PDA

View Full Version : Plexitone vs. OCD



robert-gitarist
24 januari 2006, 19:19
Hallo,
Ik heb een vraagje, ik zoek een lekkere warme overdrive voor een lekkere rocksound.Nu was ik vanmiddag aan het kijken bij Frietbak in Apeldoorn en zag daar een Carl Martin Plexitone staan en een Fulltone OCD.Nou wou ik ze wel uittesten maar ik moest daar zó fucking lang wachten dat ik uiteindelijk weg ben gegaan.Nou is de vraag,wat vinden jullie van deze 2 pedalen? zwakke puntjes?goeie puntjes etc.
Alle info is welcome ;)

idno
24 januari 2006, 19:35
daaraan wil ik nog toevoegen:
welke heeft het meeste gain
welke klinkt het strakst
welke is het meest geschikt voor de stijlen die meer richting metal gaan?

robert-gitarist
24 januari 2006, 19:40
daaraan wil ik nog toevoegen:
welke heeft het meeste gain
welke klinkt het strakst
welke is het meest geschikt voor de stijlen die meer richting metal gaan?

Good point!
die eerste en tweede is ook belangrijk wel.
Die derde niet.Voor dat soort gein heb ik een dikke randall met het nodige gain aan boord :D ;)

bluegate
24 januari 2006, 19:44
De PlexiTone heb ik nooit gehoord, maar heb zelf de OCD.
OCD is een goed pedaal met een lekkere dynamiek.
Met de gain op max kun je hem bijna clean krijgen als je de volume
op je gitaar terugdraait.
Had bij eerste impressie het idee dat het een buizenbak was.:p

Gain gaat niet verder dan ClassicRock, voor HeavyMetal etc heeft ie
te weinig gain.

Helter Skelter
24 januari 2006, 20:08
Die PT is toch een heel ander concept dan de OCD, veel uitgebreider vooral met de cleanboost en 2 switchable drives?

Ik heb een warme belangstelling voor de PT, die zou wel eens binnen afzienbare tijd in m'n pedalenbak tercht kunnen komen http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon15.gif

idno
24 januari 2006, 22:12
ik zoek juist iets dat een vette scheur heeft. een andere versterker heeft voor mij geen nut, want ik kan thuis toch niet op een hoog volume spelen. ook moet het lekker klinken op een transistorbak.

robert-gitarist
24 januari 2006, 22:16
ik zoek juist iets dat een vette scheur heeft. een andere versterker heeft voor mij geen nut, want ik kan thuis toch niet op een hoog volume spelen. ook moet het lekker klinken op een transistorbak.

Een distortion/overdrive komt 9 van de 10 juist goed tot z'n recht op hogere volumes ;) dus denk niet dat je gauw iets zult vinden wat er aan zal voldoen..maarr als ik jou was zou ik eens de MXR Zakk Wylde Overdrive testen..die heb ik zelf ook en scheurt wel lekker..als je meer de metaldingen wilt hebben zou ik een Line6 uber metal nemen..

Rock&Roll
24 januari 2006, 22:50
Zowiezo zal de ocd het niet goed doen op een transistorbak denk ik, staat tussen de regels te lezen op fuller's site. :sssh:

bluegate
24 januari 2006, 22:57
Test 'm eens, als ik ga oefenen gebruik ik een mono Solidstate eindtrapje.

Signaalketen:
Gitaar -> EB VPjr -> RMC1 -> FK-1 (comp) -> OCD -> H3000D/SE -> Crate SPA-100 -> H&K 1x12" cab.

Klinkt echt zeer goed!
Maar verwacht geen mega-scheur.

Helter Skelter
28 januari 2006, 07:54
^^^El Bumpo ^^^