PDA

View Full Version : Hij komt, hij komt!



Ganjaman
25 januari 2006, 20:14
een 1985 japanse Tokai LS-50 ('58 reissue) les paul model.
hij komt vanuit japan, kostte me daar maar 42,000 yen (320 euro) dat is dus echt niets als je dat vergelijkt met waarvoor ze hier gaan (minimaal 750, en tegenwoordig zelfs richting de 900 euro )
daar kwam nog 20,000 yen verzenden bij (bijna de helft van de gitaar dus :D) en 4000 yen kosten voor de bank, totaal 66,000 yen (502 euro)
daar nog 22% import bij (4000 van de bank niet meegerekend, dus 62000 yen)
komt dan in totaal maximaal op 575 euro, daar heb je ze hier niet voor; mij wacht in spanning af.
tot die tijd moet ik (en jullie) het hier maar even mee doen:
http://members.lycos.nl/schefferseffects/PICT5921.jpg
http://members.lycos.nl/schefferseffects/PICT5923.jpg
http://members.lycos.nl/schefferseffects/PICT5924.jpg
http://members.lycos.nl/schefferseffects/PICT5925.jpg
http://members.lycos.nl/schefferseffects/PICT5926.jpg

Expelioramus
25 januari 2006, 20:55
Je scoort een gitaar maar uiteindelijk betaal je 150 % van het eindbod :D

Jeroenvanhulsteijn
25 januari 2006, 21:41
:D Allez, hij is er blij mee! En zoals gezegd...voor die prijs krijg je ze hier niet. Gefeliciteerd!

Chili666
25 januari 2006, 22:15
:D Allez, hij is er blij mee! En zoals gezegd...voor die prijs krijg je ze hier niet. Gefeliciteerd!

Ja juist, maar je hebt er vooraf ook niet opgespeeld hé.
Maar proficiat man!!

Ganjaman
25 januari 2006, 23:27
Je scoort een gitaar maar uiteindelijk betaal je 150 % van het eindbod :D
ja, ik ben ook niet achterlijk, maar zoals de volgende poster al wist te vermelen ben ik nog steeds veel goedkoper uit dan hier, anders had ik t niet gedaan natuurlijk :)

Punt
26 januari 2006, 00:18
Dat lijkt me een aardige score.
Proficiat
Ik denk dat een electronics swap veel kan doen bij zo'n gitaar

Luke-wannabe
26 januari 2006, 00:39
Super gaaf man!
Eej jongens niet zeiken over die 150 %, t is als nog goedkoop voor zon Tokai!

Congrats!

episua
26 januari 2006, 01:38
gefeliciteerd! Ziet er mooi uit hoor.
Qua prijs zit het ook wel goed.
Weet iemand trouwens wat er met de site www.tokaiguitars.nl is gebeurd, deze site bestaat niet meer ofzo. Is daar een reden voor?

Harry
26 januari 2006, 10:01
spannend!!

Stratman70
26 januari 2006, 10:10
Gefeliciteerd kerel! Als Tokai-liefhebber zeg ik dan: "Welkom in de club."
Ziet er stoer uit, die LS-50.



gefeliciteerd! Ziet er mooi uit hoor.
Qua prijs zit het ook wel goed.
Weet iemand trouwens wat er met de site www.tokaiguitars.nl is gebeurd, deze site bestaat niet meer ofzo. Is daar een reden voor?
Ja, jammer zeg! Ik weet het ook niet.

Ik las trouwens op het Tokaiforum dat Tokai voortaan (een deel van) de Japanse Fenders maakt ENNNNNNNN............

Dat er weer Springy Sound stratklonen worden gemaakt, JUST LIKE THE OLD ONES!!!

Gekker moet het niet worden. Ik hoop stiekem dat het niet waar is natuurlijk. Tokai moet cult blijven.

Kaboemba
26 januari 2006, 10:19
He fefeliciteerd, ghehehe maakt het extra spannend die buitenlandse bestellingen, al is japan wel heel ver weg.

Nickname
26 januari 2006, 13:10
spannend!!

