PDA

View Full Version : AAAAAAAAAAAH !! fender custom shop pickups...



Jorn69
25 januari 2006, 20:16
damn,

Ik heb een mexican strat 70's model en zou graag de pickups vervangen maar ik weet niet of ik voor de texas specials moet gaan of de '69 pickups. Ik ben ENORME fan van Jimi Hendrix maar ook ENORME fan van Stevie ray vaughan en ik speel beide stijlen. Dus zijn er mensen die ervaring hebben met deze pickups want de keuze is echt niet simpel voor mij ...

Dweezman
25 januari 2006, 20:48
Ik heb n Strat gehad met TS. Niet mijn ding, ik heb m weggedaan. Maar goed: test er eens eentje ergens zou ik zeggen. Blijft erg persoonlijk.

drap
25 januari 2006, 21:18
damn,

Ik heb een mexican strat 70's model en zou graag de pickups vervangen maar ik weet niet of ik voor de texas specials moet gaan of de '69 pickups. Ik ben ENORME fan van Jimi Hendrix maar ook ENORME fan van Stevie ray vaughan en ik speel beide stijlen. Dus zijn er mensen die ervaring hebben met deze pickups want de keuze is echt niet simpel voor mij ...

Hierop kan ik maar 1 advies geven, Kinman Woodstocks :hippie:
Ik heb ze zelf ook in m'n Fender strat laten zetten en die dingen zijn echt veelzijdig das niet te zuinig man.
En eh... singlecoils without the hum, oh yeah :rockon:
Die dingen kunnen absoluut de sound van de beide genoemde artiesten aan, dat garandeer ik je.
1 nadeeltje, prijzig...

GuitarMaster
25 januari 2006, 22:07
Hierop kan ik maar 1 advies geven, Kinman Woodstocks :hippie:
Ik heb ze zelf ook in m'n Fender strat laten zetten en die dingen zijn echt veelzijdig das niet te zuinig man.
En eh... singlecoils without the hum, oh yeah :rockon:
Die dingen kunnen absoluut de sound van de beide genoemde artiesten aan, dat garandeer ik je.
1 nadeeltje, prijzig...

+1, of ga voor van zandts, fralins of nordstrands, maar mijdt die fender pickups maar, die zullen je waarschijnlijk alleen maar teleurstellen.

martinuz
26 januari 2006, 10:56
Zijn er eigenlijk ook Gretsch pick-ups los te verkrijgen ergens?

Jorn69
26 januari 2006, 17:03
oké fuck de fender pickups ... nu zit ik wel weer met het dilemma of ik voor de woodstocks zou gaan of de blues pickups als ik voor Kinmans kies... en thank God voor dit forum want ik had me bijna de fender pickups aangeschaft

drap
26 januari 2006, 17:14
oké fuck de fender pickups ... nu zit ik wel weer met het dilemma of ik voor de woodstocks zou gaan of de blues pickups als ik voor Kinmans kies... en thank God voor dit forum want ik had me bijna de fender pickups aangeschaft

Woodstocks! :blast:

Antoon
26 januari 2006, 19:33
@guitarMaster

Waarop baseer je je mening over Fender PUs?
Veel CS sets zijn helemaal niet slecht. De Abby Ybarra sets en de Nocaster PU hebben zelfs een uitstekende reputatie. Ook de 69 set is te gek als je van de echte heldere Fender sound houdt. Kinmans (totaal verschillend als Van Zandts of Fralins) zijn iets compleet anders, meer gericht op rock en een hoge output.

Voor de SRV sound zijn single coils met een hoge output ('overwound') helemaal niet zo geweldig. In plaats van de Texas Specials kun je beter voor de '69 set kopen die helderder is met minder output ('underwound'). Extra signaal geef je 'm dan met een booster (TS of clean boost of whatever). Verschillende mensen die het analyseren van SRV's spullen tot hun levensdoel hebben gemaakt beweren dat de meeste van zijn elementen eerder underwound waren, zonder hoge output.

Fralins, Van Zandts etc, prima elementen. CS Fenders ook.

drap
26 januari 2006, 19:57
@guitarMaster

Waarop baseer je je mening over Fender PUs?
Veel CS sets zijn helemaal niet slecht. De Abby Ybarra sets en de Nocaster PU hebben zelfs een uitstekende reputatie. Ook de 69 set is te gek als je van de echte heldere Fender sound houdt. Kinmans (totaal verschillend als Van Zandts of Fralins) zijn iets compleet anders, meer gericht op rock en een hoge output.

