PDA

View Full Version : Mahonie gezocht



godgod
23 januari 2006, 17:20
hai elk en ain
Ik ben op zoek naar mahonie voor mijn zelfbouw gitaar .
Het gaat een variant worden van de ibanez jem.
Ik kan alleen niet vinden waar ik goedkoop een partijtje hout kan vinden.
Het enige wat ik kan vinden zijn voorgefreesde blokken kant en klaar voor verlijmen.
Aleen wil ik het zelf van af het begin maken, en € 50 voor 2 blokjes is te veel
zoveel is mahonie niet eens waard.
Als iemand iets weet, ik zou graag je advies horen.
mvg jeroen

Modaanpassing; verbetering leesbaarheid

FNaRK
23 januari 2006, 17:28
wat voor Ibanez Jam :confused:

aarbeien, perzikken, sinasappel ......


wat voor jam ?















:D

Orpheo
23 januari 2006, 17:51
hai elk en ain
ik ben op zoek naar mahonyhout voor mijn zelfbouw gitaar
het gaat een variant worden van de ibanez jam.
ik kan aleen niet vinden waar ik goedkoop een partijtje hout kan vinden.
het enigste wat ik kan vinden zijn voor gefreesde klompen kant en klaar voor verlijmen.
aleen wil ikhet zelf van af het begin maken, en € 50 voor 2 blokjes is te veel.
zoveel is mahoniehout niet eens waard.
als iemand iets weet, ik zou graag je advies horen.
mvg jeroen


www.af.nl

arnhemse fijnhouthandel... moeilijk joh google!! en slechte SEARCH dat we hier op het FORUM HEBBEN!!!!! charlotte, een van onze betere (beste? ) zelfbouwers, heeft daar haar top mahonie gehaald. maar mahonie is gewoon duur.

oh ja.... kan je voortaan IETS meer aandacht besteden aan je beginpost? ik heb echt moeite met het lezen ervan.

en de titel.... pff... gast, zelfs iemand in groep 2 kan dat beter dan dit.

oh ja, 50 euro voor en voorgefreest mahonie strat/JEM body? wil ik ook wel! maar t goedkoopste dat ik zie ligt toch echt rond de 200 dollar (met een beetje kwaliteit)

rinaldo
23 januari 2006, 20:09
ik heb voor mijn gitaar sipo mahonie gekocht bij een houtzagerij in akkrum , dat ligt in friesland, en afgaande op je hai elkenain zou je zo,n beetje in de buurt van groningen moeten wonen dus dat ligt redelijk in de buurt. en wat de prijs betreft zou je het zeker eens kunnen wagen want ik was voor 15 euro klaar. nou is sipo mahonie mischien niet van dezelfde kwaliteit als honduras, maar bij vox humana kost een bodie blank van sipo zo ongeveer 80 euro, dus dat scheelt nogal. en bovendien heeft deze man ook nog meer interesante houtsoorten liggen. zijn adres is.akkrumer houthandel en zagerij. ljouwerterdyk 52 akkrum
sucses

godgod
23 januari 2006, 20:13
orpheo gelukkig ben jij erg vriendelijk en behulpzaam
ik zelf woon in groningen dus als het hout wat digterbij te vinden is zou beter zijn.
als iemand een zinnige sereuse reactie hoor ik het graag

godgod
23 januari 2006, 20:15
he rinaldo
bedankt voor je reactie dat licht echt precies in mijn straatje dank je

Keesz
23 januari 2006, 20:51
hoop jij maar op een serieuze reactie als je zo spelt

Dirk W
24 januari 2006, 01:37
aardig doen he ;)

Javaca
24 januari 2006, 11:13
Jongens niet iedereen kan so goet nederlants praaten als jullie hoor ;) Verder kan iemand ook Dyslectisch zijn en zodoende woorden door elkaar gooien.

Ik heb de beginpost ff wat leesbaarder gemaakt en ik denk dat iedereen er nu wel uitkomt.

@Jeroen:
Je kan ook mahonie vinden bij de Amsterdamse Fijnhouthandel (www.fijnhout.nl (http://www.fijnhout.nl))
Verder is de Arnhemse al genoemd.

Succes

FNaRK
24 januari 2006, 23:46
orpheo gelukkig ben jij erg vriendelijk en behulpzaam
ik zelf woon in groningen dus als het hout wat digterbij te vinden is zou beter zijn.



please god , zeg me dat 'ie het expres doet :o

Javaca
25 januari 2006, 12:26
Weleens van dyslexie gehoord?

Maar nu ontopic:
www.fijnhout.nl
www.af.nl

verder is het ook raadzaam eens te kijken bij plaatselijke houthandelaren en zagerijen.