PDA

View Full Version : Overdrive probleem



Rock&Roll
24 januari 2006, 16:48
Ik heb nu al een tijdje een AC booster en ik vind het een geweldig pedaal. Steeds een mooie overdrive, smooth, transparant, etc. Maar sinds vandaag klinkt hij nogal 'brokkelig'. Het smoothe en zijige is precies verdwenen. Ligt dit aan het pedaal zelf of zou het kunnen dat mijn versterker aan een onderhoud toe is. :confused:

oddman
24 januari 2006, 18:27
Wat voor versterker heb je?

toen mijn eindbuizen versleten waren klonk de versterker ook wat brokkeliger en scheller ..

Rock&Roll
24 januari 2006, 18:50
Een fender blues deville. De lampen die er nu in zitten zijn minstens 4,5 jaar oud, want de versterker is zo oud en ik heb de lampen nog nooit vervangen.

oddman
24 januari 2006, 19:39
Heb je andere pedalen om te testen?

zonder pedalen en hem goed opendraaien ...?
Denk dat er hier wel mensen rondlopen met heel wat meer ervaring hieromtrent ...

phx
24 januari 2006, 19:51
Kijk naar je buizen, zie je dan nog een klein wit streepje op de buizen? Als dat niet het geval is en als ze ook nog maar amper branden zijn je buizen af.

Negative K3 fan
24 januari 2006, 20:02
is de batterij van het pedaal niet gewoon leeg?

Rock&Roll
24 januari 2006, 22:53
is de batterij van het pedaal niet gewoon leeg?
Hij wordt niet gevoed door een batterij, maar door adapter. Trouwens het probleem lijkt over te zijn. Niettemin ben ik ervan overtuigd dat mijn amp een revisie kan gebruiken. Alle potmeters kraken en zo...de lampen zijn minimum 5 jaar oud...Ik denk gewoon dattie veel beter gaat klinken na een grondige poetsbeurt :rockon:

oddman
25 januari 2006, 18:41
zeker doen dan!

succes nog

Daddy-O
25 januari 2006, 20:35
mr rock&roll,

wij moeten dringend nog s een eigen privé pedaaltjesdag organiseren ...
wil die AC booster ook wel s horen, heb ook wel een paar dingetjes om em keer grondig mee te vergelijken :)

Lucluc
25 januari 2006, 21:00
Niettemin ben ik ervan overtuigd dat mijn amp een revisie kan gebruiken. Alle potmeters kraken en zo...de lampen zijn minimum 5 jaar oud...Ik denk gewoon dattie veel beter gaat klinken na een grondige poetsbeurt :rockon:

Ik zou op zoek gaan naar een betere versterker. Daar valt nog veel winst te halen.

Rock&Roll
25 januari 2006, 23:22
Ik zou op zoek gaan naar een betere versterker. Daar valt nog veel winst te halen.
Dat komt nog wel, voorlopig laten de financieën mij niet toe om de amp te kopen die ik wil.
@ Daddy-O: Na de examens eens een mini-pedalendagje dan?

Koekje
26 januari 2006, 12:07
deal

welke amp wil je trouwens ? :)

Rock&Roll
26 januari 2006, 12:11
Ah, mocht ik kunnen kopen wat ik wou, dan kocht ik een CS Fender Vibroverb.
Maar waarschijnlijk ooit een Pro reverb, of deluxe reverb.

Tupelo
27 januari 2006, 01:27
Blues Deville is toch best redelijk te slijten..?

Luke-wannabe
27 januari 2006, 01:30
Ja idd! Die Blues en HotRod versterkers zijn super!
Je moet alleen van de rommelige overdrive houden, wat ik dus niet doe..
Maar evengoed gave amp!

Rock&Roll
27 januari 2006, 10:27
Ja idd! Die Blues en HotRod versterkers zijn super!
Je moet alleen van de rommelige overdrive houden, wat ik dus niet doe..
Maar evengoed gave amp!
Ik vind het ook een goeie versterker (heb enkel gezegd dat hij eens een onderhoud nodig heeft)! Mooi, warm clean door de reeds iets warmere bias, maar idd het overdrive kanaal zuigt. Ik gebruik het dan ook niet. Het clean ligt mij wel, iets donkerder dan de meeste fenders en mooie mids, terwijl sommige fenders wel eens te scooped kunnen klinken. Hij gaat ook redelijk goed om met pedaaltjes. Maar zoals elke gitarist heb ik ook nog andere wensen op gebied van amps. :dance:

Koekje
27 januari 2006, 11:41
de Blues Deville heeft toch wel een hele goeie clean in huis en die reageert ook zeer goed op overdrive-pedaaltjes ...

maar af en toe wat variatie is natuurlijk altijd leuk :)

Rock&Roll
27 januari 2006, 11:55
de Blues Deville heeft toch wel een hele goeie clean in huis en die reageert ook zeer goed op overdrive-pedaaltjes ...

maar af en toe wat variatie is natuurlijk altijd leuk :)
Af het is uw sound niet... Daarom is er zoveel keuze. Ik vind het een goeie versterker maar er zijn betere!
btw dit topic hoort niet meer thuis in effecten :p