PDA

View Full Version : Guitar In Time



Purple_Peter
25 januari 2006, 17:21
Hoi allemaal, net aangemeld en gelijk maar een postje :satisfie:
Ik ben een zogenaamde "old skool" hardrock gitarist die samen met een drummer en bassist weekelijks lekker wat aan klooien.
Zo kwamen we op het idee om eens Child in Time van Deep Purple te spelen.
Best lastig zonder zang en toetsen, maar ja, ook best geinig.
Het geluids fragment is een opname uit onze oefenruimte en is de na twee keer even het nmmer even proberen eens opgenomen.
Opname is trouwens gedaan met een Fostex VF80 HD recorder (op maar twee sporen!) en achteraf alleen van wat reverb voorzien om het wat minder droog te maken.
Ben benieuwd wat jullie reakties zijn.
Geef de link wel even de tijd, file is bijna 9Mb en ik host het van huis uit :confused:

http://www.netwerkservertje.nl/guitar_in_time.mp3

Have fun en keep on shredding.

Stratman70
25 januari 2006, 19:03
Er zitten best leuke dingen in die je doet. Als diehard Blackmorefan moet mij dit ook wel aanspreken. Je geeft er behoorlijk je eigen draai aan, maar blijft toch wat in de buurt van Blackmore's stijl hangen. Daar hou ik wel van eigenlijk. Maar het geniale en afwisselende van Blackmore mis je toch en dan wordt het op een gegeven moment wel een lange zit om naar te luisteren.

Verder is het geluid natuurlijk gewoon ruk.

Maar...welkom hier! :D

MusicManMaestro
25 januari 2006, 19:21
Zo dat is een lekkere binnenkomer Purple_Peter.
Erg gaaf dit hoor 8-)

bluegate
25 januari 2006, 19:26
Welkom! :)


Het geluid valt mee, ben ergere oefenruimte opnames tegengekomen.
Vertel even wat meer over de spullen die je gebruikt zoals gitaar en effecten.

Purple_Peter
25 januari 2006, 19:44
Leuk, snelle reakties hier :D
En bedankt voor het welkom

@Stratman70: je hebt in zekere zin wel gelijk maar voor een derde keer het nummer gewoon even doen is het op zich niet gek, ik wil het nog eens verder goed uitwerken.
Geluid is inderdaad niet best maar daar ging het me nu even niet om :satisfie:

@MusicManMaestro: thanks

@Bluegate: Ik gebruik in dit stuk een Hondo Fame series gitaar van 21 jaar oud welke ik voorzien heb van iets betere elementen en een tremelo met locking system van Gotho.
Verder gebruik ik vaak nog m'n Fender strat (Jap uit 1984).
Als versterker blaast een Marshall ValveState VS265 en maak dan van de overdrive, reverb en stereochorus op de versterker gebruik.
Daarnaast gebruik ik enkel soms nog een Jimi Hendrix :gitarist: Wah pedaal.

Robin Dorland
25 januari 2006, 21:57
Welcome, purple one :)

Nou aan passie en bevlogenheid short het in elk geval niet :)