PDA

View Full Version : Mijn projectje



robert-gitarist
23 januari 2006, 12:30
Hallo iedereen :D
Zoals de meeste van jullie wel weten heb ik vorig jaar een Vantage superstrat kompleet overgespoten en de reacties daarvan waren super.Zelf wist ik niet dat ie zo in trek zou liggen!!Tijdje terug heeft hij hier in een muziekwinkel in de etalage gestaan en al die reacties,super!
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/ROBIGITAAR000.jpg
Dat is hem.
Maar goed het begint te jeuken in me handjes en wou weer iets apparts gaan doen.Het zit zo,ik heb 2 jaar terug bij een kringloop winkel een Hondo stratocaster gekocht.Een simpele zwart witte strat.Kosten?20 euro..gitaar was wel gebrukt(veel gebruikerssporen) maar veder helemaal compleet en speelt echt heel erg fijn!Nu stoor ik me nogal aan dat ie helemaal standaard is(iets nieuws voor mij :D :P ) en dat ie gewoon niet mooi in de lak etc. zit.
Nu gaat het komen!! :D :P
De bedoeling is om hem dus ff onderhanden te gaan nemen en dus over tespoten.Ook ga ik de headstock iets bij werken want vind de vorm niet echt geweldig :S .

robert-gitarist
23 januari 2006, 12:34
De kleuren ga ik nog niks over zeggen..dat blijft nog ff geheim :P :D
Ik kan je vertellen,het word heel erg appart.De hardware die erop komt ook maar dat zal ik jullie niet ophouden.Ik ga binnekort bij VanHaar hele zooi hardware bestellen: bekabeling voor de elementen etc. en het mooiste+het apparte dat erop komt zijn de Aged Parts van VanHaar.tuners,schroefjes etc.
De elementen die erin komen is heel simpel: DiMarzio humbucker in de brug en een single coil in de neck.thats is.Komt dus ook een andere slagplaat op(is al binnen).Ook komt er een splittertje op om de humbucker te splitten :) veder komt er 1 volume knop op en 1 tone knop en dat kleine splitertje dan ;)
Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden door middel van foto's.

robert-gitarist
24 januari 2006, 18:52
Zo eerste update.
De gitaar ligt nu echt helemaal uitmekaar.Alles eruit en ervan.Neck los van de body.
Nu alleen nog even die ronde ringetjes van de stemmechanieken verwijderen.Deze zitten erg vast.Weet iemand hoe ik ze het beste eraf kan krijgen?
Ook ben ik vandaag bij Feedback in Apeldoorn wezen kijken om te informeren na de onderdelen die ik bij VanHaar ga bestellen.Maar moest daar zo lang wachten dat ikmaar weg ben gegaan.Ik ga wel na Big One toe in Zwolle vande week.Stel eikels in Apeldoorn..wachten wachten wachten..MOET IK NOG EEN NUMMERTJE TREKKEN OFZO??!!

Nja anyway vande week ff achter de spullen vav VanHaar aan.
Vanavond ga ik de slagplaat iets bij werken.