PDA

View Full Version : Vox wah 847 true bypass maken



Aca Ilic
24 januari 2006, 17:54
hoi allemaal,

ik ben al een tijdje in bezit van Vox wah 847 en het is tijd gekomen om deze te modificeren ( true bypass te maken).
Weten jullie waar ik toevallig een schema van Vox kan vinden, ik heb tot nu toe overaal gegoggled maar zonder resultaat.

Alvast bedankt
Alex

Speeddemon
24 januari 2006, 18:20
Alles wat je nodig hebt:
http://homepage.ntlworld.com/s.castledine/greenfuz/wah.html

incl. modificaties, diagrammen, de hele mikmak!

Overigens heeft een Vox V847 wel die volume boost nodig na de TB mod. Ik vond dat de mijne niet helemaal meer de oude was na de pure TB mod.

Aca Ilic
24 januari 2006, 21:54
Hey speedy, alvast bedankt voor je info. Wil je me alleen uitleggen in welke opzicht je vox na true bypass mod niet meer als oude klonk. En is die volume bost modificatie noodzakelijk?

groetjes
Alex

Speeddemon
25 januari 2006, 20:35
Hey speedy, alvast bedankt voor je info. Wil je me alleen uitleggen in welke opzicht je vox na true bypass mod niet meer als oude klonk. En is die volume bost modificatie noodzakelijk?

groetjes
Alex
ik vond 'm minder 'smooth'/vintage/mojo-achtig klinken. Alsof ie wat sterieler werd. En die volume boost is idd noodzakelijk! Anders is je wah een stukkie zachter als ie aan staat.

dml
26 januari 2006, 02:37
Dus een onomstotelijk bewijs dat True Bypass niet altijd gewenst is!!!

Speeddemon
26 januari 2006, 12:53
Dus een onomstotelijk bewijs dat True Bypass niet altijd gewenst is!!!
dat zou ik ook niet zeggen.

als je 't niet doet, is die wah een enorme tone-sucker, als ie uit staat.

mayniac
26 januari 2006, 12:56
ik vond 'm minder 'smooth'/vintage/mojo-achtig klinken. Alsof ie wat sterieler werd.

Wat is dit nu weer voor een bullshit. Wel of geen true bypass heeft alleen invloed wanneer het effect uitstaat....

vester86
26 januari 2006, 18:00
true bypass zegt dus nog niks, hangt namelijk ook nogal af van de kwaliteit switch.... een slechte switch kan meer tone sucken dan een goeie non true bypass schakeling

Dirk_Hendrik
26 januari 2006, 19:02
Maak je daarover niet druk. De hele wereld gebruikt dezelfde blauwe 3pdt's. Sowieso denk ik dat ik uit het effectenwerldje aftaai als we na de eindeloze TB discussies ook nog eens gaan lopen ouwenelen over wele switch daar het beste voor is.

dml
26 januari 2006, 19:47
Maak je daarover niet druk. De hele wereld gebruikt dezelfde blauwe 3pdt's. Sowieso denk ik dat ik uit het effectenwerldje aftaai als we na de eindeloze TB discussies ook nog eens gaan lopen ouwenelen over wele switch daar het beste voor is.

De hele wereld, behalve Fulltone....... Dus als de ene switch net zo blauw is als de andere, dan moet het wel dezelfde zijn. :nervous:

the sure thing
27 januari 2006, 20:35
... ik heb zowel die blauwe switches alsook de zwarte waar "fulltone" op staat. Afgezien van de kleur zien ze er aan de buitenkant IDENTIEK uit dus ik vrees het ergste...

Speeddemon
27 januari 2006, 20:40
Wat is dit nu weer voor een bullshit. Wel of geen true bypass heeft alleen invloed wanneer het effect uitstaat....
niks BULLSHIT!

Ik hoor hier niet tot de groep jochies van 15, die net hun eerste Metalzone kopen ja.
Ik zeg je gewoon wat ik hoorde, punt uit. Misschien omdat de buffer gebypassed wordt ofzo, weet ik veel. :confused:

Ik had van jou toch wel een wat genuanceerder reactie verwacht. :(

the sure thing
27 januari 2006, 20:47
eeeh..... heren heren! Laten we het netjes houden op het forum. Onder boosheid zit altijd verdriet en angst...

In ieder geval maar weer "on topic": ik heb zowel mijn Vox wah als Cry baby wah ooit true bypass gemaakt, en het heeft het effectgedeelte dus niet aangetast. Geen volumeverlies of een "steriele" klank. Let wel op: het true bypass maken moet je wel op de GOEDE manier doen: ik zou zeggen... bedaar ff en GOOGLE ff voor het juiste true-bypass-schema.

Speeddemon
27 januari 2006, 21:22
eeeh..... heren heren! Laten we het netjes houden op het forum. Onder boosheid zit altijd verdriet en angst...

In ieder geval maar weer "on topic": ik heb zowel mijn Vox wah als Cry baby wah ooit true bypass gemaakt, en het heeft het effectgedeelte dus niet aangetast. Geen volumeverlies of een "steriele" klank. Let wel op: het true bypass maken moet je wel op de GOEDE manier doen: ik zou zeggen... bedaar ff en GOOGLE ff voor het juiste true-bypass-schema.
Ik heb mijn Vox destijds ook niet ZELF tb gemaakt, maar laten doen en ook de vocal mod en volume mod laten meegeven.