Juist.. straks krijgt ie een bouwpakket opgestuurd :D of nog leuker.. een stoeptegel :seriousf:

In ieder geval gefeliciteerd als je hem wel normaal binnenkrijgt :satisfie:

Anders Destium
26 januari 2006, 14:04
Alvast gefeliciteerd!

Bij gitaren uit Japan heb je minder grote kans dat ze worden gelicht door de douane dan bij gitaren uit de VS, wie weet hoef je ook geen invoerrechten te betalen!

frekie
26 januari 2006, 23:39
Zou een echte Jap kunnen zijn, puntige trussrod afdekplaat, plain maple topje. Durf het niet 100% zeker te zeggen adhv de foto's. Als het een Jap is zit je goed, kan je nix op verliezen. Ik heb mijn 92er Jap Tokai LR gelukkig nog maar mijn GS strat een tijdje geleden verkocht, oh spijt:( Zelfs mijn RICHWOOD kan hem niet doen vergeten :blast:

Ganjaman
27 januari 2006, 15:00
Zou een echte Jap kunnen zijn, puntige trussrod afdekplaat, plain maple topje. Durf het niet 100% zeker te zeggen adhv de foto's. Als het een Jap is zit je goed, kan je nix op verliezen. Ik heb mijn 92er Jap Tokai LR gelukkig nog maar mijn GS strat een tijdje geleden verkocht, oh spijt:( Zelfs mijn RICHWOOD kan hem niet doen vergeten :blast:
in 1985 werden ze nergens anders dan in japan gemaakt, dus lijkt me sterk dat het GEEN jap is ;)

Ganjaman
30 januari 2006, 14:04
net mail gehad:
gitaar is daar gister op de bus gegaan (best snel aangezien ik t geld donderdag pas heb overgemaakt)
spanningggg :D

Bins
30 januari 2006, 14:43
net mail gehad:
gitaar is daar gister op de bus gegaan (best snel aangezien ik t geld donderdag pas heb overgemaakt)
spanningggg :D

Supermooi ding man. Ik hoop dat ie goed aankomt!

Ganjaman
1 februari 2006, 14:32
volgens het tracking number dat ik erbij kreeg ligt ie nu op schiphol, dus het duurt niet te lang meer hoop ik :D
weet iemand hoelang dat dan duurt? (of dat je de belasting vooraf moet betalen ofzo)

Anders Destium
1 februari 2006, 14:35
Ik weet niet hoe hij wordt verzonden, maar hij moet inderdaad eerst nog clearance krijgen. Reken op maximaal 1 of 2 dagen wachten nog.

bij UPS is het zo dat alles eerst naar Duitsland (Europees UPS distributiecentrum) gaat voordat het naar je toe wordt gestuurd. Dan moet je wel als hij wordt afgeleverd de belasting betalen, dus zorg ervoor dat je voor de zekerheid genoeg cash hebt!

Goede reden om colleges te skippen hoor, "ik moet wachten of mijn gitaar vandaag binnen komt" :jam:

Ganjaman
1 februari 2006, 14:40
verzenden is via EMS gebeurd, heb je daar wat aan?
en ik skip nu alle colleges al, ga gewoon stoppen met die baggerstudie, ga volgend jaar wel een echte studie doen :D

Negative K3 fan
1 februari 2006, 14:48
zou je dan niet eerst voor de grap gewoon 30 studiepunten halen zodat je geen onnodige schuld opbouwt?

ArpeggioKing
1 februari 2006, 14:49
ja? ga je stoppen met rechten?

Ganjaman
1 februari 2006, 14:52
ja? ga je stoppen met rechten?
ja, vind er niets academisch aan, het is allemaal erg voorgekauwd zonder eigen interpretatie eraan, gewoon iets tussen hbo en universiteit in is het, op tentamens wil ik ook mn eigen visie bijv ergens op kunnen geven, niet alleen overschrijven wat ik uit een boek heb moeten leren, dat vind ikeen beetje zonde van mn tijd :)

maar dit topic gaat over mijn nieuwe geile gitaar en niet over mn studie, dus als je nog vragen/opmerkingen hebt: MSN of pm ;)

Anders Destium
1 februari 2006, 15:00
Ik ken EMS niet, maar ik zou nog steeds erop rekenen dat hij ongeveer vrijdag in huis is.

