de sig-naam kwijt..christian holbe ofzo? kost ongeveer 1000E uit mn hoofd.

SBloke
25 januari 2006, 21:45
Bo~eL MC-7 Marcel Coenen Signature

http://www.huubboel.nl/boel/coenen/mc7blackgr.jpghttp://www.huubboel.nl/boel/coenen/0281.jpghttp://www.huubboel.nl/boel/coenen/mc7fuchsgr.jpg

Body: 2 parts ash carved top
Neck: Hardrock maple set neck
Fingerboard: Rosewood. Jumbo Frets
Pickups: 2 Bo~el HB-SD/7 Humbuckers
Controls: Volume pot, tone pot with phase switch
Pickup Switching: 5-way switch and mini switch for coil split
Bridge: 7 string "pro edge" with push-in arm.
Hardware: Floyd Rose tremolo
Special: Tree of life inlay in fingerboard. 7 string guitar build in cooperation with Marcel Coenen.
Scalelength: 647.7 mm
Prize: € 1299,- incl. Hard Case

sir_oinksalot
25 januari 2006, 21:50
heb recent een ibanez 7620 gekocht, jammer dat ze die niet meer maken want dat is tot nu toe de beste 7string waar ik al op gespeelt heb (en ik heb o.a. de ibanez universe al in handen gehad) 2de hands kom je ze regelmatig nog wel tegen voor een euro of 500-600

Akira
25 januari 2006, 22:14
http://www.worldofmusic.nl/easyshopmaker/e33_4.jpg



Schechter Omen7


CONSTRUCTION/SCALE: Bolt–on /26.5”
BODY: Basswood
NECK/FINGERBOARD: Maple/Rosewood
FRETS: 24 Jumbo
INLAYS: Dots
PICKUPS: Diamond Plus
ELECTRONICS: Vol/Tone/3–Way
BRIDGE: TOM w/ thru–body
BINDING: None
TUNERS: Diamond
HARDWARE: Chrome
COLOR: Gloss Black (BLK)

Wormaap
25 januari 2006, 22:59
Voor de duidelijkheid: SBloke postte een Bo-El MC7, en Akira postte een Schecter Omen7

Misschien handig om volledig merk + type erbij te zetten als je'n foto en specs plaatst ;)

harrie-beton
25 januari 2006, 23:13
op marktplaats staat een Ibanez RG7620 - 7 snarig, met Floyd Rose & DiMarzio's .

die heb je onder de 800 euro.

je opent internet en doet: h t t p : / /
www punt markplaats punt nl [enter] :)

Nickname
26 januari 2006, 00:35
Die rg 1527 is toch niet zo lelijk.. die zijn er in het zwart metallic en blauw metallic.. maar wat zoek je dan wel?

Anders Destium
26 januari 2006, 13:09
Welkom op gitaarnet!

Ik zou zoeken naar een 2ehands Iba 7620 of iets in die hoek, al zijn die Boel gitaren ook zeker de moeite! Zo nu en dan komen er 2ehands erg puike gitaren voorbij voor relatief weinig geld.

Je moet alleen niet verwachten dat je een echte high-end bak hebt voor 800 euro, al zijn de gitaren in die richting zeker goed te noemen tegenwoordig.

Het is natuurlijk nog niet de ultieme Ibanez 7string want dat is deze :D

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Ibanez%20RG2027x%20in%20Vintage%20Violin/rg2027bed.jpg

Bram+
26 januari 2006, 13:42
Is dat met piezo? Erg mooie gitaar! Die twee dots zijn de enige inlay? Dat is wel mega sexy.

Anders Destium
26 januari 2006, 13:52
Idd, het is een RG2027x. Ik hou enorm van een toets zonder inlays, erg classy staat dat altijd!

Ze zijn tussen 2000 en 2002 gemaakt en er zijn bij mijn weten 3 gelukkige eigenaren van zo'n gitaar op gitaarnet! Urezna, Jay Cal en ik dan :) Het enige wat er aan moest gebeuren is het vervangen van de stock pups (net als bij meer Ibanezen).

Wizzie
26 januari 2006, 14:22
ik vind eerlijk gezegd weinig mis met de RG1527... Ik heb zelf de black pearl versie en ik speel er nog steeds met veel liefde op ;) Ik ben alleen niet zo goed in het heel houden van de lak...
maargoed, je moet wel kunnen zien dat hij gebruikt wordt :rockon: :speed:

lekker gitaartje hoor :D

Bram+
26 januari 2006, 15:51
Idd, het is een RG2027x. Ik hou enorm van een toets zonder inlays, erg classy staat dat altijd!

