PDA

View Full Version : Flat Tyres - Get Home To You



Hempo
23 januari 2006, 14:14
Goeiemiddag,

Simpel vrolijk liedje van onze band Flat Tyres. Thuis achter de PC met z'n vieren opgenomen. Ik heb 't dan nog een beetje grof gemixed, voor zover mogelijk. Technisch niet heel bijzonder, maar misschien wat opwekkend materiaal voor depressieveren onder ons!

http://www.flattyres.nl/Flat_Tyres_-_Get_Home_To_You.mp3

Gitaar gear: Cube 30 recording out :)

Groeten,
Hempo

Fumi SG
23 januari 2006, 16:11
Wel een grappig vlot liedje! Leuk:) Alleen die bass...:(

Hempo
23 januari 2006, 16:16
Dank voor de reactie.

Wat is er mis met de bas?:)

spanky_franky
23 januari 2006, 17:21
De bas lijkt wel te oversturen oid.

Maar anyway, leuk nummer hoor. Heel verdienstelijk als je dat zo eventjes in elkaar flanst met z`n viertjes achter de pc... doe het je niet na.

KK2
23 januari 2006, 17:45
:dance: Mooie heldere stem heeft de zangeres, chill nummer, lekkere sound :dance:

Fumi SG
23 januari 2006, 17:57
Nou, de bass staat in mijn ogen een beetje 'hard'. Je hoort eigenlijk meer bass dan wat anders. Wel een leuk basslijntje trouwens!;)

Hempo
23 januari 2006, 18:26
Thnx Spanky en KK2

Fumi SG: De bas overstuurt geloof ik al een beetje, maar zo is het bedoeld...
Dat ie hard staat kan aan mijn 'apparatuur' liggen. Ik heb alleen maar op m'n computerboxjes geluisterd... vandaar:)

Maar bedankt voor de reacties lui !

armageddon
23 januari 2006, 19:28
Ik vind de bas juist extreem goed erbij passen!
Heerlijke sound, echt een goed nummer.

basswasp
23 januari 2006, 19:58
De bas is een Tokai 'Hard Puncher' (Precision-stijl bas) door een Sansamp Bassdriver DI.

Mr.Bluesbreaker
23 januari 2006, 21:29
Misschien puncht ie te hard? hehe.
Wel vette sound Jeroen. Nu die bassman nog!:)

dejohan
23 januari 2006, 22:44
Ik vind de bas juist extreem goed erbij passen!


Ja, vind ik ook. Dit soort stuff vraagt gewoon om een luide bas.

Hempo
23 januari 2006, 22:55
Dank voor de reacties allemaal :)

bluegate
25 januari 2006, 19:30
Klinkt aanstekelijk, beetje punk achtig met Rock&Roll invloed.

Wel een beetje kort, en ja de bas staat net een tandje te hard. :D

Hempo
26 januari 2006, 16:23
Hey Bluegate,

Bedankt voor je reactie :)

groet,
Hempo

Martien
26 januari 2006, 20:40
Vind het idd erg knap dat je dat ffkes achter de pc opneemt, klinkt (vro)olijk en goed. kort en bondig,
maar zou de bass wel net zo hard laten alleen er iets meer bass uithalen, snappie :P volume is goed maar iets meer bass naar mid of treble knallen
verder netjes hoor!

Joey Handsome
26 januari 2006, 21:26
waar heb je die drums mee gedaan?

Hempo
26 januari 2006, 23:25
Martien, bedankt voor de complimenten! Thnx

J.H.: De drums is opgenomen met een Roland TD nogwat, zo'n elektronische kit van onze drummer. Had ie wegens overlast bij de buren aan moeten schaffen :)

Stratman70
27 januari 2006, 14:06
Hey Hempo, lekker aanstekelijk nummer. De sound heeft iets 'vintage' (jaren 70)-achtigs en die sound van die sologitaar is echt geweldig.

Knap gedaan! Het nummer is aardig, maar vooral de productie spreekt me erg aan!

Purple_Peter
27 januari 2006, 20:06
Hoi Hempo,
Lekker nummertje, fris en opgewekt, klinkt goed en ook je mix is ook heel netjes.
En voor degene die de bass wat "te hard" vinden... Zet je je loudness toch uit of draai je bass knop iets naar links :D

Mooie stem heeft de zangeres trouwens....

Hempo
28 januari 2006, 13:16
He StratMan, Dank voor je reactie. De 'productie' verbaasde onszelf ook een beetje, hoeveel je met een computer, een DI, elektrische drumkit en een cube30 kan doen!
De sound van de solo gitaar is dus niets meer dan een Cube30 met wat presets en een kabeltje van de recording out naar de line in!


@Purple Peter: we hebben een nieuwere mix er overheen geupload, ook nieuwe drums trouwens. Ietsje spectaculairderde drums en de bas een stukje minder ! http://www.flattyres.nl/Flat_Tyres_-_Get_Home_To_You.mp3

Guido
28 januari 2006, 16:04
lekker nummer. leuke intro. goed opgenomen. Erg knap. Vooral de bas ;). Weet niet waar iedereen t over heeft.

Hempo
28 januari 2006, 19:02
Hey,

Het is inmiddels een nieuwe versie !

groetn,
Hempo

Basseytje
28 april 2006, 18:50
ik vind het een lekker swingend nummer. ik ben nu ook voortaan ff een map aan het bijhouden met de nummer van flattyres. er zitten egt lekkere deuntjes in