PDA

View Full Version : attn bc rich kenners



sir_oinksalot
23 januari 2006, 19:49
iemand die me meer info over dit model kan bezorgen?
http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/12463212-aangeboden-bc-rich.html?start=30

toen ik hem mailde naar het model kreeg ik dit terug:
ik ken er zelf niet zo veel van, maar ze hebben we gezegd dat het een WG 25 was

uiteraard info waar ik niets mee ben gezien bc rich naar mijn weten nooit een wg25 model heeft uitgebracht

deze heeft trouwens een reversed headstock ipv de gangbare widow headstocks
dat het een usa is neem ik tensterkste in twijfel

maar anyway, hij wil hem ruilen tegen mijn jackson dxmg, een niet zo'n gunstige deal voor mij lijkt het me, maar toch even hier informeren

Lord Abortion
23 januari 2006, 20:01
WG25 zal de typenaam zijn die gebruikt wordt om te bestellen. Aan de foto's kan ik moeilijk zien welke gitaar het is. Ofwel een USA ofwel een Platinum of NJ uit midden de jaren '90. Post eens een foto van de headstock en eventueel van de achterkant van de gitaar, dan kan ik wat beter helpen.

sir_oinksalot
23 januari 2006, 20:15
http://www.UltimateImageHost.com/Uploads/Images/4769337500000IMAG0040.JPG
dat is de enige foto die hij stuurde waar de headstock opstaat
ik hoop dat je er iets mee bent

robert-gitarist
23 januari 2006, 20:18
Ik zou eigelijk nooit mij jackson weg doen voor een BC Rich :D :P
Tenzij het een mooie mockingbird is van boven de 900 euro :D

Swan
23 januari 2006, 22:14
dat is de enige foto die hij stuurde waar de headstock opstaat
ik hoop dat je er iets mee bent

foto's zijn te onduidelijk... t zou vanalles kunnen zijn

Pegasus
23 januari 2006, 22:19
Ik zou eigelijk nooit mij jackson weg doen voor een BC Rich :D :P
Tenzij het een mooie mockingbird is van boven de 900 euro :D

Volgens mij staat er op gitaarmarkt (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=55363) net zoiets te koop.

Wormaap
23 januari 2006, 23:37
Zo te zien een Platinum Pro ofzo. Ziet er in ieder geval _NIET_ USA uit. Kan ook nog'n wat oudere NJ zijn, aangezien de Plat. Pro series een widow-headstock heeft.

MoserCustomShopDotCom
24 januari 2006, 00:26
Zo te zien een oudere platinum gitaar.

Vraag om een duidelijkere foto van de headstock (closeup) en kijk eventueel ook naar de achterkant.

Bij de import gitaren zijn die vormen ronder (de inkeping bij de brug achter). Bij een US is die hoek scherper.

GEEN US dus als ik het goed zie zo...

Jay Cal
24 januari 2006, 06:50
Die lijkt echt als 2 druppels water op mijn oude Warlock... die ik zo'n 5/6 jaar geleden heb verkocht. Close up van de brug zou voor mij wat meer zekerheid kunnen geven.

Ps. als het mijn oude warlock is.... Is het een superfijn halsje en enorme crappy hardware (niet te veel voor beiden dus).

Lord Abortion
24 januari 2006, 08:35
Ik zeg een vroege jaren '90 Gold series of Platinum. Waarom?

* vermoedelijk een single locking Floyd
* geen Gotoh 'superdistortions' --> geen pre-'90 NJ
* enkel script logo
* type dome-knobs

80% zeker een Gold, 20% Plat. Trouwens, Platinum Pro bestond nog niet in die tijd, toen was het nog gewoon Platinum en hadden die altijd een trem. In het begin een goede kopie, daarna zo een low-budget vreemd uitziend ding.

jorrit
24 januari 2006, 17:00
Ik weet niet hoe het zit met je huidige gitaar alleen deze rich heeft een agatis body, daar zou ik zelf al nooit voor gaan. is een vrij goedkope houtsoort. Ik denk niet dat de trem die er op zit ook zo geweldig is gezien het body materiaal.. k zou lekker je jackson houden..

Lord Abortion
24 januari 2006, 18:30
Ik weet niet hoe het zit met je huidige gitaar alleen deze rich heeft een agatis body,

Ben je daar zeker van? De nieuwe Platinums hebben agathis ja, de oude niet. En ik vermoed sterk dat dit zelfs een Gold series is ...

Squier4ever
25 januari 2006, 12:28
hoe dan ook: hij is lelijk als de nacht

jorrit
25 januari 2006, 23:07
Ben je daar zeker van? De nieuwe Platinums hebben agathis ja, de oude niet. En ik vermoed sterk dat dit zelfs een Gold series is ...

k meende het in de advertentie zelf gelezen te hebben...