PDA

View Full Version : metalzone



V!N
24 januari 2006, 12:10
Even iets anders:


te koop; Boss Metalzone

Swan, kun jij jezelf misschien bereid vinden dit pedaal voor een schappelijk bedrag op te offeren in de naam der wetenschap ? Ik barst van de ideeën hiervoor die ik graag wil uitproberen om daarna mijn bevindingen te delen, maar heb dan wel iets nodig om in te sleutelen. :satisfie:

Mijn Metal Zone onderwerp (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=60185) Mijn excuses voor het vele gezeik erin en berichten van mensen die niets toe te voegen hebben.

V!N
24 januari 2006, 18:17
Verhip, ik zie dat dit bericht is gescheiden uit een ander onderwerp, wat handig ! :satisfie:
Bedankt Bert, ik zal de titel nog even aanpassen.

---

Als naast Swan nog meer lieden dit zien: Ik ben op zoek naar een Boss Metalzone om het een en ander aan te sleutelen.

Ik ben al snel tevreden en het hoeft echt geen perfect geconserveerd exemplaar te zijn met doosje en handleiding. Zolang de printplaat niet in tweeën ligt, kan ik er al mee aan de slag.

Mijn dank is groot !


(Bevuil dit onderwerp alsjeblieft niet met hoe slecht je de Metalzone vindt ..)

chennie
24 januari 2006, 18:24
ohja...ik heb mn gemodificeerde metal zone uitgeleend aan een "ervaren"metalzone gebruiker. Hij vond het niets =)
Dus back to the kitchen....alhoewel hij het pedaal nog steeds niet heeft terug gegeven...

Swan
24 januari 2006, 18:31
je had me ook ff kunnen PMen ;) wat heb je er voor over?
technisch is t pedaal nog 100% in orde, buitenkant ietsje minder door de maat 52 kist die er regelmatig opstaat.

bert k
24 januari 2006, 23:02
Verhip, ik zie dat dit bericht is gescheiden uit een ander onderwerp, wat handig ! :satisfie:
Bedankt Bert, ik zal de titel nog even aanpassen.

---

Ghehehe, ja, dat gaat heel makkelijk tegenwoordig, splitsen.
Maar wat zijn je ideeen eigenlijk met dat ding?

V!N
25 januari 2006, 09:40
Ghehehe, ja, dat gaat heel makkelijk tegenwoordig, splitsen.
Maar wat zijn je ideeen eigenlijk met dat ding?

Elke opamp zingt zoals hij gebekt is, hier wil ik eens het een en ander mee doen: vervangen door andere of twee opamps op elkaar solderen en er hup inprikken. Voor sommige zal dat betekenen dat er pootjes gebogen en verlengd moeten worden. Ook wil ik zoveel mogelijk combinaties van diodes en condensatoren uitproberen, ik ben vooral benieuwd of wat ik altijd in Split Channel JCM800's doe ook gaat werken in de zone.
En een Metalzone geheel ZONDER scheurende diodes lijkt me ook wel een grappig idee. :)

Tot slot moet natuurlijk de toonregeling onder handen worden genomen !

De komende maanden kom ik er echter niet aan toe en hoef dan ook niet op stellen en sprongen een Metal Zone te hebben, die van Swan kwam ik toevallig tegen. :)

(PM lukt niet Swan, je zit vol !) :stop: