PDA

View Full Version : EHX Bassballs



Wilco
23 januari 2006, 20:47
Ben als cadeautje voor m'n broer een EHX Bassballs clone aan het bouwen. Heb gebruik gemaakt van de layout op: http://topopiccione.atspace.com/
Werkt prima, ook al heb ik 'em alleen maar met gitaar getest (omlaag gestemd) en nog niet met bas. Wat mij betreft een aanrader.

Wilco
25 januari 2006, 22:20
"Oh leuk Wilco, vertel meer."

hoofd
25 januari 2006, 22:31
"Oh leuk Wilco, vertel meer."

:seriousf:

oh leuk Wilco, vertel meer! :cheerup:
Was je broer er blij mee? Of heb je 'm nog niet gegeven?

Vonk
26 januari 2006, 13:34
:seriousf:

Oh leuk Wilco, vertel meer!

:chicken:

dunnoaname
26 januari 2006, 17:00
O Leuk wilko vertel meer














Ik meen het hoor!

V!N
26 januari 2006, 18:00
Vertel meer Wilco, vertel ! Desnoods leggen we geld bij !

ochieloedere
26 januari 2006, 18:56
Komaan Wilco, geef alles!

JoostBaksteen
26 januari 2006, 19:19
Vertel meer Wilco, vertel ! Desnoods leggen we geld bij !

:')

Heeeeel belangrijk.... de helm!


Maar inderdaad kom op met die vette pics, geile soundclips en nog meer van dat spul Wilco!

WILCO!! WILCO!! WILCO!! WILCO!! WILCO!!

Wilco
26 januari 2006, 20:15
OK die had ik verdiend :) (wel goed dat er meer Bert Visser fans zijn hier)
Maar iets meer reaktie had wel verwacht. Ik ben eigenlijk best benieuwd of er hier meer mensen de Bassballs hebben gebouwd.
Ik heb hem nu vergeleken met de Nurse Quacky en ondanks dat het dezelfde filter circuits gebruikt, is er toch wel een verschil in geluid. Zal wel komen doordat de BB meer op bas getuned is. Ook de fuzz van de BB zorgt voor een wat sterker effect bij gebruik met bas, als fuzz is het onbruikbaar.
Pics komen na het komend weekend, als ik het geheel eindelijk in een hammond behuizing heb gestopt. Ook voor de belettering moet ik nog iets verzinnen (ideeën voor een coole alternatieve naam zijn altijd welkom).
Ik heb nog anderhalve week om het geheel af te ronden, dus dat moet wel lukken.
Met soundclips ben ik nog niet zo handig. Een goede manier om gitaar op te nemen heb ik nog niet gevonden. Wellicht als volgende project een amp simulator?

Vonk
26 januari 2006, 20:48
:cheerup:Ach ja, er zijn hier van die spontane mensen! :seriousf:

Heb je zelf een plaatje ge-etst? of gewoon op experimenteerprint gedaan? In het laatse gevaal: graag foto's, ik ben benieuwd hoe andere mensen een effect op exp.print ontwerpen.

Wilco
26 januari 2006, 22:07
Zelf printje geëtst. Dat is overigens nog steeds een hele prestatie voor mij om te doen. Ik vind experimenteerprint toch iets te lastig voor de wat complexere circuits. Duurt me ook te lang (boe, watje).

JoostBaksteen
26 januari 2006, 22:20
Zelf printje geëtst. Dat is overigens nog steeds een hele prestatie voor mij om te doen. Ik vind experimenteerprint toch iets te lastig voor de wat complexere circuits. Duurt me ook te lang (boe, watje).

Watje? Mwah, ik vind je stoer, printjes etsen is voor bikkels :punk:

@vorige post, klinkt goed :)

Wilco
5 februari 2006, 14:26
Hierbij wat plaatjes.
http://members.home.nl/wvandenwildenberg/BB-front02.JPG
http://members.home.nl/wvandenwildenberg/BB-guts02.JPG

Vonk
5 februari 2006, 14:30
Dat ziet er erg netjes uit !

En ik zie al wat Keeley-invloeden: die rechte draden door de behuizing rechts. Ik zag op gvees.nl de binnenkant van Keeley-effecten, zien er erg mooi gerangschikt uit.

H.Manback
5 februari 2006, 14:43
Dat ziet er erg netjes uit !

En ik zie al wat Keeley-invloeden: die rechte draden door de behuizing rechts. Ik zag op gvees.nl de binnenkant van Keeley-effecten, zien er erg mooi gerangschikt uit.


Nou om die eer nou aan Keeley te geven :roll:

Oude Hiwatt's hebben het nog veel extremer dan Keeley pedalen.

Ziet er netjes uit Wilco :), zag ze voorbij komen op diystompboxes. Wat heb je gedaan aan de finish? Is dat opgeschuurd en gelakt?

Wilco
5 februari 2006, 15:41
Ondanks dat ik inderdaad wat Keeley effecten van binnen heb bekeken, heb ik die rechte bedrading ook bij Analogman gezien. Overigens vind ik die oude Hiwatts complete kunstwerken. Zo hoop ik het ook ooit te kunnen. M'n bedrading wordt langzaamaan wat beter. Ik ben met de "klassieke" vogelnest-bedrading begonnen.
Ik heb hierop extra m'n best gedaan, omdat het een cadeautje is.
Finish is gedaan met metalliclak voor auto's (verkrijgbaar bij Hallfords). Helaas kun je op het plaatje het mooie metallic effect niet goed zien. In het echt is het mooier. Schuren, primer, paar lagen zilver/metallic lak, decals, blanke lak.
Ik heb het pedaal genoemd naar dat oude nummer van de Red Hot Chili Peppers.

Vonk
5 februari 2006, 16:20
Ah ok ik zag het gewoon als eerste bij Keeley. Dat twisten van de batterijdraadjes, heeft dat ook een speciale reden of ziet het er gewoon ook netjes uit?

Wilco
5 februari 2006, 16:36
Vond ik er wel netjes uit zien. Voor zover ik weet zit daar geen diepere gedachte achter, zoals bv bij het twisten van de "heater wiring" (weet even de Nedelandse term niet) bij buizen versterkers.

V!N
5 februari 2006, 18:33
Echte mannen bouwen
een rattennest: :cooler:

http://www.robotroom.com/BugdozerBrainsRatsNest75.jpg

Wilco
5 februari 2006, 18:55
Wow. Zo'n rattennest heb zelfs ik nog nooit gebouwd. Wel cool, maar hoe krijg je dat nog ooit ergens ingebouwd?

nicoverduin
5 februari 2006, 19:06
In een doosje stoppen...voetschakelaar erop en verkopen als "The Ratnest". Vast wel een die 'm koopt.....

V!N
5 februari 2006, 19:30
Wow. Zo'n rattennest heb zelfs ik nog nooit gebouwd. Wel cool, maar hoe krijg je dat nog ooit ergens ingebouwd?Och, als het niet in één keer past, pak ik een grotere hamer.
Elk probleem kan worden opgelost met een grotere hamer ! :satisfie:

Nielsje
5 februari 2006, 19:32
waar heb je die behuizing vandaan..??

Vonk
5 februari 2006, 21:12
Juist die behuizing ziet er zeer mooi uit ja

Wilco
6 februari 2006, 20:51
Is een simpele Hammond 1590 (?) BB. Gekocht via Das Musikding.
http://www.musikding.de/product_info.php?cPath=34&products_id=127&osCsid=7770748dba3681666d1896c27003ba76

Edit: Is trouwens niet eens een echte Hammond, maar merkloos alternatief. Prima spul wat mij betreft.