Voor de SRV sound zijn single coils met een hoge output ('overwound') helemaal niet zo geweldig. In plaats van de Texas Specials kun je beter voor de '69 set kopen die helderder is met minder output ('underwound'). Extra signaal geef je 'm dan met een booster (TS of clean boost of whatever). Verschillende mensen die het analyseren van SRV's spullen tot hun levensdoel hebben gemaakt beweren dat de meeste van zijn elementen eerder underwound waren, zonder hoge output.

Fralins, Van Zandts etc, prima elementen. CS Fenders ook.

Ik denk dat je zelf niet helemaal op de hoogte bent met alle respect.
Kinmans zijn niet overwound, het zijn geen p90ers of hotrails en hebben dus helemaal niets te maken met high gain elementen. Het zijn simpelweg singlecoils met een veel vollere klank als de Fender elementen en zonder de welbekende irritante hum. Dit heeft jou misschien doen denken dat Kinmans en andere elementen in dit genre humbuckers zijn of zoiets, maar het is verre van dat. Clean hebben Kinmans ook de karakteristieke Fender klank, maar voller. Mooi toch. Met een dosis gain zijn de Kinmans die ik in ieder geval heb lang niet zo schel, maar blijven klinken als singlecoils. Wat wil je nog meer zou ik zeggen. Ik denk dat mensen die stijf blijven vasthouden aan echte Fender elementen nogal conservatief zijn op dat gebied. Je bent trouwens op de hoogte dat ook Fender noisseless singlecoil elementen heeft? En inderdaad, je hebt daarvan ook overwound singlecoils. Kinman dus niet. Kinmans kunnen dus met gemak het geluid van bijv. Jimi Hendrix of SRV aan. En als laatste, Fender Texas Specials hebben meer windingen dan z'n stalgenoten. Zou je dus overwound kunnen noemen.

drap
26 januari 2006, 20:00
Geluid of klank blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak, daar twist ik niet eens over, maar je feiten klopten niet

Jorn69
26 januari 2006, 21:54
Ik denk dat ik voor de regular woodstocks ga gaan ... Zoniet dan zullen het de 69 custom shops zijn .... Maar waar kan je de Kinmans eigenlijk verkrijgen ? Zo te zien moet het via de officiele site gaan....

frekie
26 januari 2006, 22:34
I speel op een gitaar + PUs die SAMEN ongeveer hebben gekost wat zo'n boetiek setje elementen moet kosten, RW/GFS. Maar ik stem hem wel een HALVE NOOT lager!!:dance:

drap
26 januari 2006, 23:03
Ik denk dat ik voor de regular woodstocks ga gaan ... Zoniet dan zullen het de 69 custom shops zijn .... Maar waar kan je de Kinmans eigenlijk verkrijgen ? Zo te zien moet het via de officiele site gaan....

Ik heb ze gewoon besteld bij de plaatselijke gitaarboer :D Ik neem aan dat jullie dat in Antwerpen toch ook hebben? Ging wel een tijdje overheen, maar lang niet zo lang als een bestelling van Fender, das drama

GuitarMaster
26 januari 2006, 23:03
@guitarMaster

Waarop baseer je je mening over Fender PUs?
Veel CS sets zijn helemaal niet slecht. De Abby Ybarra sets en de Nocaster PU hebben zelfs een uitstekende reputatie. Ook de 69 set is te gek als je van de echte heldere Fender sound houdt. Kinmans (totaal verschillend als Van Zandts of Fralins) zijn iets compleet anders, meer gericht op rock en een hoge output.

Voor de SRV sound zijn single coils met een hoge output ('overwound') helemaal niet zo geweldig. In plaats van de Texas Specials kun je beter voor de '69 set kopen die helderder is met minder output ('underwound'). Extra signaal geef je 'm dan met een booster (TS of clean boost of whatever). Verschillende mensen die het analyseren van SRV's spullen tot hun levensdoel hebben gemaakt beweren dat de meeste van zijn elementen eerder underwound waren, zonder hoge output.

Fralins, Van Zandts etc, prima elementen. CS Fenders ook.

