PDA

View Full Version : Raar geluid.



richie sambora
24 januari 2006, 21:25
Hey,

ik heb onlangs een nieuwe mex strat fender gekocht.
nu als ik er op speel (zowel acoestisch als versterkt) krijg ik als ik sommige snaren aanslaag een rammelend, ritselend metalen geluid. de gitaar klinkt nog goed en zo maar echt normaal is dit toch niet.

als ik een zachte tik geef met de platte hand tegen de body komt dit geluid ook. en het lijkt te komen uit de body.

Kan iemand mij helpen.

Greetzzz....

chennie
24 januari 2006, 21:31
en aannemend dat het geen fret buzz is (snaren die tegen de eerste frets aanratelen bij het trillen)?
Zoiets heb ik ook, lijkt uit de brug te komen, alsof het einde van de snaar niet echt het einde van de snaar is. Dit heb ik overigens soms, al een tijdje niet meer meegemaakt. Het echte probleem en oplossing weet ik helaas niet.

Raytheman
24 januari 2006, 21:31
Effe terug naar waar je hem vandaan hebt zou ik zeggen...

richie sambora
24 januari 2006, 21:40
nee fredbuzz is het zeker niet...
en ik denk wel dat ik er mee terug ga.

richie sambora
24 januari 2006, 21:55
oke ik ben voor een groot stuk gerust gesteld... het zijn dus de veren aan de onderkant (geen verstand van gitaren eigelijk) als je dat plaatje er af neemt.

dus het is 1 of meer van die veren dat ratelen. maar hoe kan ik dat verhelpen? weet iemand hier iets meer over??

Raytheman
24 januari 2006, 22:07
Misschien kunnen de schroeven van de anchorplate wat strakker, of een extra veer erbij. Desnoods een stukje schuimrubber er doorheen zodat het niet trilt.

wytz
24 januari 2006, 22:10
heeft charlotte uit het zelfbouwforum daar niet een keer iets over geschreven? ik dacht iets van kaarsvet tussen de veren doen, dan houdt het op...

EDIT: siliconenkit :D vergeet het kaarsvet. Sroll hier maar eens doorheen;http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/pagina%20%20Jackson%20DK2S%20Dinky.htm#aanwijsknop %20jackson%20dinky

richie sambora
24 januari 2006, 22:15
oke thx iedereen.

joris5
25 januari 2006, 18:33
Gewoon Flink Wat Kogellagervet Op De Veren. Probleem Over.

STW
25 januari 2006, 18:37
nieuwe (strakkere) veren helpen ook
of je moet de huidige inkorten, moet je ze wel zo ombuigen dat ze vast kunnen... wel een gevaarlijk klusje

Noot Muskaat
25 januari 2006, 18:57
Je noemt jezelf Richie Sambora en komt dan met dit soort vragen...? *zucht*

richie sambora
25 januari 2006, 19:11
tja niet iedereen kan zo inventief zijn met namen vinden als jij zelf he...

Noot Muskaat
25 januari 2006, 19:15
Daar heb jij dan weer gelijk in.

guitardude
25 januari 2006, 19:19
Je kan ook gewoon wat tape over de veren heen plakken. Dempt het voor een groot deel ook. :)