PDA

View Full Version : Hoe Fender USA pickups herkennen?



dejohan
25 januari 2006, 17:44
Ik heb een Fender Japan P-bass en een Japanse Fender Strat.
Nu weet ik dat in sommige runs van japanse fenders USA elementen in zitten. Alleen: hoe kan je die USA made pickups herkennen?

Stratman70
25 januari 2006, 18:52
Op de JV Squiers zat een sticker op de slagplaat waarop stond dat de elementen uit de US of A kwamen. Zo herkende je ze bij de JV Squiers. :D

Maar serieus: ik heb geen idee. Misschien eens kijken op het Squierforum, waar ik zo het adres 123 niet van zou weten.

hansoonk
26 januari 2006, 10:20
Ik heb zelf ooit een eind tachtiger jaren Japanner gehad. De elementen die daar in zaten herken je meteen. Ze hebben geen magnetische pooltjes, maar pooltjes die gemagnetiseerd worden door onder de spoel liggende langwerpige magneten.
Ebay.com is tegenwoordig een bijna onuitputtelijke bron van fotomateriaal voor identificatie van gitaren en onderdelen. Dus als je foto's wilt zien van USA stratocaster pick-ups uit de negentiger jaren, tik dan zoektermen in als 'USA strat* 199* pick*' of 'Ame* strat* 199* pick*' en je krijgt een schat aan beeldmateriaal. Vergeet niet om ook bij de completed items te kijken (staat vaak nog 4 keer zoveel).