PDA

View Full Version : Eerste basgitaar...help mij!!! :D



Lacrimosa
22 januari 2006, 23:59
Mijn budget is +- 280 euro.
Wat is een goede (aardig iig :D) basgitaar voor deze prijs?
Ik ga em alleen maar voor recording gebruiken.

Alvast bedankt!

Anavrin
23 januari 2006, 01:26
meestal ben je rond die prijs wel goed met een Yamaha. zijn vaak toch net iets beter dan de budget-dingen van de bekende merken, zoals bijv squier.

Lacrimosa
23 januari 2006, 10:22
hmm vet, en welk model?

Kristof
23 januari 2006, 11:26
Cort zou ook goed zijn.

Ik heb me zaterdag een Cort Action Bass (http://www.cort.com/basses/action/index.html) besteld.
Voor de linkshandige versie betaal ik 269 euro. De rechtshandige zal nog een stukje goedkoper zijn denk ik.

Als alles goed gaat, heb ik ze deze week. Dan zal ik mijn bevindingen hier wel neerposten als je wil.

jorrit
23 januari 2006, 12:40
k zou je een olp aanraden, vond in die prijsklasse hm beter als een ibanez of cort die ik ernaast getest heb. maar als je gaat kijken naar olp, yamaha etc. zit je wel goed. beetje dezelfde merken als bij gitaar..

hoofd
23 januari 2006, 12:48
k zou je een olp aanraden, vond in die prijsklasse hm beter als een ibanez of cort die ik ernaast getest heb. maar als je gaat kijken naar olp, yamaha etc. zit je wel goed. beetje dezelfde merken als bij gitaar..

Goedkope Ibanezbassen zijn niks...maar Yamaha is echt top, zeker zo rond de 300. Ik heb zelf een paar maanden geleden een Crafter Cruiser bas gescoord, 2 hums met actieve toonregeling, lekker slank halsje, voor 250 euro. Erg goede bas voor 't geld.

Lacrimosa
23 januari 2006, 15:23
Aight.
Ik weet nu waar ik op moet letten!
Bedankt mensen.

ErnieBass
23 januari 2006, 20:20
Je zou ook kunnen overwegen een samick basgitaar te kopen, niet erg duur en met bijv. ernie balls erop best fijne bas!
mazzel

Sanbenno
23 januari 2006, 21:15
jap ik eb ook een action bass van cort. Zeer goeie modelletjes, maar keber wel 300 voor betaald :satisfie:

Lacrimosa
24 januari 2006, 14:04
Ik heb een OLP Stingray gekocht!! :D

http://www.htd.fr/images/OLP/Stingray4_grand.jpg

Anavrin
24 januari 2006, 16:05
goede keus hoor.


Let wel op dat je niet met een basgitaar over een gitaaramp gaat spelen, want dat trekken die speakers niet!!!
Voor de versterker maakt het geen zak uit, maar je speakers vinden het laag niet zo lekker (oplossing, gitaartop over een bascab)

OJJVZ
16 januari 2007, 22:40
k vind die olps echt HEEL ERG lelijk:Pom eerlijk te zijn, maarja, het gaat ook om sound, en als ze goed zijn en weinig kosten, tsja:P

trouwens.. die Crafter Cruiser Jazzbass, zie k hier bij Tonika (dure winkel normaal) voor 180 staan. Goed spul? k las goeie reviews op harmony-central en daar werd ie boven een Fender verkozen? vertrouw k ook niet echt voor dat geld haha. K zoek nog n bass namelijk :P

guitartub
16 januari 2007, 23:33
Goeie keuze.
Heb zelf de OLLUP Tony Levin signature gekocht waar ik waanzinnig tevreden over ben.

DI-OEN
17 januari 2007, 11:27
ik zit er ook over nadenken zo'n olpje aan te schaffen of een yamhahaha... maar dan wel als 2de bas ( nog steeds beginners.. weet ook niet of ik er veel mee opschiet.. maar die olpjes die ik gezien hebben zijn echt spuuglelijk.. met blankhout en slagplaat met glitters..)... geef mij dan maar zo'n blouwe

iwamoto
17 januari 2007, 14:04
ik vind het een goede keuze om topics van een jaar oud met rust te laten!...grnblgrmbl

Lacrimosa
17 januari 2007, 19:37
Inderdaad iwamoto!

Ik heb ondertussen de basgitaar al verkocht :D!

guitartub
18 januari 2007, 17:20
En ondertussen heb je GEWELDIG GE NOTEN!!!

OJJVZ
18 januari 2007, 20:00
ik vind het een goede keuze om topics van een jaar oud met rust te laten!...grnblgrmbl

hier op reageren, als het ontopic is, is toch beter dan nieuw topic opene? zie je door de bomen t bos niet meer.

Bassbitch
19 januari 2007, 15:50
We hebben een algemeen topic voor beginnersbasgitaren, en de eerste "nieuwe" reactie in dit oude topic was niet relevant. Dus in dit geval moet ik Iwamoto gelijk geven.


In de meeste overige gevallen is jouw stelling natuurlijk wel correct.

bas bus
20 januari 2007, 14:53
met een beetje mazzel koop je op marktplaats een oude warwick van iemand die er geen verstand van heeft.

musicmaestro
21 januari 2007, 10:14
met een beetje mazzel koop je op marktplaats een oude warwick van iemand die er geen verstand van heeft.

of een rick.......