PDA

View Full Version : ik zoek een gitaar



EpiFiel
23 oktober 2002, 21:51
hallo

ik wil een nieuwe gitaar en ik vind epiphones erg goed...ik speel harde technische rock zoals d-rect, en aangezien zei op Les Pauls spelen dacht ik aan een epi Les Paul...die zijn toch even goed als gibsons, maar welke moet ik dan? ik wil geen gothic want ik draag geen make-up

guitarmusicman
23 oktober 2002, 22:06
Je maakt een grote fout als je denkt dat epi even goed is als gibson...een helehelehle grote fout! Epi's zijn voor mij wel hele goede gitaren en helemaal voor de prijs, maar het is een stuk slechtere kwaliteit als een gibson. Als je de naam gibson noemt, noem je voor de duidelijkheid ook gelijk een van de grootste merken.
Maar je zou zeker voor de epi les paul moeten gaan. Het is wel de gitaar die er het dichste in de buurt komt.
succes

FNaRK
23 oktober 2002, 22:12
en anders heb ik nog wel een Gibson voor je te koop voor een prijs waarvoor je nog geen Epiphone koopt.....

Fluffy
23 oktober 2002, 22:49
Op 2002-10-23 22:12, schreef roadkill:
en anders heb ik nog wel een Gibson voor je te koop voor een prijs waarvoor je nog geen Epiphone koopt.....



:sad: nog niet verkocht

misschien moet je de prijs ook een STUK lager laten worden :grin:

Fluffy
23 oktober 2002, 22:49
Op 2002-10-23 22:12, schreef roadkill:
en anders heb ik nog wel een Gibson voor je te koop voor een prijs waarvoor je nog geen Epiphone koopt.....



:sad: nog niet verkocht

misschien moet je de prijs ook een STUK lager laten worden :grin:

FragDaddy
23 oktober 2002, 23:03
die zijn toch even goed als gibsons


yea right. waarom denk je dat de echte gitaristen nogsteeds gibson kopen voor 5x zo veel geld als een epi?

vast niet omdat epi net zo goed is. dan zou gibson binnen een week falliet zijn.

nee joh. die twee soorten gitaren lijken een beetje op elkaar, maar daar heb je het ook wel mee gehad. ze spelen niet hetzelfde, ze klinken niet hetzelfde, ze zijn niet van dezelfde kwaliteit en ze kosten niet hetzelfde.

maar voor het geld is een epi een hele goede gitaar. alleen zeg nou niet dat hij net zo goed is als gibson.

EpiFiel
23 oktober 2002, 23:43
maar welk type is goed geschikt voor D-rect muziek

JV
23 oktober 2002, 23:45
daar ken je elke gitaar die je wilt wel voor gebruiken volgens mij

Fluffy
23 oktober 2002, 23:52
di-rect ?? een goede squir is perfect :grin:

Anders Destium
24 oktober 2002, 00:11
en Epi is hartstikke snert :smile:

nozem
24 oktober 2002, 01:08
Op 2002-10-23 21:51, schreef EpiFiel:
hallo

ik speel harde technische rock zoals d-rect en ik wil geen gothic want ik draag geen make-up


Haha wat een figuur toch weer :smile:

Koop gewoon een tweedehands affinity strat voor een tientje ofzo, kun je prima direct op spelen..

guitarmusicman
24 oktober 2002, 09:34
Ja denkt niet dat je voor drect een speciale gitaar nodig hebt hoor.....

Cloud Strife
24 oktober 2002, 10:07
hey dude volgensmij moet jij bij het musician forum wezen :wink:

Neals
24 oktober 2002, 10:35
Di-Rect zelf gebruikt veels te dure gitaren voor de rommel die ze maken....

Dus dat word sparen

Ibanez RuleZ
24 oktober 2002, 11:19
t is eigenlijk van de zotte he, dat dat soort lui PRS of Gibsons speelt met een stevige recifier erachter :sad:. t is gewoon niet eerlijk, laat ze eerst eens leren gitaarspelen. (jaloers)

harrald

Neals
24 oktober 2002, 11:43
maar epifiel/direct-muziek..... dat klinkt als een kloon

Anders Destium
24 oktober 2002, 11:53
Mijn producer vond het beter voor mijn imago om Ibanez te spelen...

Het liefst speel ik op een Squier, zoals het hoort

Raffel
24 oktober 2002, 12:15
mja, ik heb er ook al eens aan gedacht om een één of ander loos punknummertje te schrijven wat aanslaat, daar ff flinke cash op binnen te halen. En dan goeie spullen kopen en goeie muziek maken.

Maar ja, dan zit je vast aan zo'n stel punkfans...

Fenisi
24 oktober 2002, 12:19
Je wilt toch niet echt serieus di-rect spelen.. :S..

Neals
24 oktober 2002, 12:21
zo ben ik ook bezig, raffel, heb het nummer zelfs al klaar liggen.

Ic3gl0vE
24 oktober 2002, 13:26
EpiFiel.. even voor de duidelijkheid. DIE!!!!-rect wordt hier NIET gewaardeerd :smile:
maar je mag natuurlijk je eigen smaak hebben.

als je van technische rock houdt moet je eens wat downloaden van Andromeda, At Vance, Stratovarius en Symphony X... DAT is pas technisch.

maar even terug naar het topic, als je epiphones lekker vind spelen moet je er gewoon een kopen. ik zou zelf voor een SG gaan, die zijn wat beter voor je rug en je kan makkelijker bij de hogere frets. PLUS ze spelen beter maar dat is natuurlijk relatief

Ibanez
24 oktober 2002, 16:21
Op 2002-10-24 13:26, schreef Ic3gl0vE:
als je van technische rock houdt moet je eens wat downloaden van Andromeda, At Vance, Stratovarius en Symphony X... DAT is pas technisch.

symphony x heerscht!