PDA

View Full Version : Lace Sensor pups



Satriani
25 januari 2006, 15:14
Dudes

Is lace sensor pups in een squier strat zetten een goed idee? Het gaat mij er vooral om dat ze niet ruisen, alles staat nog al dicht op elkaar als ik opneem en zit vlak op me pc dus het ruist als de tering. En in de add zag ik bouwjaar 88 staan, maakt dit ook nog wat uit?

Heb de search gebruikt en sommige mensen zijn van mening dat het
" karakterloze" pups zijn. Hoezo karakterloos?

En gaat dat een beetje combineren met een GFS hotrail in de brug? moet geen probleem zijn toch.

Hoor het wel:rockon:

STW
25 januari 2006, 15:37
ik weet weinig van die pups

maar het is hoe dan ook een aanrader je monitor uit te zetten als je op je pc opneemt

even uitvogelen wat de sneltoetsen zijn en gaan

(wel irritant om steeds te doen maar ja)

Jerre
25 januari 2006, 16:45
Monitor uitzetten, of een TFT scherm kopen, die hebben dat probleem niet.

Satriani
25 januari 2006, 17:29
Als alles uitstaat ruist het nog alleen minder maar nog steeds te veel imo.
En wil zowiezo m'n squier elementjes upgraden, hotrail heb ik al dus het gaat me meer om wat advies over de pups en die dingen schijnen erg stil te zijn dus...

joris5
25 januari 2006, 18:27
Ik heb nog twee stacks singlecoils liggen voor strat.
Zijn USA jackson pups.
Klinken als fender maar dan helemaal stil,
Dus geen ruis oid

Jeroenvanhulsteijn
25 januari 2006, 18:30
ik denk dat je wel erg veel volume verschil hebt tussen die hotrail en de lace sensors. Tenminste...ik neem aan dat die GFS hotrail een redelijk hoge output heeft.

Aan de andere kant....heb zelf wel eens 2 lace single coils in combinatie met een low output humbucker gehad (Häussel) en dat ging prima. Dat beetje extra volume vond ik wel prettig aangezien ik de humbucker voornamelijk voor soleren gebruikte.

Satriani
25 januari 2006, 19:44
Lace sensors hebben toch ook een hogere output dan standaard sc pups dacht ik gelezen te hebben ergens:confused:

Anyways moet m'n pod xt patches zowiezo onpnieuw tweaken dan en voor zo'n beetje alles wat niet clean/crunch is wil ik die hotrail gebruiken dus dan zet ik gewoon in die patches het channel volume wat zachter.

Maar zijn die pups goed/slecht?? karakterloos?:roll:

Michael AE
25 januari 2006, 19:53
Ik vind ze vreselijk, maar blijkbaar zijn er mensen die ze cool vinden.

Metfuk
25 januari 2006, 22:20
EMG's zijn 'low noise'...waarom probeer je die niet?

Satriani
25 januari 2006, 23:22
Ik vind ze vreselijk, maar blijkbaar zijn er mensen die ze cool vinden.

Waarom vind je ze vreselijk dan?

harrie-beton
25 januari 2006, 23:22
Moeten we iedereen nu het verschil tussen BROM en RUIS uitleggen?
Slechte effecten en amps geven ruis.
Een gitaar te dicht bij TV's, CRT pc schermen, lichtdimmers geven BROM.
Met alle single coils die ik ken is dat een probleem.

persoonlijk vind ik dat je een squier niet echt kunt verbeteren met betere elementen. Het multiplex van de gitaar speelt een grote rol en elementen (die het dubbele van de nieuwprijs van de gitaar zijn) geven een minimale verbetering.
Er zijn zelfs forummers die beweren dat je met betere elementen een slechter geluid krijgt uit een squier omdat je dan beter hoort hoe slecht multiplex klinkt. Grappig he.

En satriani, stuiterbal...je bent erg op zoek naar sound he. Binnen een paar maanden ping-pong je van podxt naar vox tonelab en nu andere elementen. Ik denk zelf dat je toe bent aan een echte en betere gitaar.

En op dit forum mag je een mening hebben daarover.

Luke-wannabe
25 januari 2006, 23:36
Ik weet niet wat je blaat, maar niet alle Squiers zijn gemaakt van mulitplex hoor!

Stratman70
26 januari 2006, 08:10
Hoe dan ook: ik heb ze in mijn Schatje van een stratje zitten en ik vind ze geweldig. Ze klinken minder warm dan een authentieke sc, maar daardoor wel strakker en moderner en verder hebben ze alles wat een authentieke sc heeft, dus zeg maar die helderheid, die 'bell-tone', maar dan zonder bijgeluiden.

Voor clean zou ik misschien eerder iets anders kiezen, maar voor een overstuurd geluid klinkt hij geldig. Check het nummer wat ik bij sounds heb gepost samen met Luc-O, daar gebruik ik ook de strat met FLS elementen. Ben erg tevreden over mijn geluid daar.

(klik 'gratis' aan hieronder bij mijn sig, om het nummer te horen.)

Kaboemba
26 januari 2006, 09:23
Ik heb ze ook in mijn strat, een zwaar onderschatte fenix, en ben er best tevreden over. Heb onlangs het brug element wel vervangen voor een SD quarterpound omdat die wel wat meer ballen heeft.