Ze zijn tussen 2000 en 2002 gemaakt en er zijn bij mijn weten 3 gelukkige eigenaren van zo'n gitaar op gitaarnet! Urezna, Jay Cal en ik dan :) Het enige wat er aan moest gebeuren is het vervangen van de stock pups (net als bij meer Ibanezen).

Echt een vette gitaar ,alleen zou ik niet weten wat ik met een 7-snaar zou moeten. Wat ik een beetje tegen vind van vallen van Ibanez (en dat is ook een beetje de klacht van Chaos Theory) dat alle huidige X gitaren (met piezo dus) een lelijke finish/kleur hebben m.i. (dat is op dit moment alleen een RG en een SA geloof ik). Een S als de huidige prestige S met piezo, dat lijkt me wel wat.

urezna
26 januari 2006, 16:30
tja, de RG2027 is inderdaad helemaal top, als je die ooit 2e hands tegenkomt moet je niet aarzelen.

wat de S-serie betreft, kan ik je de S2020XAV of S2120XAV aanraden, ook niet meer in productie, maar wie weet 2e hands.... ik ben zelf trotse bezitter van zowel de RG2027 als de S2120 :-) en ik kan niet zeggen dat de een voor de ander onder doet. maar de S heeft dus geen 7 snaren, en uhm, daar ging dit topic over geloof ik... ;-)

Jay Cal
26 januari 2006, 17:13
Ja de RG2027X is een leuke bijltje (heb er zelf ook 1). Ik heb de mijne een jaar of 2 geleden gekocht bij guitar24.de (nieuw voor 950 euri). Tijdje terug heb ik voor een maat van me een RG7321 gekocht op marktplaats voor 199 euro en dat zijn ook erg leuke gitaren. Voor dat geld kan je er ook een set goeie dimarzio's in proppen en heb je echt een hele goeie gitaar.

Chaos_theory
26 januari 2006, 17:30
Whoa...Ik ga van tabo af en kom hier maar heen >_> Lijkt mij een iets informatievere ''community'' hiero.

Anyhow, even tegen de user die vroeg naar een S prestige met Piezo, die bestaat! Er stond er een op gitaarmarkt (k denk dat ie er nog is). Iets van S2020EX ofzo.

De S is ook een gitaar waar ik naar keek, maar de 22 frets vond ik toch een groot nadeel. Ik wil een echte shredder als volgende gitaar hebben.

Vandaar ook mijn keuze op de 7 strings (HEH, wat zegt ie nou?!). Dan kan ik hem in standaard stemming laten, terwijl ik nog wel een lekker low-end geluid heb, als dat nodig is. Maarja, helaas is de keuze nu niet zo breed. Ik heb wel even gekeken naar de 7620, en dat vind ik dan wel weer een leuk gitaartje. Moet hem alleen gaan afwegen tegen de S 1520 die hier op gitaarmarkt staat (bubinga topje) en de RG620 BM die hier ook staat. Ik ben gewoon een beetje achter een shred gitaar aan, met erg mooie looks, en die 7e snaar lijkt mij een leuk bonusje erbij. Scheelt vooral veel dat ik niet van stemming hoef te veranderen met zo'n gitaar (niet voor mijn behoeften iig), want kloten met zo'n trem kan een nachtmerrie zijn als je naar een andere stemming wilt (veren bij stellen, weer stemmen, weer bijstellen, weer stemmen, OEPS intonatie >_<).

Iemand een meningkje over de hierboven genoemde gitaren? De enige 7 string die zo nu en dan rondloopt en nog redelijk voldoet aan wat ik wil, is die 7620, alleen vind ik 't zo jammer van die dot inlays :( Liever een inlay-loze hals, of een donker hout gitaar (620BM) waar ik me er niet aan stoort).

Ik weet het, ik ben een gitaarsnob geworden ._.

Bram+
26 januari 2006, 17:44
Anyhow, even tegen de user die vroeg naar een S prestige met Piezo, die bestaat! Er stond er een op gitaarmarkt (k denk dat ie er nog is). Iets van S2020EX ofzo.
Ja de S2020X is dat, ik weet niet of hij er nog opstaat (http://www.wholenote.com/images/products/Ibanez_S2020XAV_l.jpg deze is dat)
Fraai dingetje, wel veel rotzooi erop, maar dat is een beetje de charme van die dingen. Weinig inlay is een plus, de tabaccoburstachtige kleur iets minder. Ooit krijg ik zo'n shredbeest met piezo, hehe. (MM Petrucci misschien wel?)
Dan zal ik nu stoppen met je thread te hijacken.