We horen het wel vanzelf!



En over je studie: ik had je gewaarschuwd, maar je moet het zelf ervaren natuurlijk. Zonde dat het tegenvalt!

Ganjaman
5 februari 2006, 18:32
hmm
volgens het tracking nr staat ie nog steeds bij 'customs'
is dit niet een beetje lang, en waar kan ik heenbellen evt om te checken?


http://members.lycos.nl/schefferseffects/schema.JPG

Anders Destium
5 februari 2006, 18:34
Daar kun je niets aan doen, je moet echt wachten op de clearance!

Succes met wachten :)

Ganjaman
5 februari 2006, 18:36
hoe lang zou dat dan gemiddeld moeten duren?
ik bedoel, hij staat er nu dus al een week zo'n beetje

Anders Destium
5 februari 2006, 18:42
Bij mij duurde het steeds een dag, maar dat was via UPS en priority shipment.

Kun je geen contact opnemen met de firma die het verstuurt?

Ganjaman
5 februari 2006, 21:50
Kun je geen contact opnemen met de firma die het verstuurt?
en dan? die weten toch ook niet hoe lang het pakje bij de customs ligt?

Anders Destium
5 februari 2006, 23:44
Ik denk niet dat je via de inklaring veel verder komt, maar misschien moet je het via de douane proberen. Dan zeg je "Ik wacht op een pakje, tracking number xxx. Hij staat al een week bij jullie, hoe zit dat?"

iwamoto
5 februari 2006, 23:48
miss zit er iemand van de douane op te spelen ;)

Ganjaman
6 februari 2006, 14:20
Ik denk niet dat je via de inklaring veel verder komt, maar misschien moet je het via de douane proberen. Dan zeg je "Ik wacht op een pakje, tracking number xxx. Hij staat al een week bij jullie, hoe zit dat?"
douane gebeld: moet de vervoerder van het pakje (een japans bedrijf (jeej) hebben) ga ik die eens mailen...
*edit: en die dus ook geen telefoonnr buiten japan hebben of een e-mail adres :S heb dus gewoon het bedrijf waar ik de gitaar gekocht heb gemaild of ze ze even willen bellen

Ash ketchum
6 februari 2006, 22:17
Ik hoop niet dat je bedondert bent

Ganjaman
6 februari 2006, 22:24
Ik hoop niet dat je bedondert bent
door een van de grootste zaken van tokyo? (waar verschillende forummers volgens mij al goede zaken mee gedaan hebben, iig fred dons) en het pakket is iig al in nederland, dus er is een pakket :D

Nickname
7 februari 2006, 00:23
door een van de grootste zaken van tokyo? (waar verschillende forummers volgens mij al goede zaken mee gedaan hebben, iig fred dons) en het pakket is iig al in nederland, dus er is een pakket :D

Straks is het een pakket met een flinke stoeptegel erin :D

hansies
7 februari 2006, 09:25
hij komt,hij komt.............................................. .......eindelijk.......... der moest zeker wel wat aan gewerkt worden......................???????
JAAWADDE

fred dons
7 februari 2006, 09:36
dit probleem ligt aan TPG, dit gebeurt mij dus echt iedere keer als ik iets via hun het land laat binnen komen, DHL, UPS en Fedex krijgen het pakje binnen een dag door de douane, TPG heeft daar minimaal een week voor nodig (als het al goed gaat en dat is niet altijd)
ik heb wat telefoonnummers van die gasten en ze zijn wel vriendelijk aan de telefoon maar als je ze spreekt behandelen ze je een beetje als een klein kind die nog nooit een pakje uit het buitenland heeft gekregen, in hun ogen is de douane heilig en moeten we maar wachten totdat de Douane de tijd neemt om het pakket te accepteren. als je ze verteld dat andere koeriersbedrijven wel er voor kunnen zorgen dat een pakket binnen 48 uur bij de ontvanger is wordt er een beetje lachterig gereageerd zo van ja maar dat zijn beunhazen :mad:

heb je trouwens gezien dat TCgakki op dit moment niet meer naar Europa verscheept ?

