PDA

View Full Version : GCX Audio Switcher vragen



ruezzz
23 januari 2006, 21:22
Ik heb een aantal vragen over de GCX Audio-switcher.
Ik wil het apparaat gebruiken om 8 pedalen (loops) mee te switchen.
Heb tot dusver een ander (analoog) loopsysteem gebruikt, maar dat werkt toch wel ff heel anders...


1. Wat gebruik je als INPUT (kan dat alleen op de voorkant?)

2. Moeten alle 8 loops onderling met een patchkabel doorverbonden worden?

3. Wat gebruik je als OUTPUT?

Is er iemand die ik kan PM-en / mailen als ik meer vragen heb?
Misschien heeft iemand pics van het interieur van zijn rack, zodat ik kan visualiseren hoe een en ander verbonden zit?

Rectifier
23 januari 2006, 21:24
Heb je de handleiding ook bekeken?

Zou natuurlijk belachelijk zijn als je zelf de loops met elkaar moet verbinden.
Ik ken geen looper waar dat wel moet.
Als je ruimtegebrek hebt kan je ook 2 Axess GRX4's overwegen.

ruezzz
23 januari 2006, 21:35
Leek mij ook al.
Ik vind de handleiding niet echt praktijk-vriendelijk.
Misschien ben ik te visueel ingesteld voor deze materie ;)

Elke loop heeft in ieder geval een Input, Send, Return, Output.
Mijn vorige switcher (non-midi) had een Input en een Output en per loop alleen een Send en een Return.
Daarom is me nu ook niet duidelijk wat ik exact als 'overall' In- en Output moet gebruiken.

Les Paul
23 januari 2006, 22:03
Je moet inderdaad elke loop met de volgende verbinden als je de loops alleen als loop wilt gebruiken. Dit is zeker niet belachelijk, maar geeft je juist meer mogelijkheden. Je kunt de GCX op deze manier ook gebruiken om kanalen op een versterker te switchen. Of als A/B switch. Ook zou je op line-level dingen kunnen switchen.
Wat betreft de input en output ben je ook flexibel. Je kunt de eerst resp. laatste loop gebruiken, maar je kunt ook de inputs aan de voorkant doorlussen. De input heeft dan gelijk een buffer, waardoor je uiteindelijk een beter geluid zou moeten krijgen (ik heb het nooit vergeleken, maar ben altijd tevreden geweest over het geluid).
Je mag mij mailen (robbert@square-one.nl) als je meer wilt weten.

ruezzz
23 januari 2006, 22:10
Thanx, dan had ik het blijkbaar toch goed begrepen/verzonnen.
Toch vreemd dat dat niet in de manual staat, daar staat wel hoe je 1 pedaal/loop maakt, de rest mag je er bij verzinnen....
Oftewel: ik kan er weer een hele rits George L pluggen bijbestellen...

Rectifier
23 januari 2006, 22:12
oke dan sprak ik voor m'n beurt....

ik heb dat ding ook niet bekeken, ben effe uitgegaan van een GRX4
die hoef je niet door te lussen om de individuele loops te gebruiken en je kan ook 1 loop gebruiken als relais-schakelaar

morris
23 januari 2006, 22:51
Bij de meeste switchers zijn de loops inderdaad intern doorverbonden, wanneer er geen jack is ingeplugd. Je hoeft dan niet nog een een stuk of wat patchkabeltjes te maken. Blijkbaar werkt het bij de GCX (volgens de handleiding in ieder geval) vreemd genoeg niet zo.

Morris