Chaos_theory
26 januari 2006, 17:54
Voordat ik het vergeet, Jay cal en Urezna, ik ben een RG 2027XL tegen gekomen, maar dat is toch niet wat jullie bedoelden he? 27'' scale is niet iets wat ik nodig heb ._.

EDIT: Overigens vind ik die S 2020X een hele lelijke gitaar o.O 2 outputs zien er niet uit, burst is idd niet mooi, en ik krijg nachtmerries van Piezo's (vorige gitarist uit mijn band had er een op een charvel zitten...dat was echt te erg voor woorden, altijd draadjes vanbinnen, deed het nooit goed etc etc.)

urezna
27 januari 2006, 09:39
bedoel je niet een 2077? ik dacht dat die een baritonhals had?
de RG2027 is geen 27" hals, maar normaal mensuur.

de s2120 is trouwens absoluut geen lelijk eendje, al zit-ie inderdaad wel een beetje vol knopjes, en de output, tja, die moet je ergens laten he, de zijkant is te plat... ik denk dat je hem in het echt zou moeten zien...
de RG2027 heeft overigens ook 2 outputs, al vallen die niet op aan de zijkant.
Blijft eeuwig zonde dat ze die (of gelijkwaardig) niet meer maken...

Michael AE
27 januari 2006, 10:07
Idd, het is een RG2027x. Ik hou enorm van een toets zonder inlays, erg classy staat dat altijd!

Ze zijn tussen 2000 en 2002 gemaakt en er zijn bij mijn weten 3 gelukkige eigenaren van zo'n gitaar op gitaarnet! Urezna, Jay Cal en ik dan :) Het enige wat er aan moest gebeuren is het vervangen van de stock pups (net als bij meer Ibanezen).

*kuchkuch**

Chaos_theory
27 januari 2006, 12:22
Ik bedoelde idd de 2077XL, en jij de 2027X, my bad :P

Anyways, na even wat rond te speuren (en een hoop te moeten wennen), heb ik op enkele plaatsen de RG 7620 gevonden, maar deze wordt constant afgebeeld met een fixed bridge, terwijl ik zou kunnen zweren dat 'ie een lo-pro trem heeft. Toen keek ik even verder, en begon de RG 1527 mij toch wel goed te bevallen, valt ook prima in mijn prijs categorie. Ik wil alleen ff weten of dit wel z'n geld waard is. Ik weet dat de stock pickups een beetje crappy zijn, maar de rest weet ik eigenlijk niets van. Hulp, iemand? Ennuh, als je een leuk element aanbeveling hebt voor een basswood gitaar, mag dat er ook bij ;) (wel treble, niet schel, bij voorkeur crunchy. Lead geluid vind ik erg belangrijk)

De RG 2027X is helaas nergens te vinden ;_; ik verwachte het al, maar toch balen.

Anders Destium
27 januari 2006, 12:51
*kuchkuch**

4 Trotse eigenaren zelfs :cheerup:

vester86
27 januari 2006, 15:01
Ik bedoelde idd de 2077XL, en jij de 2027X, my bad :P

Anyways, na even wat rond te speuren (en een hoop te moeten wennen), heb ik op enkele plaatsen de RG 7620 gevonden, maar deze wordt constant afgebeeld met een fixed bridge, terwijl ik zou kunnen zweren dat 'ie een lo-pro trem heeft. Toen keek ik even verder, en begon de RG 1527 mij toch wel goed te bevallen, valt ook prima in mijn prijs categorie. Ik wil alleen ff weten of dit wel z'n geld waard is. Ik weet dat de stock pickups een beetje crappy zijn, maar de rest weet ik eigenlijk niets van. Hulp, iemand? Ennuh, als je een leuk element aanbeveling hebt voor een basswood gitaar, mag dat er ook bij ;) (wel treble, niet schel, bij voorkeur crunchy. Lead geluid vind ik erg belangrijk)

De RG 2027X is helaas nergens te vinden ;_; ik verwachte het al, maar toch balen.