Opvallend is dan idd dat de lace muis stil zijn ten opzichte van de de SD.
Om nog even terug te komen op dat karakter, ik heb de quaterpounder er als proef in gezet en ik weet nog niet wat ik nu lekkerder vind, de SD heeft meer ballen maar de lace is smoother.

Satriani
26 januari 2006, 12:18
@harrie: Gozah:satisfie: , ik wou gewoon is een tonelab proberen en die heb ik allang weer teruggebracht. Ben nu echt prioriteiten aan het stellen en nieuwe echt goede gear kopen stelde ik steeds maar uit, dus ik ben nuaan het sparen nu ik eindelijk best veel verdien voor een goede buizen amp + pedaaltjes, dat maakt meer uit voor je geluid dan een decent gitaar kopen imo. Al moet ik sparen tot ik 3000 pleuro heb, ooit zal ik tevreden zijn over m'n sound:rockon:
Maar ik wil wel met de beperkte spulletjes die ik heb een zo goed mogelijk geluid zien te behalen.

En mijn squier affinity is gewoon van alder ( elzen toch )? En of het er echt veel op vooruit gaat sommige zeggen van wel en sommige van niet. Aan die hotrail heb ik iig wat en als het er niet zoveel op vooruit gaat kan het iig nooit kwaad doen lijkt me. Kan ik ze desnoods als ik ooit een decent gitaar heb ze daar in gooien

@ Stratman
Ik wil die dingen eigenlijk echt kopen voor de cleane geluiden, hoezo zijn ze daar niet goed voor dan of minder geschikt dan andere pups?

new deep
4 maart 2006, 18:27
Vandaag een wine-red strat plus gekocht en moet zeggen dat ik naar aanleiding van de bovenstaande discussie de Lace pick-ups een stuk 'karakterlozer' had verwacht.

Afgezien van het feit dat ik hem erg lekker vind spelen zijn die lace pick-ups naar mijn idee dus echt ok.
Ik ben benieuwd hoe hij reageert op pedaaltjes maar tot nu toe ben ik zeer tevreden.

Tupelo
4 maart 2006, 18:56
Ik vind ze erg muf en heel erg irriteren aan een beetje brom of ruis doe ik niet.

new deep
4 maart 2006, 19:03
Ik vind ze erg muf en heel erg irriteren aan een beetje brom of ruis doe ik niet.

ja das toch maar net wat je muf vind, ik zou eerder een kwalificatie als helder en gecontroleerd gebruiken.
Bedoel je dat ze relatief gezien karakter in het hoog missen oid?

Tupelo
4 maart 2006, 19:12
Brug is te mager... zou meer output mogen hebben... midden gebruikte ik nooit (combi standen vond ik ook niet mooi) en hals zou juist wat donker hebben gemogen.

Ik zal ze niemand afraden omdat er een heleboel mensen erg tevreden over zijn maar zelf vond ik het 3* niets. Vond de elementen voor iedere muziekstijl te kort schieten. Daarentegen; bij benadering kun je er ieder genre mee spelen.

no 1 hops
4 maart 2006, 19:36
clapton gebruikte ze toch ook samen met een soort aktieve toonregeling.
en ik meende dat er ook verschillende ' smaken' lace waren.
gold, red.
heb zelf ultrasonic hss setje waarvan men ook zecht dat ze karakterloos zijn.
en juist dat kan een voordeel zijn op zich.
met een multieffect zoals de tonelab of gnx die ik zelf heb zit je niet met het probleem dat het karakter van het element je sound domineert.
met de versterker breng je juist de extra kleur aan.
het is maar net wat je zoekt en wilt

Tristan
4 maart 2006, 20:28
Ik vind lace sensors ook niet klinken. Clapton gebruikte ze inderdaad i.c.m. een mid boost control, maar volgens mij is hij er nu ook vanaf gestapt omdat Fender nu die noiseless pickups heeft. Jeff Beck is ook al overgestapt op de noiseless elementen. De reden is dat deze meer klinken als traditionele strat elementen. Merken die goede bromloze pickups maken (met de pooltjes zichtbaar) zijn: Fender, Kinman, Dimarzio en volgens mij heeft Suhr ze ook.
Deze klinken allemaal wat traditioneler dan de lacesensors die ik erg dof en levensloos vind klinken.
Overigens schijnt er ook iemand te zijn die deze dingen modificeerd waarna ze waanzinnig schijnen te klinken (geen ervaring mee), volgens mij moet je daar wel iets over kunnen vinden op Harmony Central.
Anders zou ik dus gewoon voor Kinmans, Dimarzios of Fenders gaan.

no 1 hops
5 maart 2006, 14:28
als dat van die noisless klopt, zijn dat dan die elementen die bill lawrence maakt voor fender?

guitartub
5 maart 2006, 15:22
Heb zelf LS gold in mijn stratje+ zitten en ben er dik tevreden over. Voor clean vind ik ze helemaal geweldig maar ook de overstuurde sound (gegenereerd door een Visual sound Jekyll&Hyde) is niet verkeerd. Vergeet echter niet dat SOUND eerst en vooral een kwestie van smaak is, wat de een mooi vind is voor de ander afschuwelijk. Ben je er nog niet uit, lees dan is het artikel over strat elementen in de gitarist eens door, is zeer verhelderend, en laat daarna je oren het werk doen.

Tristan
5 maart 2006, 15:45
als dat van die noisless klopt, zijn dat dan die elementen die bill lawrence maakt voor fender?

Volgens mij zijn die inderdaad door Bill Lawrence ontwikkeld.