Kinmans, van Zandts en Fralins zijn allemaal ook met een "normaal" aantal windingen te krijgen en zelfs underwound als je dat wilt. Ik heb voordat ik andere pickups in mn strat zette zelf flink getest en ik vond de Fender CS pickups toch steeds als slechtste uit de bus komen. Vooral de brugpups vond ik niet goed (veel te schel). Ze waren zelfs nauwelijks beter dan de Tex-mex pups die eerst in mijn strat zaten.
Het blijft een kwestie van smaak, maar ik denk dat je meer kwaliteit voor je geld krijgt bij Kinman/Van Zandt/Fralin/Nordstrand.

drap
26 januari 2006, 23:06
Kinmans, van Zandts en Fralins zijn allemaal ook met een "normaal" aantal windingen te krijgen en zelfs underwound als je dat wilt. Ik heb voordat ik andere pickups in mn strat zette zelf flink getest en ik vond de Fender CS pickups toch steeds als slechtste uit de bus komen. Vooral de brugpups vond ik niet goed (veel te schel). Ze waren zelfs nauwelijks beter dan de Tex-mex pups die eerst in mijn strat zaten.
Het blijft een kwestie van smaak, maar ik denk dat je meer kwaliteit voor je geld krijgt bij Kinman/Van Zandt/Fralin/Nordstrand.

Juist! Daar kan ik mij helemaal bij aansluiten. Vooral het brugelement is 10 keer beter :cheerup:

drap
26 januari 2006, 23:16
Zo niet, 20 :dance:

Slowhand41
26 januari 2006, 23:38
Tsja, zitten we hier niet een beetje appels met peren te vergelijken??

Er zit volgens mij nogal een aardig prijsverschil tussen genoemde elementen.
Dus ligt het er wel een beetje aan wat je uit wil geven........

Ik speel zelf al jaren op een '79er Strat met in de neck en midden positie een Texas special en in de brug een Bill Lawrence L-250.
Het brugelement van de Texas special set was het voor mij ook niet echt maar dit is voor mij de ideale setup en.... Stevie and Jimi die komen hier ook uit hoor....!

Greetz, Hans

drap
27 januari 2006, 00:04
Tsja, zitten we hier niet een beetje appels met peren te vergelijken??

Er zit volgens mij nogal een aardig prijsverschil tussen genoemde elementen.
Dus ligt het er wel een beetje aan wat je uit wil geven........

Ik speel zelf al jaren op een '79er Strat met in de neck en midden positie een Texas special en in de brug een Bill Lawrence L-250.
Het brugelement van de Texas special set was het voor mij ook niet echt maar dit is voor mij de ideale setup en.... Stevie and Jimi die komen hier ook uit hoor....!

Greetz, Hans

Het is ook niet zo zeer een vergelijking, het zijn suggesties op de vraag van deze topic. Overigens vind ik de vergelijking wel opgaan, gezien we het allemaal over strat-replacements hebben

Dick Wolkendeck
27 januari 2006, 09:47
Ik had (1992) ook Texas Specials (dat waren toen toch ook Custom Shop elementen?) in mijn strat. Geweldig geluid, meer laag/body dan de standaard (USA 1992) pickups. Die zullen dan wel niet zo goed geweest zijn.

Het geweldige geluid kwam er in combinatie met een boogie .50+. Op mijn 5150 klonk het helemaal niet. Achteraf gezien logisch, die boogie was meer geschikt voor rock en blues dan de 5150.

Maar ja ik had geld nodig voor een 5150 cab en ik speelde het liefst op de 5150 (met een andere gitaar) dus ik heb die boogie ingeruild. De strat was daardoor onbruikbaar voor mij. Ik heb er nu 3 DiMarzios in liggen, HS3 in de brug (warm, weinig output) en de Yngwies (helderder, ietsie meer output) in de overige gaatjes. Klinkt nu wel goed op de 5150, en overigens ook op alle andere versterkers. Misschien voor de puristen geen goed idee, maar ik ben er blij mee.

Het maakt (wat een lulverhaal geworden ;) ) dus veel uit over welke zooi je nog meer speelt. Hendrix had toch ook geen CS elementen of Kinmans? Wel een beroerd krulsnoer, hahaha. Ik zou wel eens willen spelen op zijn oude gitaar. Hoe zou dat klinken? Ik denk dat velen er meteen andere pups in zouden doen als ze niet zouden weten dat het DE ECHTE gitaar was. :???:

Of een oudje van Ritchie Blackmore. Zou dat tegenvallen?

Mijn allermooiste "Jezus, wat klinkt die Fender goed"-geluid krijg ik trouwens uit mijn 1986 Charvel/Jackson model 4 (jap), incluisief batterijen en een mooie hockeystick-kop. Ooit, in het Pop-ei in Eindhoven, kwam er eens een van de "oudere manen van de Bertus Borgers-club" binnenlopen in de oefenruimte om mijn Fender te checken. Hij was erg verbaasd dat het de Charvel was.