ik heb zelf sinds enkele weken de RG 1570, dus met V7 en V8 elementen, ik weet niet in hoeverre deze toonsgewijs afwijken van de V77 en V87 elementen, ik denk niks, afgezien van een extra polepiece vanwege de extra snaar. als dat zo is, dan heb je een setje heel erg lekkere en bruikbare pickups voor hardrock en metal, met een aardig vintage karakter. zelf wilde ik een wat modernere sound uit mn gitaar halen, aangezien ik al een vintage-sound gitaar had, dus ik heb er een air norton en een steve's special in gedaan, echt 2 heerlijke elementen.zijn er alleen niet voor 7 snaar..
van de tonezone 7 hoor je dat die te zompig word in het laag, een evolution 7 lijkt dan een goeie keus.
misschien dat je er wat aan hebt

urezna
27 januari 2006, 15:22
ik heb in mijn rg2027 de bridge pickup vervangen voor een evolution7, maar het hout hier is mahonie, wat warmer, minder schel. maar ik heb de keus daarvoor gebaseerd op de jem7bsb die ik daarvoor had, waarbij ik errug te spreken was over de pickup.
als ik het goed heb zat er oorspronkelijk een v7 in, die op zich aardig klonk, maar niet fel genoeg om lekker mee te scheuren, te weinig output. de stijl die ik speel moet je (in elk geval qua geluid) richting progrock en -metal denken.

Anders Destium
27 januari 2006, 16:25
Ik heb een TZ7 in mijn 2027 (die inderdaad mahonie is), hij kan inderdaad bij tijd en wijlen wat modderig klinken. Achteraf gezien was een Evo7 een betere keus geweest waarschijnlijk, aan de andere kant kan ik wel een muur van geluid optrekken zo :dance:

urezna
27 januari 2006, 16:44
nouhou, dat lukt met een evo7 ook niet onaardig hoor ;-)

Chaos_theory
27 januari 2006, 17:24
Urezna...

GEEF ME JE GITAAR T__T

Magic Bean
27 januari 2006, 18:20
7-snarige gitaren? Wat vind je van deze:

http://www.within-temptation.com/content/image.asp?img=8382

Is die van de gitarist van Within Temptation. Ik ben trots op Nederland... :-)

vester86
27 januari 2006, 18:30
@ chaos theory: die RG 1527 is van basswood, en het zou goed kunnen dat de Tonezone 7 in basswood gitaar anders (minder moderig) klinkt dan in een mahonie gitaar. de gewone tonezone klinkt iig SUPERVET in een basswood gitaar
nu weet ik niet precies meer van wie het stukje muziek hieronder is, ik heb het van het forum geplukt, maar als ik het me goed herinner was het een charvel door een pod. nouja, oordeel zelf maar, ik vind het supervet klinken en geeft een goeie indruk van de tonezone
http://hoodlum.gmta.nl/muziek/MyLand.mp3

Jay Cal
27 januari 2006, 19:16
Ik heb in mijn rg2027 de pups vervangen door een Evo7 bij de brug en een air norton7 bij de neck. Erg fijne combi. De V7 en V8 elementen die standaard in de middenklasse 6 snarige iba's zitten zijn verrekte fijne elementen en hoewel ik in al mijn RG's andere pups heb gezet, heb ik de V7's en V8'en die ik overhield lekker hergebruikt in andere gitaren. De V77 en V87 die Ibanez standaard in de middenklasse 7 snaren zet zijn naar mijn mening een erg slap aftreksel van de originele 6 snarige equivalent.

Ik heb zelf een 7620 gehad met (toen nog stock) "dimarzio New 7's" en die klonken vrij aardig.

Maar ik zou gewoon eerst eens kijken of je de 1527 lekker vindt spelen en dan eens kijken of je nieuwe puppies wil.

Bram+
27 januari 2006, 19:38
7-snarige gitaren? Wat vind je van deze:

http://www.within-temptation.com/content/image.asp?img=8382

Is die van de gitarist van Within Temptation. Ik ben trots op Nederland... :-)
Speelde die gast geen PRS? Of wat voor een merk is dat apparaat?

vester86
27 januari 2006, 19:43
ziet er wel zo uit ja

Chaos_theory
27 januari 2006, 20:27
@ chaos theory: die RG 1527 is van basswood, en het zou goed kunnen dat de Tonezone 7 in basswood gitaar anders (minder moderig) klinkt dan in een mahonie gitaar. de gewone tonezone klinkt iig SUPERVET in een basswood gitaar
nu weet ik niet precies meer van wie het stukje muziek hieronder is, ik heb het van het forum geplukt, maar als ik het me goed herinner was het een charvel door een pod. nouja, oordeel zelf maar, ik vind het supervet klinken en geeft een goeie indruk van de tonezone
http://hoodlum.gmta.nl/muziek/MyLand.mp3