In de tussentijd heb ik wel een aantal Crybaby's van anderen TB gemaakt en gemod.

mayniac
27 januari 2006, 21:46
niks BULLSHIT!

Ik hoor hier niet tot de groep jochies van 15, die net hun eerste Metalzone kopen ja.
Ik zeg je gewoon wat ik hoorde, punt uit. Misschien omdat de buffer gebypassed wordt ofzo, weet ik veel. :confused:
Doe eens even rustig.....






Afgekoeld? Dit was natuurlijk niet bedoeld als een aanval op jou. Het is namelijk gewoon een feit dat het wel of niet true bypass zijn van een schakeling alleen invloed heeft op de 'gebypasste' situatie en dus totaal niet op het wah effect zelf.

Ten tweede zit er helemaal geen buffer in de Vox, dus daar kan het al helemaal niet aan liggen.

Wat betreft de volume drop die er optreedt: dat komt omdat de wah in bypass stand (vóór de bypass mod) het signaal verzwakte. Na de mod is deze verzwakking er niet meer en zal het gebypasste signaal iets harder klinken tov het signaal met wah. Het is dus niet zo dat er een volume drop optreedt in het wah effect, maar eigenlijk een volumeverhoging van het gebypasste signaal.
Ik kan me ook zeker wel voorstellen dat de wah anders klinkt op het moment dat je de volume mod toepast, aangezien je op dat moment de ingangsimpedantie aan het verlagen bent. Misschien dat jij hier op doelt?


Ik heb mijn Vox destijds ook niet ZELF tb gemaakt, maar laten doen en ook de vocal mod en volume mod laten meegeven.
Ik neem ook aan dat je de 'stock' Vox wah niet aan het vergelijken bent met de tb wah inclusief mods? Dat zou natuurlijk niet eerlijk zijn.



Ik had van jou toch wel een wat genuanceerder reactie verwacht. :(
Nogmaals, dit heeft niks met nuances te maken maar als er naar mijn idee grove onjuistheden beweerd worden moet dat rechtgezet worden, voordat er dadelijk weer allerlei spookverhalen de ronde doen.

Dirk_Hendrik
27 januari 2006, 22:31
ik vond 'm minder 'smooth'/vintage/mojo-achtig klinken. Alsof ie wat sterieler werd.

Wat is dit nu weer voor een bullshit. Wel of geen true bypass heeft alleen invloed wanneer het effect uitstaat....
en:

Afgekoeld? Dit was natuurlijk niet bedoeld als een aanval op jou...

Mayniac
Je begrijpt dat ik wat moeite heb deze twee te rijmen?


met deze:

mijn idee grove onjuistheden beweerd worden moet dat rechtgezet worden, voordat er dadelijk weer allerlei spookverhalen de ronde doen.
ben ik het dus wel eens. Voor je het weet is er een "gerucht" dat geteebeede wah's minder goed klinken en geruchten zijn zo verschrikkelijk hardnekkig.

robert-gitarist
27 januari 2006, 22:44
Ik heb ff een vraagje tussen door:

Woensdag neem ik een GCB-95 Crybaby over van forumlid en ja das me 4 de wah :D maar deze wil ik zelf kwa buitenkant onder handen nemen.
Maar goed aangezien hier druk gelult word of modden dacht ik stel ff een vraag :D
Ik wil dus die GCB-95 tevens gebruiken als volume pedaal.En ik wil heb True Bypass hebben.Ik heb hier al eens gelezen dat dit dus kan en ook al mensen gedaan hebben.
Zelf heb ik 2 linkerhanden op gebied van solderen etc.
Zou iemand mij kunnen helpen of iemand die dit kan doen?
Bedankt :8

Dirk_Hendrik
27 januari 2006, 23:31
Ik heb ff een vraagje tussen door:

Woensdag neem ik een GCB-95 Crybaby over van forumlid en ja das me 4 de wah :D maar deze wil ik zelf kwa buitenkant onder handen nemen.
Maar goed aangezien hier druk gelult word of modden dacht ik stel ff een vraag :D
Ik wil dus die GCB-95 tevens gebruiken als volume pedaal.En ik wil heb True Bypass hebben.Ik heb hier al eens gelezen dat dit dus kan en ook al mensen gedaan hebben.
Zelf heb ik 2 linkerhanden op gebied van solderen etc.
Zou iemand mij kunnen helpen of iemand die dit kan doen?
Bedankt :8

Volume én TB??? Dus in bypass doet hij geen wah en geen volume en in aktieve stand doet hij volume of wah... dat wordt dus een extra schakelaar die niet de foortwitch kan zijn.
Laat het TB weg en je hebt een logischer voorstel. Of Wah, of volume.

Ruilvoorstel:
Dode ME (+ wat bijbetaling mijnerzijds) voor het doen van de aanpassingen? PM me dan

robert-gitarist
27 januari 2006, 23:38
He D_H,
Nja wat ik eigelijk wil is dus dat ik wah dus kan gebruiken,maar op moment dat ik geen wah nodig heb,dat ie zeg maar dan gebruikt kan worden als volume pedaal.Inderdaad laat dat TB maar weg dan.Als jij voor me dat kan regelen,kunnen we inderdaad wel een deal maken ;)