PDA

View Full Version : Cosmosound Powerful-Sound (bedankt Robbert)



Dirk_Hendrik
24 januari 2006, 18:36
Afgelopen pedalendag kwam Robbert aanzetten met een Cosmosound Italiaanse kopie van een Fender Blender. Verzot als ik altijd ben op antieke effectenbouwsels en m'n bloed helemaal een graadje warmer wordt bij Japans en Europees vintage kwam dat ding op m'n "ook hebben" lijstje te staan.... tot er vorige week dus één voorbij kwam in m'n mailboxje.

http://www.dirk-hendrik.com/images/cosmosound.jpg

Ik heb em op dit moment in zoverre gerestuareerd dat hij er weer een beetje knapper uit ziet en in elk geval weer naar behoren functioneerd. Opvallens is dat de ouderdoms verschijnselen (hij is van maart 1978) klassiek veel lijken op die die ook van oudere buizenversterkers bekend zijn. Verdroohgde elko's en, mij vreemder, extreme afwijkingen in de potmeterwaardes.

Alléén.... voor iemand die niet zo gek van fuzzen is... is dit wel een meesterlijk lekker italiaantje. Superoctaaf fuzz.


Happy

Rock&Roll
24 januari 2006, 18:51
Waar is de tweede footswitch dan voor?

Negative K3 fan
24 januari 2006, 18:54
sweet, maar extreem afwijkende potmeter waardes??? gaat dat zo hard met de jaren?

Quink
24 januari 2006, 20:03
Waar is de tweede footswitch dan voor?

Reserve? Het is natuurlijk een Italiaans ding, en Italianen en electronica......:confused:

;)

En D_H, gefeliciteerd met de "familie" uitbreiding!

Dirk_Hendrik
24 januari 2006, 20:11
sweet, maar extreem afwijkende potmeter waardes??? gaat dat zo hard met de jaren?

Klaarblijkelijk. Als iets 10k moet zijn en in de praktijk is het 1.3 meg ligt dat toch wel erg ver uit elkaar.

De 2e footwitch zet de toonregeling aan en uit.

Thanks Harald ;)

Robbert
24 januari 2006, 20:12
Tweede switch is een boost, maar heeft bij mijn Cosmosound (hoezo zeldzaam? 8^) slechts lichte invloed. Lijkt wel meer presence te hebben.

Bij mij zijn de pots enigzins scratchy, ook droge elco's of iedergeval lijkt er wat prut uit te komen, maar Keeley vond het wel meevallen; hij klinkt iedergeval erg (no pun).

De mijne is toch wel een tikkeltje meer afgewerkt hoor, dat zwarte latex :D lijkt wel gekrompen. Gutshot! Mijn is gestickerd op 1977.


/Edit: ik zal toch zo nog eens spelen met die tweede switch hehe

Dirk_Hendrik
24 januari 2006, 21:45
De mijne is toch wel een tikkeltje meer afgewerkt hoor, dat zwarte latex :D lijkt wel gekrompen. Gutshot! Mijn is gestickerd op 1977.


Gekrompen. Da's exact wat het bij ook leek. Ik vermoed dat het de invloed van de jaren op het plastic is.

Gutshot komt er aan.