PDA

View Full Version : Wat te kopen



bart_g
23 januari 2006, 18:08
Hallo allemaal.

Ik wil gaan beginnen met gitaar spelen. Het is echt allemaal nieuw voor mij en ik wil dan ook les gaan nemen.

De muziek die ik wil gaan spelen is in de stijl van U2, Red Hot Chili Peppers, Pearl Jam, etc.

Wat voor gitaar raden jullie mij aan? En wat is een goede versterker. Totale budget zal tussen 250 en 500 euro komen te liggen.

wytz
23 januari 2006, 18:19
lees de stickies bovenaan eerst eens door ! :)






(vox valvetronix & dean vendetta ...)

grayfink
23 januari 2006, 18:20
Deze gitaar:

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=100024802&sid=23012006171120710613-5M3553602B4S845633L64&quelle=volltext


Dit versterkertje:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3290002/sid/23012006171120710613-5M3553602B4S845633L64/quelle/listen

Of een Dean Vendetta 1.0 met een roland cube 30, dat kan ook/

AART
23 januari 2006, 18:36
Deze gitaar:

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=100024802&sid=23012006171120710613-5M3553602B4S845633L64&quelle=volltext


Dit versterkertje:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3290002/sid/23012006171120710613-5M3553602B4S845633L64/quelle/listen

Of een Dean Vendetta 1.0 met een roland cube 30, dat kan ook/


Yeah, dat bovenste setje is wel redelijk om mee te beginnen, maar ik denk toch dat je dan snel zeurt omdat het toch niet super degelijk is he :( .

























:D

bram123
23 januari 2006, 19:29
Yeah, dat bovenste setje is wel redelijk om mee te beginnen, maar ik denk toch dat je dan snel zeurt omdat het toch niet super degelijk is he :( .


ja maar dat hou je natuurlijk altijd bij gibson.

bert k
23 januari 2006, 20:03
Hmmm... Weet meneer Clapton daar eigenlijk wel van?

iwamoto
23 januari 2006, 20:11
het is wel duidelijk he, krijg je zon chinees ding met zogenaamde gibson garantie, maar waarom niet gelijk een massief gouden lespaul voor 4 miljoen ofzo? :P

Ganjaman
23 januari 2006, 20:40
het is wel duidelijk he, krijg je zon chinees ding met zogenaamde gibson garantie, maar waarom niet gelijk een massief gouden lespaul voor 4 miljoen ofzo? :P
omdat die waarschijnlijk een kilootje of 200 zal wegen? :D

bart_g
23 januari 2006, 21:04
lees de stickies bovenaan eerst eens door ! :)






(vox valvetronix & dean vendetta ...)

Heb ik gedaan, maar ik heb echt geen idee wat bij mijn muzieksmaak past. Bovendien heb ik echt geen idee wat een beetje fatsoenlijke versterker is...

edit: zie nu pas wat je bedoelt met die laatste zin. Die Vox versterkers zien er goed uit. De Dean Vendetta was ik ook al tegengekomen in de stickies.

Nog meer voorstellen??

Die Gibson lijkt me iets te veel van het goede om mee te beginnen. :D

Squier4ever
23 januari 2006, 21:18
nou als je alles van uberclean tot zware metal wilt zou ik kijken voor een modelingdingetje, dus die vox is idd geschikt anders een line6 spider of een roland cube

bart_g
23 januari 2006, 21:47
nou als je alles van uberclean tot zware metal wilt zou ik kijken voor een modelingdingetje, dus die vox is idd geschikt anders een line6 spider of een roland cube

Modelingdingetje?? Wat is dat? Het lijkt me wel leuk om vanalles wat te kunnen spelen.

