PDA

View Full Version : Celestion Sidewinders



Yv
24 januari 2006, 19:54
Wie weet er meer over de celestion sidewinders, ze zijn 8 ohm, 150 watt per stuk ? Maar meer weet ik ook niet !, voor welke muziek stijl zijn ze geschikt ?

matto
24 januari 2006, 23:42
Ze kunnen een boel vermogen aan maar niet echt "lekker" qua gitaargeluid ze zaten in de 80 'er en misschien zelfs ook nog in de 90 'er jaren in diverse Marshall combos.
Worden inmiddels niet meer gemaakt.
I

Yv
25 januari 2006, 15:08
Ja wat is niet lekker he ! Maar als iemand nog meer info heeft ! Was het niet de tegenpool van de ev 12ml ?

aad
25 januari 2006, 15:29
Ze kunnen een boel vermogen aan maar niet echt "lekker" qua gitaargeluid ze zaten in de 80 'er en misschien zelfs ook nog in de 90 'er jaren in diverse Marshall combos.
Worden inmiddels niet meer gemaakt.
I

Wat is er precies "niet lekker" aan? Voor zover je dat kunt beschrijven.

matto
25 januari 2006, 18:26
De Celestion sidewinders die ik heb gehoord vond ik altijd een beetje star klinken.
Dat zal waarschijnlijk komen doordat er niet genoeg power (100 watt plus of zo)doorheen kon worden gejaagd omdat het dan echt erg luid wordt.:rockon:
Daarom zal ie ook wel de EVM 12 L tegenhanger genoemd worden.
De EVM 12 L heeft ook dat starre als er niet genoeg power doorheen gejaagd wordt.
Een Celestion greenback of een Jensen alnico geeft veel meer grom in je gitaargeluid dan een sidewinder.
Ik vind dat een speaker die een beetje in de vermogensrange van de versterker valt en dus niet 100 of 150 watt "over"heeft eigenlijk altijd beter klinken.
Maar laat vooral je eigen oren beslissen of je iets goed vind klinken of niet.:)

aad
25 januari 2006, 19:10
De Celestion sidewinders die ik heb gehoord vond ik altijd een beetje star klinken.
Dat zal waarschijnlijk komen doordat er niet genoeg power (100 watt plus of zo)doorheen kon worden gejaagd omdat het dan echt erg luid wordt.:rockon:
Daarom zal ie ook wel de EVM 12 L tegenhanger genoemd worden.
De EVM 12 L heeft ook dat starre als er niet genoeg power doorheen gejaagd wordt.
Een Celestion greenback of een Jensen alnico geeft veel meer grom in je gitaargeluid dan een sidewinder.
Ik vind dat een speaker die een beetje in de vermogensrange van de versterker valt en dus niet 100 of 150 watt "over"heeft eigenlijk altijd beter klinken.
Maar laat vooral je eigen oren beslissen of je iets goed vind klinken of niet.:)

Klopt wel, ik heb een sidewinder die wat milder klinkt dan de andere speaker die ik heb (RCF).
Ik weet nog niet welke ik mooier vind.

andy
28 januari 2006, 01:15
Ja wat is niet lekker he ! Maar als iemand nog meer info heeft ! Was het niet de tegenpool van de ev 12ml ?

Dat weet ik niet.
Ik weet wel dat het idt een zeer heftige speaker moest zijn. Vooral een speaker die een stevige lage/hoge sound aan moest kunnen. Volgens mij ook relatief duur en uiteindelijk niet erg populair.