Orpheo
7 februari 2006, 10:54
hij komt,hij komt.............................................. .......eindelijk.......... der moest zeker wel wat aan gewerkt worden......................???????
JAAWADDE

moeilijk he, leesbaar en begrijpelijk posten. :roll:

Mr.Bluesbreaker
7 februari 2006, 12:26
Congrats! Dat lijken me erg leuke LP's!
Ben benieuwd hoe dat klinkt, wat je erover leest is de basis hardstikke goed.
Ook heb ik een zwak voor gitaren uit '85. (goed bouwjaar, goed wijnjaar, mijn bouwjaar:))
Een set SD paf klonen erin en je bent de man. Als je geen soepstengel thuis geleverd krijgt, that is.

hansies
7 februari 2006, 13:01
moeilijk he, leesbaar en begrijpelijk posten. :roll:

geachte,
wat bedoelt ge met "moeilijk he, leesbaar en begrijpelijk posten"
???

Ganjaman
7 februari 2006, 15:30
geachte,
wat bedoelt ge met "moeilijk he, leesbaar en begrijpelijk posten"
???
dat niemand iets van je post begreep misschien? :P

hansies
7 februari 2006, 16:14
dat niemand iets van je post begreep misschien? :P
??? ik begrijp sommigen hier ook niet,
maar daarvoor zeg ik het nog niet...............................!!!!!!!

Anders Destium
7 februari 2006, 16:25
Jaawaddenktezelf!

Negative K3 fan
7 februari 2006, 16:32
nederland voor de nederlanders!!11

Orpheo
7 februari 2006, 18:35
??? ik begrijp sommigen hier ook niet,
maar daarvoor zeg ik het nog niet...............................!!!!!!!

kerel, alles leuk en aardig, maar al die puntjes zijn niet nodig. sterker nog, het maakt je post vaag, onduidelijk en onleesbaar.









is opbouwende kritiek hoor.

Ganjaman
8 februari 2006, 13:43
zoals te lezen is: hij is binnen.
heb m nog alleen even unplugged gespeeld, ga m zo even in de versterker plugg'n en dan zal ik u allen op de hoogte brengen (misschien onder het genot van een fotootje)
alleen de veranderde titel van het topic zie je niet, jammer dan :)

Anders Destium
8 februari 2006, 13:52
Gefeliciteerd!

Heb je toch niet voor niets een hele week college gemist :jam:

Ganjaman
8 februari 2006, 14:00
Gefeliciteerd!

Heb je toch niet voor niets een hele week college gemist :jam:
was gestopt wist je nog ;)

Anders Destium
8 februari 2006, 14:02
Helemaal officieel ook al?

Meestal modderen studenten nog een tijdje aan, verstandig dat je er snel een eind aan hebt gemaakt!

En nog steeds geen andere plannen, of ga je eerst een half jaar werken/oriënteren.

Ganjaman
8 februari 2006, 14:14
Helemaal officieel ook al?

Meestal modderen studenten nog een tijdje aan, verstandig dat je er snel een eind aan hebt gemaakt!

En nog steeds geen andere plannen, of ga je eerst een half jaar werken/oriënteren.
ik zit al sinds september aan te modderen ;)
ben op 1 feb gestopt ivm stufigebeuren enzo.
ik ga nu gewoon werken en in sept. weer met wat anders beginnen

Anders Destium
8 februari 2006, 14:43
Ik had huisgenoten die dat 2,5 jaar hebben volgehouden. Als je pas dan gaat stoppen heb je écht een probleem ;)

Maar wat doe je op gitaarnet, spelen met je donder! En foto's maken!

Ganjaman
8 februari 2006, 14:46
heb mn computer en gitaarzooi in dezelfde kamer, ze ligt nu op schoot :D

hansies
8 februari 2006, 15:01
Jaawaddenktezelf!
Ik laat het denken over aan typetjes die denken dat ze denken,jaawaddedadde

Kaboemba
8 februari 2006, 15:24
heb mn computer en gitaarzooi in dezelfde kamer, ze ligt nu op schoot :D

Zal wel een laptop zijn dan.

harrie-beton
8 februari 2006, 16:09
post eens een foto en een verslag!

grayfink
12 februari 2006, 01:19
Nou? Vertel!