Misschien heb je ook nog wat aan de "stratelemententest" uit de Gitarist van een tijdje terug. Wil ik je evt wel opsturen.

Eko
27 januari 2006, 10:26
Jorn,
Als je twijfelt over de Kinmans en je hebt er moeite voor over , even het volgende. Bij Vox Humana, ( importeur Kinman) in de winkel in Vlaardingen, kun je de p.u.`s gewoon proberen. Ze hebben daar een strat gemaakt waar je de elementen gewoon kunt wisselen. ( met slagplaat en al). De gitaar blijft dus hetzelfde en je kunt zo precies het verschil in werking van de elementen horen. Zo heb ik ook de keuze kunnen maken. Het kostte mij 190 km heen en weer terug. Was minder erg dan een verkeerde set op je strat.
Ze zijn er ook dealer van diverse merken amps ( inclusief handgebouwde Marbles) zodat je je geluid er goed kunt testen.
Groeten Martin

Stratman70
27 januari 2006, 10:46
Het maakt (wat een lulverhaal geworden ;) ) dus veel uit over welke zooi je nog meer speelt. Hendrix had toch ook geen CS elementen of Kinmans? Wel een beroerd krulsnoer, hahaha. Ik zou wel eens willen spelen op zijn oude gitaar. Hoe zou dat klinken? Ik denk dat velen er meteen andere pups in zouden doen als ze niet zouden weten dat het DE ECHTE gitaar was. :???:

Of een oudje van Ritchie Blackmore. Zou dat tegenvallen?



Precies!!! Ik heb een test gedaan met 4 verschillende strat (replace)elementen. Ik vond de verschillen echt miniem. De grotere verschillen komen aan het licht door andere versterkers etc. Het maakt zelfs uit wie er op de gitaar speelt: bij de één komt er totaal een andere toon uit, dan bij de ander, terwijl je met dezelfde setup speelt.

Er zijn zoveel factoren, dat het voor mij maar één punt aangaat wat betreft elementen: geen bijgeluiden.

Maar precies wat je zegt: luister eens naar het geluid van Blackmore: standaard elementen in de jaren 70, wat een tooooone.
Maar ja, hij gebruikte dan wel een oude Aiwa tapedeck als compressor (en delay) en speelde over een gemodde Marshall, waarvan er ook verhalen gaan dat daar gewoon een Vox AC 30 in zat.

Ché
27 januari 2006, 11:35
[QUOTE=Dick Wolkendeck]
Hendrix had toch ook geen CS elementen of Kinmans? Wel een beroerd krulsnoer, hahaha. Ik zou wel eens willen spelen op zijn oude gitaar. Hoe zou dat klinken? Ik denk dat velen er meteen andere pups in zouden doen als ze niet zouden weten dat het DE ECHTE gitaar was. :???:
[QUOTE]

Groot gelijk!
Spaar je geld voor een goede versterker-gitaar als je een jimi/SRV klank wil!
De helft van de wereldbevolking aan gitaristen wil die klank...en velen daarvan kopen allerhanden pickups en pedalen, maar over gitaar en versterekr denken ze verder niet na.
Je gaat 200€ of een pak meer neertellen en nog niet content zijn van je klank.

Ik heb gewoon een strat gekozen (na lang zoeken) die voor mij het beste klonk, eentje van 91, vergeleken met 70's, 80's en de hele hoop nieuwe strats die er zijn...en toevallig kwam die er als beste uit, veel van die 70's strat klinken trouwens behoorlijk slecht.

Dan heb ik ook even zitten denken nieuwe elementen in mij strat te zetten, maar toen ik mijn Super reverb '73 kocht klonk mijn strat plotseling wel zoals ik het wilde-> serieuze rand drive , helder en volle bassen...Groovey ;)
Een versterker doet veel, heel veel en 200€ is al een goed spaarbedrag om zo een oude fender of marshall of ... te kopen...nog 6 keer zoveel sparen en je hebt al iets zeer degelijks:)

