PDA

View Full Version : Nieuwe elementen in Ibanez GSA 60



ibbie
23 januari 2006, 21:00
Hallo,
Ik speel nu 3 jaar op mijn Ibanez Gsa en wil graag een wat pittigere sound uit de gitaar krijgen, hij heeft nu 1 hukbucker en 2 single coils. Wat zijn nou goede elementen die ik erin kan zetten?
greats, Ibbie

DarknessAwaits
23 januari 2006, 21:07
Ha, dit schot voor open doel ga ik eens maken:

Heb je de zoekfunctie al gebruikt?

en:

Welke muzieksoort wil je ermee maken?

ibbie
23 januari 2006, 21:11
Ha, dit schot voor open doel ga ik eens maken:

Heb je de zoekfunctie al gebruikt?

en:

Welke muzieksoort wil je ermee maken?
Ja, ik heb de search gebruikt, maar daar krijg ik zo verschrikkelijk veel topics dat ik niet weet waar ik beginnen moet te lezen ;)

Daarom als het kan via een nieuw topic,

De muzieksoort waar ik deze gitaar voor wil gebruiken is voornamelijk metal, ik ben namelijk ook van plan binnenkort een strat aan te schaffen als leuke allround gitaar en wil deze Ibanez voor metal gebruiken.

ToTaL FaKe
23 januari 2006, 21:12
op wat voor amp speel je eigenlijk?

DarknessAwaits
23 januari 2006, 21:24
Naar mijn mening kun je dan niet verkeerd zitten met EMG's, maar er zijn mensen die daar heel anders over denken.

Wat ook altijd goed in de (metal)smaak valt zijn uiteraard de DiMarzio's (Tonezone, SuperDistortion, Steve's Special, Air Norton).

Zelf vind ik de Superdistorion een fijn element i.c.m. een paf pro, maar dat is ook weer zo afhankelijk van je gitaar.

robert-gitarist
23 januari 2006, 21:26
EMG in Ibanez vind ik niet geweldig.
Ik ga dan liever voor een DiMarzio set of SD setje.Maar das mijn mening

Bram+
23 januari 2006, 21:57
Misschien ook vooral niet al te dure elementen. Het is misschien wel een beetje zonde om dure elementen in een budgetgitaar te stoppen. Je haalt er nooit uit wat er in zit. Snuffel wat rond op de tweedehandssites, zoek vooral een leuke humbucker voor in de brugpositie, aangezien die bij de meeste metal (van tegenwoordig dan in ieder geval) het meest gebruikt wordt.

hoofd
23 januari 2006, 22:21
ik weet niet wat voor strat je aan wilt schaffen, maar misschien is 't verstandiger een metalgitaar te kopen, en die GSA te gebruiken als allrounder erbij.

E-J
23 januari 2006, 22:51
Hoi Ibbie,
Laat ik nou precies dezelfde gitaar en wensen hebben!
Ik zou als ik jou was alleen de humbucker vervangen, door bijvoorbeeld een Schaller Hot Stuff. Dat zou een betere uitvoering zijn van dé metalpickup, de Dimarzio X2N. Tweedehands moet die rond de 30 euro te halen zijn en da's toch geen geld voor een goede humbucker...kijk goed rond!

Voeg me anders toe op msn ofzo ;)

Nickname
23 januari 2006, 23:20
ik weet niet wat voor strat je aan wilt schaffen, maar misschien is 't verstandiger een metalgitaar te kopen, en die GSA te gebruiken als allrounder erbij.

Dit lijkt me inderdaad een slimmer idee.. ik heb zo ook een Ibanez RG gekocht en mn GSA als allroundertje erbij :satisfie: