PDA

View Full Version : Kramp in de hand



Snarx
23 januari 2006, 21:13
Ik weet niet als dit hier moet, maar ik denk van wel.

Mijn broer heeft onlang een paar powerchords van een nummer gevonden (Revelations - Iron Maiden) dat je bijna in het volledige nummer kan gebruiken. Voor het spelen is het altiojd dezelfde greep, maar wel in verschillende frets, en tuissen de meeste stukken zit er toch wel een pauze. Nochtans, dit nummer duurt 6 minuten en de tijd waarin ik kan meespelen ligt ook goed verdeeld, maar toch heb ik af en toe last dat ik, als ik het nummer meespeel, dat ik van in het einde van mijn had (net boven pols) in en boog tot tussen mijn duim en wijsvingr ik echt een kramp krijg. Zo het gevoel dat mijn spier gekneld zit.

Is dit normaal, of komt dit gewoon omdat er weinig variatie zit tussen het spelen van de grepen.
Dit is nu misschien ook eenrare vraag, maar is dit een goede oefening voor e uithouding, want ik moet wel zeggen dat de pijnperiuodes die ik vroeger had als ik meespelde met dat nummer, minder worden naarmate ik het meer speel.

Bedankt voor de hulp.

SBloke
23 januari 2006, 22:08
Langzaam trainen, maar maak het niet te gek, anders heb je zo "CANS" (nieuwe naampje van RSI om het simpel te zeggen)

Je meto niet door pijngrenzen heen gaan worstelen...