drap
27 januari 2006, 14:10
Dat ook de keus van je versterker en eventueel je pedalen er toe doet, dat is een intikkertje. Maar dat was de vraag niet in dit forum. De vraag was welke elementen het best een bepaalde sound kunnen afleveren. Mijns inziens heb je met Kinmans de 1 der betere, zo niet, de beste elementen onder de singlecoils. Die dingen zijn gewoon simpelweg enorm veelzijdig en dat terwijl ze nog stiller zijn als bijv. '59 seymourduncan humbuckers. En dat lul ik niet, ik heb ze beide in m'n gitaren zitten. En als die Fenders nou zoveel goedkoper waren als de Kinmans, maar dat valt ook wel weer mee. En natuurlijk maakt 't uit of je over een Roland microcube speelt of over een buizenversterker van minimaal 50 watt. Zelfs de kleinste details doen er toe. kabels, brug, snaren, stemmechanieken, goed of slecht hout, zelfs je plectrum. Maar nogmaals, dat was nou eenmaal de vraag niet. Deze jongen vroeg advies welke elementen het best bij zijn sound passen. Mijn antwoord is de Kinmans omdat die enorm veelzijdig zijn.

Dick Wolkendeck
27 januari 2006, 14:43
Ha die Drap,

Klopt, ik onderschrijf je feitenrelaas. Ik voel mij echter vrij om - in bedekte termen - de relevantie van de vraag ter discussie te stellen. Ik hou mijn post overeind.

Wel fijn dat je Kinmans stil zijn, Blackmore klaagde veel veel over de enorme brom die soms optrad, vandaar dat hij nu Lace-sensors in zijn "sig" strat heeft. Kende hij Kinman niet? Zal wel een Fender-packagedeal zijn. De (soms)ongewenste feedbackbrij die Jimi had op Woodstock is ook geen reclame voor goede elementen, hahaha. Of vinden we het bij Hem wel mooi? ;). Als ik dat bij mijn bandje doe (lees: probeer) flikkeren ze me met mijn hoofd in de spoelbak (ook als het zou lukken, denk ik).

Groet, Christiaan.

Jorn69
27 januari 2006, 17:15
aan Ché: Wie zegt er dat ik geen deftige versterker heb ?

Jorn69
27 januari 2006, 17:22
en oh ja is er misschien iemand die de tabs van de soundsample "AVn-Woodstock Regular played clean" heeft caus god damn

drap
27 januari 2006, 20:25
Ha die Drap,

Klopt, ik onderschrijf je feitenrelaas. Ik voel mij echter vrij om - in bedekte termen - de relevantie van de vraag ter discussie te stellen. Ik hou mijn post overeind.

Wel fijn dat je Kinmans stil zijn, Blackmore klaagde veel veel over de enorme brom die soms optrad, vandaar dat hij nu Lace-sensors in zijn "sig" strat heeft. Kende hij Kinman niet? Zal wel een Fender-packagedeal zijn. De (soms)ongewenste feedbackbrij die Jimi had op Woodstock is ook geen reclame voor goede elementen, hahaha. Of vinden we het bij Hem wel mooi? ;). Als ik dat bij mijn bandje doe (lees: probeer) flikkeren ze me met mijn hoofd in de spoelbak (ook als het zou lukken, denk ik).

Groet, Christiaan.

Euh... Kinman bestond toen nog nie?... :D

drap
27 januari 2006, 20:28
Oh ja, goed met feedback omgaan (lees; onder controle hebben) klinkt mijns inziens geweldig, maar het moet geen brij worden natuurlijk :strat:

sonic_sam
18 september 2007, 12:16
ik heb een vraag over de custom shop pickups van fender: als ik cs 54 pickups koop via marktplaats (of een andere 2e handssite), hoe kan ik dan cntroleren dat het wel de echte pickups zijn waar ik zoveel voor betaal en geen mexicaanse nepperds ofzo?
bedankt

jimihattricks
18 september 2007, 13:08
Ha die Drap,

Klopt, ik onderschrijf je feitenrelaas. Ik voel mij echter vrij om - in bedekte termen - de relevantie van de vraag ter discussie te stellen. Ik hou mijn post overeind.

Wel fijn dat je Kinmans stil zijn, Blackmore klaagde veel veel over de enorme brom die soms optrad, vandaar dat hij nu Lace-sensors in zijn "sig" strat heeft. Kende hij Kinman niet? Zal wel een Fender-packagedeal zijn. De (soms)ongewenste feedbackbrij die Jimi had op Woodstock is ook geen reclame voor goede elementen, hahaha. Of vinden we het bij Hem wel mooi? ;). Als ik dat bij mijn bandje doe (lees: probeer) flikkeren ze me met mijn hoofd in de spoelbak (ook als het zou lukken, denk ik).

