PDA

View Full Version : Wat is de geschiedenis van de Pro Martin W 500, Japan?????



Neil pastorihendrixus
25 januari 2006, 00:38
Hallo allemaal die dit leest!

Graag wil ik weten wat de geschiedenis is van mijn unieke gitaar die ik een tijdje geleden heb gekocht.(tweede hands)

Het is een Pro Martin, W 500 gemaakt in Japan. Dit is exact een Martin D 42 naar mijn inziens. Ik heb mezelf blauw lopen zoeken naar enige informatie, maar tevergeefs. Misschien kan iemand mij iets vertellen over dit erg lekkere gitaartje met waanzinnig mooie sound!

Dus als iemand wat weet; Laat me het weten!

Voor eventuele foto's kun je me mailen!

Groeten,
Jimi

gertdm
25 januari 2006, 14:16
Bij mijn weten was pro martin het eerste probeersel van Martin om de concurrentie aan te gaan met goedkopere gitaren cq makers daarvan.
Voordat ze besloten om gelamineerde Martins met massief bovenblad te gaan produceren ( de huidige D1). Ook zijn ze in het buitenland op zoek gegaan naar een merk die een goedkopere lijn kon maken...'by martin' ....dat is ze ook gelukt.

De pro martins dateren dacht ik uit de jaren tachtig en werden in Japan gebouwd. Misschien toch eens zoeken op internet naar owner reviews. Er moet toch iets te vinden zijn.

Ik ga ook eens voor je kijken....

hoi

Gert

chris c
25 januari 2006, 14:54
Ik dacht dat die Asiatische Martins uit de jaren 80 "Sigma" heetten. Volgens mij is Pro Martin een Japanse Martin-kloon die niets met Martin zelf te maken heeft, maar absoluut zeker ben ik daar niet van. Misschien eens vragen op het Martin-forum ?

Neil pastorihendrixus
25 januari 2006, 20:18
Hey bedankt voor je reactie!

Mijn gitaar is exact de Martin D 41, inclusief de inleg in de kop(behalve dat er "Pro Martin" in de kop zit verwerkt) en de parelmoer inleg van de randen, rondom de klankkast aan beide zijden......snap je hem nog??

Tja...hij speelt superb!!! Net als een echte Martin, qua actie, sound(dynamiek)erg in balance trouwens, ik kan ook echt niets vinden op het net...
Ik zal je wat plaatjes toesturen (als dit mogelijk is). Kun je me een email adres geven, dan stuur ik even wat kiekjes op van mijn gitaartje.

Groeten,

Jim

chris c
26 januari 2006, 11:20
Kun je de foro's hier niet posten ? Dan kan iedereen ervan genieten...

chris c
27 januari 2006, 16:28
Toch iets gevonden, blijkbaar een oude catalogus. Nu nog iemand zoeken die Japans kent...
http://www.t-shiga.com/sub7-5-1-50.htm
http://www.t-shiga.com/sub7-5-1-51.htm