Het leuke is dat ik een RR3 hier heb liggen met een ToneZone in de bridge :P Ik weet hoe 'ie klinkt, maar ik zou voor een Duncan Custom in de bridge, en een Dimarzio Breed (voor mij het meest heilige neck element ooit) in de hals. ToneZone is een erg goed element, maar ik ben een beetje op het geluid uitgekeken. Toch bedankt :) (p.s: Ik weet het, Alder+ToneZone=anders dan basswood+tonezone, maar ik weet dat ie nog bassiger zou worden in basswood :P)

Bij de weg, die RG 1527 heeft toch een Wizard hals, maar dan voor 7 strings? Of is de 7-string hals compleet anders dan de rest van de RG's? (Het zegt Ultra wizard op de ibi site :o)

Anders Destium
27 januari 2006, 20:49
Hij is duidelijk dikker dan normale wizards is mijn beleving, specs staan op www.jemsite.com (http://www.jemsite.com). Daar heb je een aparte sectie met zowel halzen als 7 strings.

De Beer
27 januari 2006, 21:36
Speelde die gast geen PRS? Of wat voor een merk is dat apparaat?Lijkt er wel op....Chique!

Dean Hardtail 7 string? zou wel super zijn ook........f#ck nu moet ik weer gaan sparen.....#@^7!

Magic Bean
27 januari 2006, 23:24
Tis inderdaad een 7-snarige PRS. Ik zag m n keer live, en ik vond dat hij zo raar speelde :). Toen ik later de foto's op de site zag bleek dat hij dus een 7snaar had. Wist niet dat PRS die maakte, zou t een custombuild zijn? Hebben die lui zo veel geld?

Chaos_theory
28 januari 2006, 11:35
Van een paar optredentjes op de TMF awards kan je wel zo'n gitaartje kopen -_-;;

Maar goed, opzoek naar de RG 1527. Dank voor jullie hulp :)

Jiboom
28 januari 2006, 15:23
Vind je een Ibanez Universe UV777PBK niks? Je zegt dat er maar 1 7-snarige Prestige is, maar volgens mij heb je deze dan even gemist.

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/UV777P_BK_00_06.jpg

Ik heb 'm zelf. Ik had eerst een RG7620, maar deze UV777 vind ik wel beter (is ook een stuk duurder). Je ziet ze trouwens wel regelmatig op Marktplaats langskomen dus dat scheelt weer. Kost dan nog steeds iets van 1100EUR dus is wellicht toch buiten je budget.

Zowel de RG7620 als de UV777 hebben DiMarzio's, maar die van de UV777 (Blaze) zijn wat veelzijdiger, ze klinken clean een stuk beter. Die RG7620 wordt niet gemaakt, maar is op zich wel een aanrader. Op de RG7620 zit een Lo-Pro Edge (op de UV777 van mij ook), dus da's gewoon goed.

Chaos_theory
28 januari 2006, 16:25
Ik weet van de UV, maar ik heb geen UV geld >_>

Bram+
28 januari 2006, 16:50
Zijn de Vai-signatures ook niet iets te duur (zeg maar overpriced) als je ze vergelijkt met de betere RGs? Of hebben zo ook echt toegevoegde waarde?

Jiboom
28 januari 2006, 17:19
Zijn de Vai-signatures ook niet iets te duur (zeg maar overpriced) als je ze vergelijkt met de betere RGs? Of hebben zo ook echt toegevoegde waarde?
Ja, op zich wel. Als je een goede RG pakt met DiMarzio's (of je zet er zelf in), kom je aardig in de buurt. Je betaalt bij signature modellen natuurlijk altijd voor de naam en voor wat extra toeters en bellen die meestal puur voor het uiterlijk erop zitten. Maar zo'n (Prestige) RG moet dan wel net zijn wat je zoekt, anders ga je bijv. voor een paar honderd euro Evolutions erin gooien en gaat het totaalbedrag al weer meer richting JEM. Als je een gemodificeerde RG inruilt, krijg je er altijd relatief weinig voor terug, terwijl bepaalde JEM modellen wat waardevaster zijn naar mijn idee.