Groet, Christiaan.

begint aardig amusant te worden :)

Kim Wilson
18 september 2007, 13:21
Ik ben afgelopen zondag bij de cd-presentatie geweest van de Veldman Brothers. Gerrit (gitaar & zang) heeft ook de Texas Specials in zijn gitaar zitten. En IMHO klinkt die gitaar wel zo ongelofelijk vet! Ook op de cd komt zijn sound er geweldig uit.

Volgens mij staan er wel wat nummers van ze op hun site: www.theveldmanbrothers.com (http://www.theveldmanbrothers.com)

bert k
18 september 2007, 13:43
Mensen, dit is een oud topic wat gebumpt wordt met een vraag. Probeer die vraag te beantwoorden ipv door te kwekken over post van een jaar geleden.


Bert K, mod

Brent Ray Vaughan
18 september 2007, 13:58
ik heb een vraag over de custom shop pickups van fender: als ik cs 54 pickups koop via marktplaats (of een andere 2e handssite), hoe kan ik dan cntroleren dat het wel de echte pickups zijn waar ik zoveel voor betaal en geen mexicaanse nepperds ofzo?
bedankt

Heb een setje cs 54 pu's gehad. Er staat een Custom Shop logo op de onderkant van de pu's. Bij mexicaanse pu's is dit niet. Hopelijk ben je er wat mee.

sonic_sam
18 september 2007, 18:35
ok bedankt, hoe klonken ze als ik vragen mag?

Brent Ray Vaughan
18 september 2007, 22:01
ok bedankt, hoe klonken ze als ik vragen mag?

Geen idee. Heb ze besteld, maar nooit geinstaleerd (schaam schaam). Ik kies voortaan voor de handwired pu's van Steff Peire (waarschijnlijk een onbekende naam hier op het forum). Hij maakt pu's op identiek dezelfde manier dan Fender vroeger deed (volgens eigen zeggen toch hè). Ben er supertevreden mee en moet nooit nog andere pu's. Bij al mijn volgende gitaren ga ik effe bij hem langs, hij heeft een heel gamma en kan ze aanpassen aan persoonlijke smaak.

In de tele die ik ga samenstellen ga ik zijn 'Seatsniffers' signature bestellen. (Rockabilly groep uit België).

Maar genoeg reclame gemaakt - sorry daarvoor-.

Wil je ze eens horen dan zou ik op youtube eens zoeken, doe ik ook altijd.

Groeten! :gitarist:

Stratman70
18 september 2007, 23:08
oké fuck de fender pickups ... ... en thank God voor dit forum want ik had me bijna de fender pickups aangeschaft
Ach, legendarische meneer Fender. Uitfender van het nog legendarischere "Twang"-geluid. Het geluid wat Mark Knopfler, David Gilmour en Ritchie Blackmore hen in de jaren 70 zo'n geweldig mooie unieke sound gaf, voordat ze allemaal overstapten naar andere elementen sinds allerlei bedrijven diezelfde elementen maken. Misschien de één wat stiller dan de andere, maar uiteindelijk op hetzelfde neerkomend: een imitatie van UW geluid....

.... hij meent het niet zo kwaad hoor! ;)

artnaz
24 februari 2008, 02:11
Jorn,
Als je twijfelt over de Kinmans en je hebt er moeite voor over , even het volgende. Bij Vox Humana, ( importeur Kinman) in de winkel in Vlaardingen, kun je de p.u.`s gewoon proberen. Ze hebben daar een strat gemaakt waar je de elementen gewoon kunt wisselen. ( met slagplaat en al). De gitaar blijft dus hetzelfde en je kunt zo precies het verschil in werking van de elementen horen. Zo heb ik ook de keuze kunnen maken. Het kostte mij 190 km heen en weer terug. Was minder erg dan een verkeerde set op je strat.
Ze zijn er ook dealer van diverse merken amps ( inclusief handgebouwde Marbles) zodat je je geluid er goed kunt testen.
Groeten MartinKleine bump...

Ik weet niet precies hoe ik me dat voor moet stellen, maar je kan dus elementen bij Vox Humana inwisselen op dezelfde gitaar en zelfde amp, zodat je optimaal de elementen kan vergelijken? :)

En daar hebben ze ook een ruime keus (Fender CS, van Zandt, Dimarzio, Seymour Duncan, Kinman om wat te noemen)?

En Eko, heb je toen de Kinman's genomen?