PDA

View Full Version : Nieuwe Amp? Trace Elliot



Anavrin
25 januari 2006, 14:12
Ik ben serieus aan het onderhandelen over een nieuwe bastop, en als het geluid me bevalt dan neem ik 'm zondagochtend ook gelijk mee (dan ga ik bij die man kijken of het wat is). Ik kan alleen niet zo heel veel info over deze top vinden.
Het gaat om de Trace Elliot AH350X.
Kan deze bijvoorbeeld in een rack gebouwd worden?

Alle info is welkom.

soapwater
25 januari 2006, 14:24
Deze kan normaal gezien perfect in een rack gebouwd worden. Ik had een AH200 (rackversie) er staan dan gewoon twee L-pads op aan de zijkant zodat je'm in een rack kan schroeven...
Heb je een foto?

Greetz

Anavrin
25 januari 2006, 15:46
sorry, maar ik ben van gedachten veranderd. Ik weet ook al hoe het zit met de rackmounting.

Alle types van Trace Elliot die beginnen met een R kunnen in een rack, de rest officieel niet.

Ik heb nu dus de Rah 600 op het oog. Hier is het iig zeker van dat het past;)

als goedmakertje voor het ongemak (onzinnig topic openen), zal ik wel een uitgebreide review posten van de RAH 600, als ik 'm heb (as zondag).

Anavrin
30 januari 2006, 13:02
Woehooooooooo...

Gisteren gebracht:
http://members.home.nl/100procentmafkees/123246831.jpg

http://members.home.nl/100procentmafkees/123246832.jpg

De Trace Elliot RAH600SMX.

Tot nog toe (in die paar uur uitproberen) zeer tevreden over het geluid. Zoals het er nu voorstaat (met alleen een 4x10"), gebruik ik de equalizer totaal niet, omdat het basisgeluid al super is. Ik heb 'm gisteren gelijk ingebouwd, en tot mijn verbazing is de Trace 3HE iets lichter van gewicht dan de 2HE Hartke die eerst in m'n rack zat. Ik had maar 1 klein probleempje met het inbouwen, en dat was dat de Trace te diep was (de achterdeksel van m'n rack paste er niet op), dus dat heb ik opgelost door 'm iets verder naar voren te laten uitsteken, mbv een paar spacers (revetjes???). Het ziet er nu strak uit, en klinkt nog beter.
Binnenkort zal er waarschijnlijk nog wel een Trace 1x15" kast bijkomen, zodat ik lekker kan gaan bi-ampen, voor het optimale geluid.

Phyrexian
30 januari 2006, 16:30
Mooi spul!

Anavrin
31 januari 2006, 01:55
dacht ik ook ja;)

Pedulla
13 februari 2006, 13:13
Heel mooi spul. ik heb zelf een AH-500X, ben daar zeer tevreden mee.