Wormaap
23 januari 2006, 21:50
Modeling houdt in dat'ie het geluid van andere vesterkers nadoet. 'T klinkt natuurlijk nooit 100% als het origineel, maar omdat er veel verschillende versterkermodellen in zitten, kun je er alle kanten mee uit :)

bart_g
23 januari 2006, 21:58
Modeling houdt in dat'ie het geluid van andere vesterkers nadoet. 'T klinkt natuurlijk nooit 100% als het origineel, maar omdat er veel verschillende versterkermodellen in zitten, kun je er alle kanten mee uit :)

OK dat is duidelijk, maar is het een beetje kwaliteit in deze prijsklasse, of slaat het eigenlijk nergens op?

edit:

om het vragengehalte nog maar eens op te vijzelen:

Hoe zijn de goedkopere marshall en fender amps? Dit zijn toch merken die mij bekend in de oren klinken en volgens mij ook kwalitatief in orde zijn.

Sicky61
23 januari 2006, 23:05
jazeker wel

wytz
24 januari 2006, 08:40
OK dat is duidelijk, maar is het een beetje kwaliteit in deze prijsklasse, of slaat het eigenlijk nergens op?

edit:

om het vragengehalte nog maar eens op te vijzelen:

Hoe zijn de goedkopere marshall en fender amps? Dit zijn toch merken die mij bekend in de oren klinken en volgens mij ook kwalitatief in orde zijn.

Kwalitatief zijn ze best in orde, maar de echte marshalls en fenders worden pas goed (vind ik) als je dr honderden euro's voor uittrekt. De versterkers van fender/marshall in de lage prijsklassen bieden niet zo veel als de vox valvetronix, line6 spider, roland cube of de epiphone valve junior.

Herman
24 januari 2006, 18:21
Ik heb zelf zo'n goedkope Marshall, hoewel ik er nog niet echt veel verstand van heb, toen ik daar aan het testen was, was sowieso qua geluid mn Marshall (MG15CD) Tochwel het beste...maar dit is dan mijn mening ;)

Squier4ever
24 januari 2006, 18:24
maar uit een modelingdingetje kun je marshall, fender, boogie, vox eigenlijk alles wat bekend is halen en dat is denk ik vooral als je net begint en een brede stijl hebt erg handig

frekie
24 januari 2006, 18:33
RHCP en U2 worden het meest gezien met de Stratocaster. Gaan we weer: Jap Fender/Squier SQ/E serie, zijn nog betaalbaar (net gezien op Marktplaats: 2 voor 199 euri p/s, kan ook zijn om de gratis ad natuurlijk:speed:) , de betere Mex Fenders bijv. met die essen body , Tokai, 80s Fernandes, sommige zelfbouw dingen, Rockinger, Blade. 2dehands kopen, ervaren gitarist meenemen.
Amps. Scheuren gaat goed met Marshall idd wel liefst echt buizen spul. Voor U2 heb je ook een echo pedaal/effect apparaat nodig. Effectlus in de amp is dan wel handig. Clean gaat beter met Fender. Modelling spul is erg trendy en houdt zijn waarde niet, ik heb een line6 POD waar ik 800 gulden voor heb betaald, is nu nix meer waard:gitarist: Gewoon doorsparen voor goed 2dehands buizen spul, kan je nix op verliezen.

gitarist17
24 januari 2006, 19:49
ik zou de vorige post niet heel serieus nemen...
sorry maar mijn bescheiden mening houdt niet in dat je moet wachten met gitaar spelen tot dat je genoeg geld, of het er voor over hebt om een buizenamp te kopen en een hoop pedalen...

groeten erice

ps; ben zelf begonnen, nog niet zo lang geleden (1,5 jaar...) op een squier affinity strat en een coxx 15 watt versterker... dat is geen modeling... daar hou ik niet zo van
maar ja ook dat is weer persoonlijk

ga maar eens even snel testen en koop datgene wat je het mooist vind in jouw prijscatogorie

bart_g
24 januari 2006, 20:34
Ik zie dat modeling verhaal ook niet zo zitten. Ik houd normaal niet zo van dingen die iets na doen. (noem een vw golf met "ferrari" geluid). Ik zou wel graag een buizenversterker kopen, vind dat over het algemeen beter klinken en het heeft wel iets.