Squier4ever
12 februari 2006, 01:46
schiet op hophop

Ganjaman
12 februari 2006, 17:39
ja, nog geen zin in gehad, ik beloof jullie dat ik het morgen post :)

koennie
12 februari 2006, 21:10
gefeliciteerd dat je m eindelijk binnen hebt!

maarre nu nog geen foto?! ik hoop dat ie niet tegenvalt en dat je t ons niet wil vertellen...

Tupelo
13 februari 2006, 20:25
'T wordt wel tijd nu hè!!! :sneaky:

Ganjaman
13 februari 2006, 20:28
'T wordt wel tijd nu hè!!! :sneaky:

:nervous: morgen ok? ;)

grayfink
13 februari 2006, 20:43
Nee! Nu!



.

iwamoto
13 februari 2006, 20:45
idd, al is het maar een mugshot ofzo!
hup met die foto!

Ganjaman
13 februari 2006, 22:13
idd, al is het maar een mugshot ofzo!
hup met die foto!zie pagina 1 voor foto's (is de gitaar in kwestie)

grayfink
13 februari 2006, 23:34
Gedetailleerd verslag, eigen foto's!

drap
13 februari 2006, 23:35
Gedetailleerd verslag, eigen foto's!

Man, je lijkt Verdonk wel :o Die jongen mot maar 1 ding en dat is door ademen, anders valt ie om

Orpheo
14 februari 2006, 00:30
het feit dat ie al weinig post zegt denk ik genoeg over de gitaar in kwestie.

no 1 hops
14 februari 2006, 08:13
hij heeft gewoon een rolberoerte gekregen van de slechte kwaliteit geluid dat uit deze droom (van buitenkant) gitaar komt.
foto plaatsen en hij kan er niet meer onder uit dat deze wonderschone dame wel op zijn schoot mag liggen om te bewonderen maar gebruiken?

ff terug op aarde.
veel plezier ermee ;->

johanh
14 februari 2006, 10:26
hij heeft gewoon een rolberoerte gekregen van de slechte kwaliteit geluid dat uit deze droom (van buitenkant) gitaar komt.
foto plaatsen en hij kan er niet meer onder uit dat deze wonderschone dame wel op zijn schoot mag liggen om te bewonderen maar gebruiken?

Misschien was het wel een miniatuur gitaar en is het niet terug te vinden op een foto ;)

Tupelo
14 februari 2006, 10:30
Of zat er een japanner bij,....met vogelgriep.... enzo...

no 1 hops
15 februari 2006, 20:33
Hij komt, hij komt,
nee ZIJ kwam en hij ging en we zien hem niet weer terug!

Tupelo
15 februari 2006, 20:52
Hij komt, hij komt,
nee ZIJ kwam en hij ging en we zien hem niet weer terug!

Diep, diep :roll: :D

Ganjaman
15 februari 2006, 21:44
was ik weer :D
de gitaar valt zeker niet tegen, maar ben gewoon te lui (en had het vandaag wat te druk)
maar wie weet morgen! (ik hou de spanning er lekker in :D )

drap
15 februari 2006, 22:26
Of zat er een japanner bij,....met vogelgriep.... enzo...

Dan was het wel de Japanse Pino. Vogelgriep is nog steeds niet overdraagbaar van mens tot mens :D Ik blijf de eerste tijd wel ff uit de buurt van chicks

Ganjaman
22 juni 2006, 14:16
Beter laat dan nooit he, hier zijn ze dan (was het helemaal vergeten en voor het rugbrekende LP topic foto's gemaakt)

Yumm yumm:

http://members.lycos.nl/schefferseffects/Tokai1.JPG
http://members.lycos.nl/schefferseffects/Tokai2.JPG
http://members.lycos.nl/schefferseffects/Tokai3.JPG
http://members.lycos.nl/schefferseffects/Tokai4.JPG