Daarnaast heb ik wel duurdere Ibanez signature modellen gezien die qua afwerking alle RGs die ik ken overstijgen. Hoeveel geld je daar voor over hebt, moet ieder voor zich uitmaken. Dat je het overpriced vindt kan ik me voorstellen, maar ik heb het er voor over. Ik heb trouwens ooit bij economie de "wet van de verminderde meerwaarde" geleerd: je betaalt voor een kleine meerwaarde (lees: iets betere/mooier afgewerkte gitaar) op den duur steeds meer geld. Dat gaat wel een klein beetje op hier.

Bram+
28 januari 2006, 17:29
Ja die "wet van de verminderde meerwaarde" gaat wel vaker op in gitaarland, hehe.

Die evo's moeten ook net je geluid zijn, of je kunt tevreden zijn met de stock elementen van je RG natuurlijk. Wat dat betreft zou je dus wel kunnen zeggen dat een JEM niet standaard beter is, eerder anders? Ibanez zou natuurlijk gek zijn om een RG standaard met evo's uit te rusten, stort de markt voor de JEM in, hehe. Gelukkig zijn er altijd 'gekken' die voor een 'beetje' afwerking wat extra centjes betalen ;)

Anders Destium
28 januari 2006, 21:57
Signature modellen zijn altijd te duur, voordeel is dat je ze als je ze 2ehands koopt weer voor hetzelfde geld kunt verkopen. Qua waardevastheid doen ze het wel beter dan veel andere gitaren, maar dat geldt dan in dit geval vooral voor oudere UVs.

Aan de andere kant had mijn JEM een uitstraling en vibe waar bijna geen andere Ibanez die ik heb gehad bij in de buurt kwam, dat is eigenlijk de enige gitaar waar ik achteraf spijt van heb gehad dat ik hem heb verkocht :( De twee andere Ibanezen die er bij in de buurt kwamen heb ik nog steeds :dance:

Anders Destium
31 januari 2006, 15:15
Is dit misschien een optie? Het is geen Olde Wolbers natuurlijk maar toch ;)


http://www.gitaar.net/forum/read.php?f=17&i=5967&t=5967

Chaos_theory
31 januari 2006, 15:24
Dankje, maar ik nu toch nog even besloten te wachten met het kopen van een 7 string. Een soloist/superstrat shred apparaat heeft bij mij altijd voorrang gehad, en ik weet niet 100% zeker of een 7 string meteen iets voor mij is. 7 string wordt wel de volgende aankoop!

EDIT: Nevermind, kan een goeie deal krijgen voor die CoW (650+Case) dus denk dat ik daar maar voor ga >_>

Anders Destium
31 januari 2006, 16:20
Succes ermee iig!

De Beer
5 februari 2006, 19:26
Bump!

Heeft er iemand ervaring met een Epiphone Korina Flying V 7string.

Als ik er een voor een mooi prijsje weet te scooren wil ik er wat aan modden, de tuners, swiching en pups schijnen niet je-van-het te zijn(wat wil je bij een Epi).

Wat voor mod's zouden opties zijn?
Heldere dikke sound van brug pup, mids. (Machine Head)
Warm toch helder uit de hals pup.


En is er iets te doen aan het top zware waar deze gitaar last van schijnt te hebben?

Bijl
8 juni 2006, 10:17
Een Epihone 7-string zou ik niet aan beginnen, omdat de mensuur (snaarlengte) korter is dan bij bijvoorbeeld een Ibanez. Dat kan resulteren in een modderig geluid, en door de lichtere spanning op de snaar 'moet je behoorlijk voorzichtig spelen wil je niet vals gaan klinken. Een ander gevolg hiervan is dat de intonatie moeilijker of niet is in te stellen.

Verder vind ik de hardware van de epi's beneden alle peil. Een zevensnaar ontstemt ook vrij makkelijk als er een plastic topkam op zit, en vervangen voor een topkam van grafiet wordt lastig omdat deze niet of nauwelijks verkrijgbaar zijn.

Wat betreft de Ibanez Universe, die gitaar heb ik 13 jaar geleden gekocht (mijn eerste elektrische gitaar!) en ik heb 'm NOOIT ter reparatie aangeboden wegens een defect of slijtage!!! (Wel om hem in de originele staat terug te brengen na afloop van mijn wilde jeugd :rockon: ) Zie hier de foto's waar je kan zien wat mijn Universe heeft moeten doorstaan: http://spaces.msn.com/anamefromthelistbelow/photos/?_c02_owner=1

De grootste verschillen in kwaliteit tussen een RG 7620 en een Universe:

Di Marzio Blaze pickups in de Universe.
De frets zijn bij de Universe van harder metaal gemaakt.
De gebruikte houtsoorten zijn net iets beter. (sterkere hals vooral)
Alle potmeters, schakelaars en de input jack zijn ook van Di Marzio.

En als afsluiter: de afgelopen 6 weken is het niet nodig geweest om mijn Universe te stemmen. Probeer dat eens bij een RG.....

Nickname
8 juni 2006, 10:23
Een Epihone 7-string zou ik niet aan beginnen, omdat de mensuur (snaarlengte) korter is dan bij bijvoorbeeld een Ibanez. Dat kan resulteren in een modderig geluid, en door de lichtere spanning op de snaar 'moet je behoorlijk voorzichtig spelen wil je niet vals gaan klinken. Een ander gevolg hiervan is dat de intonatie moeilijker of niet is in te stellen.

Verder vind ik de hardware van de epi's beneden alle peil. Een zevensnaar ontstemt ook vrij makkelijk als er een plastic topkam op zit, en vervangen voor een topkam van grafiet wordt lastig omdat deze niet of nauwelijks verkrijgbaar zijn.

Wat betreft de Ibanez Universe, die gitaar heb ik 13 jaar geleden gekocht (mijn eerste elektrische gitaar!) en ik heb 'm NOOIT ter reparatie aangeboden wegens een defect of slijtage!!! (Wel om hem in de originele staat terug te brengen na afloop van mijn wilde jeugd :rockon: ) Zie hier de foto's waar je kan zien wat mijn Universe heeft moeten doorstaan: http://spaces.msn.com/anamefromthelistbelow/photos/?_c02_owner=1

De grootste verschillen in kwaliteit tussen een RG 7620 en een Universe:

Di Marzio Blaze pickups in de Universe.
De frets zijn bij de Universe van harder metaal gemaakt.
De gebruikte houtsoorten zijn net iets beter. (sterkere hals vooral)
Alle potmeters, schakelaars en de input jack zijn ook van Di Marzio.

En als afsluiter: de afgelopen 6 weken is het niet nodig geweest om mijn Universe te stemmen. Probeer dat eens bij een RG.....

Mijn RG lukt dat anders wel :D

Anders Destium
8 juni 2006, 10:32
Welkom op gitaarnet Bijl! Erg coole geleefde gitaar ook :rockon:



Ik moet zeggen dat mijn RG2027 dezelfde hardware heeft als een Universe, hij ontstemt ook net zo weinig daardoor :hippie:

Brord
8 juni 2006, 10:44
tien tekens

Bijl
8 juni 2006, 11:17
Als je kijkt naar een schecter, een esp of een jackson dan zijn die halzen toch nog een stuk dikker dan de halzen die je aantreft op een UV/7620.

Dat klopt inderdaad. Ik heb eens een Dean geprobeerd toen ik op zoek ging naar een backup gitaar, en ik begin te vermoeden dat ze restpartijen honkbalknuppels opkopen voor hun halzen... Na een minuut spelen ben ik hysterisch gillend de winkel uitgerend.

Anders Destium
8 juni 2006, 11:36
Dat is ook persoonlijke voorkeur, er zijn genoeg mensen die een wizard nek helemaal niets vinden maar ik voel me er al jaren op thuis.

iwamoto
8 juni 2006, 12:23
Dat is ook persoonlijke voorkeur, er zijn genoeg mensen die een wizard nek helemaal niets vinden maar ik voel me er al jaren op thuis.
een echte wizard neck, dat is toch gewoon "the chizzle" ;)
ik bedoel, ik kan ook wel op dikkere nekken spelen, maar die wizard is toch voor mij het fijnste.. :D
ohja, die bo-el MC7, maken ze die custom? m.a.w. zou ik ook voor wizard dikte kunnen kiezen, want ik zag die zwarte...meteen verkocht :D

Malle Eppie
8 juni 2006, 17:31
Lees goede recenties over de ESP/LTD van Stephen Carpenter en over de Jackson van Christian Olde Wolbers.

ESP:
http://www.espguitars.com/guitars_stef.html

Jackson:
http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2900502503

ssj3goku
8 juni 2006, 18:18
Oeh een zevensnaar topique! Als ik even een seconde dit topic mag kapen? ;)

Ik wil zelf een Schecter C7 Hellraiser uitproberen. Ik weet niet of er mensen zijn hier die em hebben. Maar als ik zo lees over de dikke nekken...tjah. Die Schecter wordt dan mijn eerste fatsoenlijke gitaar en ik ga er een hele lange tijd op spelen dus wel iets fatsoenlijks kopen. Maar als ik zo lees dat die nek heel dik is, dan weet ik het ook niet. Misschien moet ik dan voor een Ibbie gaan met wizard, magoed dan moet je ook nog een zevensnaar vinden rond de 1000 euro... Iemand die me iets goeds kan aanraden?

Brord
8 juni 2006, 19:31
tien tekens

ssj3goku
8 juni 2006, 19:35
Wat die schecter betrefd kan ik niet praten over de hellraiser wel heb ik ook over een blackjack 7 gespeeld van schecter als ik het me goed herinner en wat ik van die nekken kan zeggen sluit naadloos aan op de kritiek die ik van veel kanten hoor. Die nek was werkelijk waar significant dikker dan mijn ibanez nek. Nu zit ik hier zelf niet gigantisch mee omdat ik niet soleer, nooit 6 snarig electrisch gespeeld heb en alleen ooit overstap op een klassieke 6 snaar die ook een flinke hals hebben dus. Maar als je gewend bent aan een 6 snaar akoestische of electrisch dan lijkt mij de overgang naar een schecter 7 snaar een nogal heftige overgang. Zoals ik al zei, ik denk dat als je begint de 7 snaar te ontdekken of switcht tussen 6 en 7 snaar dat je met een ibanez nek niet echt fout kan gaan. Het zou jammer zijn als je door de nekdikte (en de handkrampen die daarmee gepaard kunnen gaan) de 7 snaar laat liggen en de mogelijkheden niet zult verkennen.

Dat is dus exact mijn punt. Het probleem is dat ik nu meteen een gitaar kan aanschaffen (jaja het is donderdag ;)), maar ik kan nergens een 7snaar proberen. Muziekwinkels hebben ze niet, ik ken niemand in de buurt die mij even erop zou willen laten spelen en meer van dat soort ongein. Ik zie in het topic bijv. allerlei ibanez modelnamen langsvliegen maar ik heb dus geen flauw idee wat voor gitaren dat zijn. Zou je het aan Anders Destium vragen (de ibanez-gitaarhoer van het forum dacht ik zo ;) :D) dan kan ie je waarschijnlijk zo vertellen wat voor gitaar wat voor eigenschappen heeft.

Brord
8 juni 2006, 19:42
tien tekens

ssj3goku
8 juni 2006, 20:00
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/37354296.html%3Freturn%3DeJwtylEKgzAQBNC7CPoZjZa2R ILoTdY2YjA1i1motfTu3aX9mjfMgNHm7U3VJqPPjcmSg%252B0 2tzMRmrJcIrpVPWBbCAMAJbWG8ndROGNHo41TsQeri3uyFPOm1 3kzBGIcHoU7U%252FL1T977S30V1sKTcEpMroMbQY4Vc3ky%25 2FAirO7jF5OVSoNVZ%252B%252FkCjAE2rA%253D%253D%26df %3D1

Wat is dat voor model? Weet iemand het zo?

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/34499962.html

en

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/26306508.html

Dat zijn de 7 snaren op dit moment, maar ik weet dus niet welke modellen het zijn?

vester86
8 juni 2006, 20:04
ff zoeken voor je

ssj3goku
8 juni 2006, 20:10
ff zoeken voor je, in ieder geval een ibanez met goeie trem, dat zie ik op de foto al

Ah kijk das aardig, bedankt! ;)

Bijdeweg:

DIT vind ik dus bloedmooi:

http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=62108

En dit is een zevensnaar:

http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=60049

Is het wat? Of klink ik nu echt als een "HEEEEELP MIJ"-hoer? Zoja, het spijt me, ik heb totaal geen flauw idee waar ik zou moeten beginnen en welke goed is... :(

vester86
8 juni 2006, 20:14
http://www.ibanezregister.com/Gallery/RG/gal-rg7620.htm
zo te zien toch een 7620, kijk maar naar de foto van de onderste, t is deezelfde trem en volgens mij ook dezelfde configuratie en kleur

ssj3goku
8 juni 2006, 20:18
http://www.ibanezregister.com/Gallery/RG/gal-rg7620.htm
zo te zien toch een 7620, kijk maar naar de foto van de onderste, t is deezelfde trem en volgens mij ook dezelfde configuratie en kleur

dude heel erg bedankt, maar ik zie dat dit uit de hand gaat lopen, ik open wel ff een nieuw topic, is een stuk schoner...