Squier ben ik idd ook al regelmatig tegengekomen en lijkt me ook wel iets. Ik koop liever niet tweedehands. Het lijkt me beter om iets met garantie te kopen en een plaats te hebben waar je terug kunt gaan om nog wat te vragen.

Waar in Nederland kan ik trouwens Dean gitaren kopen?? Ik heb diverse webshops doorgespit, maar ik kan ze nergens vinden... Ben ik nou zo scheel??

wytz
24 januari 2006, 20:37
Ik zie dat modeling verhaal ook niet zo zitten. Ik houd normaal niet zo van dingen die iets na doen. (noem een vw golf met "ferrari" geluid). Ik zou wel graag een buizenversterker kopen, vind dat over het algemeen beter klinken en het heeft wel iets.

Squier ben ik idd ook al regelmatig tegengekomen en lijkt me ook wel iets. Ik koop liever niet tweedehands. Het lijkt me beter om iets met garantie te kopen en een plaats te hebben waar je terug kunt gaan om nog wat te vragen.

Waar in Nederland kan ik trouwens Dean gitaren kopen?? Ik heb diverse webshops doorgespit, maar ik kan ze nergens vinden... Ben ik nou zo scheel??

een buizenversterker klinkt natuurlijk beter :) maar daar betaal je ook voor. Kijk eens naar de epiphone valve junior! Die is naar ik weet volledig buizen (correct me if im wrong). Deans zijn onder andere verkrijgbaar bij feedback (www.feedback.nl), en kijk voor de valve jr. eens op www.nederlandmuziek.nl.

gitarist17
24 januari 2006, 21:07
als je toch voor buizen gaat dan misschien ibanez mini buizen genaamd valbee
ik heb hem nog nooit gehoord maar misschien wel interessant...

ik weet alleen niet of een behoorlijke goedkope buizenamp te vergelijken is met een "echte" buizenamp... als je begrijpt wat ik bedoel... kwaliteit betaal je nou eenmaal voor..

sterkte met kiezen
erik

bart_g
24 januari 2006, 21:07
Ik moet idd maar eens wat gaan proberen. Hoe zijn trouwens de ibanez gitaren? Ik zag bijvoorbeeld de Ibanez SA 120 BK voor 250 euro. Is dat wat voor die prijs???

hendrix1989
25 januari 2006, 12:02
een goedkope stratocaster is geweldig om op te beginnen, en je kunt er kwa geluid veel kanten mee op... john frusciante en die lead gitarist van pearl jam gebruiken strats

bert k
25 januari 2006, 14:48
Ga eerst maar eens wat modelling amps proberen, dan denk je er misschien anders over. Je hebt in ieder geval veel meer mogelijkheden dan met een goedkope buizenamp, daar zitten echt niet meer dan twee kanalen op.

gitarist17
25 januari 2006, 17:03
sommige vinden al die toeters en bellen gewoon niet nodig, ik hoor daar zelf ook bij...

doet me denken aan de reclame van HighWatt in de nieuwste feedback catolugus...

"onboard effects really suck your tone..."

zoiets iig
vond hem wel leuk

voor de topicstarter ga maar luisteren wat je mooi en handig vind, als modeling je wel bevalt vanwege de mogelijkheden dan moet je daar zeker voor gaan

sterkte
erik

ps; twee kanalen is toch eigenlijk meer dan genoeg : )

gitarist17
25 januari 2006, 17:04
ohja...

strat is DE gitaar, voor mij wel iig
kan alles en doet alles

erik

bart_g
25 januari 2006, 19:55
Het is wel duidelijk dat het een strat gaat worden. Welke is nog maar de vraag...

De versterker ga ik idd maar eens proberen, misschien vind ik dat modeling wel helemaal geweldig. :soul: