PDA

View Full Version : Collins LP 99



Expelioramus
25 januari 2006, 19:52
http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/09/100009839xl.jpg

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100009839/sid/!18121995/quelle/listen

Iemand ervaring mee?
Ik ga uit een ruildeal namelijk nog 200 € over hebben en zou graag het tegengestelde hebben van m'n tele. Dus dacht ik mischien dat deze iets goed ging zijn. Ik heb al gezocht tussen sg en LP kopies. Kiezen tussen deze , een J&D sg of LP ( maar die zijn niet in stock) of de Epiphone LP of SG special ( die toch niet zo denderend is )

Een kameraad van mij heeft een Jim Harley die wel redelijk tof speel , klank kan beter maar speelt tof dusja, ik zoek iets gelijkend, goeie bespeelbaarheid en redelijke klank...

grayfink
25 januari 2006, 23:28
Als je het tegengestelde van je tele zoekt, moet je een linkshandige tele nemen.
Maar alle gekheid op een zoutstengel: Ik was vorig jaar juni bij MP en was niet echt onder de indruk van de vele Collins gitaren die er hingen. Maar goed: set neck, dus als die recht is, moeten er misschien nog andere elementen in, maar heb je wel een leuke Les Paul voor het geld. Zelfde verhaal als Richwood denk ik, maar de Richwoods zien er zeer authentiek uit, de Collins hebben toch een beetje een cheap-ass look vind ik.

episua
26 januari 2006, 00:40
Waarom een Collins als je voor hetzelfde geld een beter ogende Richwood kan kopen?

Expelioramus
26 januari 2006, 07:07
waarom nog een richwood als ik al een richwood heb?

Mafkees
26 januari 2006, 08:03
Een richwood tele klinkt echt wel een pak anders dan een richwood les paul, dus daar zou ik me geen zorgen over maken

iam
26 januari 2006, 10:07
waarom nog een richwood als ik al een richwood heb?

wat een f***** up redenering is dit nu?
ga trouwens eens gitaren kopen die je op voorhand test en blijf weg van het internet

biels
26 januari 2006, 13:46
is collins niet het huismerk van MP ofzoiets?

Metfuk
26 januari 2006, 13:58
is collins niet het huismerk van MP ofzoiets?

Het wordt in ieder geval ergens in Korea of Maleisië gemaakt die hoek.

chennie
26 januari 2006, 15:02
Mijn advies: Neem geen collins !
Het is het huismerk van MP en totaal gebouwd op looks en niet op kwaliteit. De doelgroep is dan ook (beginnende) jonge lui die graag de looks willen van een stoere gitaar. Ik kon er ook een cheap krijgen, dus heb ik enig research gedaan. Enkele zijn gemaakt van multiplex (!) en een kennis van me, hij heeft gewerkt bij MP. HIj zei dat die menig Collins eerst moest platwalsen alvorens die aan de muur kon. Nou deze kerel vertrouw ik ook mijn gitaar reparaties toe. Wie mij een beetje kent, ik vertrouw bijna niemand mijn gitaren toe wanneer het op technisch issues komt, ik doe het zelf. Dus ik geloof die beste man en geloof niet in het merk Collins

robert-gitarist
26 januari 2006, 16:17
Koop gewoon een fucking 2de handse Epiphone Les Paul..
Weet je tenminste zeker dat je iets goeds hebt.
leeg gewoon eurotje of 75 bij die 200 euro en koop een Epi Les Paul.Die dingen zijn echt gewoon goed(ik kan het weten..en ik kijk zelfs rond voor een 2de ;) )

Metfuk
26 januari 2006, 16:21
leg gewoon eurotje of 75 bij die 200 euro en koop een Epi Les Paul.Die dingen zijn echt gewoon goed(ik kan het weten..en ik kijk zelfs rond voor een 2de ;) )

Hmm, ik heb anders HEEL andere verhalen gehoord!

robert-gitarist
26 januari 2006, 16:49
Hmm, ik heb anders HEEL andere verhalen gehoord!

???????????????