PDA

View Full Version : Akoestische laten opsturen? Veilig?



rhcp_schipper
22 januari 2006, 23:19
Heeft iemand van jullie ervaring met het laten opsturen van een Akoestische gitaar? Is het risico heel erg hoog dat de gitaar beschadigd of is dit gewoon heel goed te doen?

En wat zijn de kosten (ongeveer) voor het opsturen van een Akoestische gitaar?

Alvast vriendelijk bedankt.

Mattia
23 januari 2006, 00:00
Van waar naar waar?

De risico's zijn er, maar hoe denk je dat gitaren van de fabriek naar de winkel zijn gekomen?

Kijk eens op Frets.com, staat het een en ander over het verschepend van akoestische gitaren.

rhcp_schipper
23 januari 2006, 10:47
Van waar naar waar?

De risico's zijn er, maar hoe denk je dat gitaren van de fabriek naar de winkel zijn gekomen?

Kijk eens op Frets.com, staat het een en ander over het verschepend van akoestische gitaren.


Het verzenden is wel gewoon binnen NL, maar wat is dan een goede manier? Via tpg? of wat anders?

Globetrotter
23 januari 2006, 10:53
Hoi!

Als het binnen Nederland is zou ik er precies toch voor opteren de gitaar persoonlijk te gaan afhalen... Als dit natuurlijk echt niet kan, moet je hem stevig laten inpakken (is natuurlijk een beetje vertrouwen hebben in verkoper), ik denk dat je daar niet genoeg kan op aandrukken... verschillende laagjes karton omheen kleven tegen 1 bodemplaat (zijkant koffer) zodat je a.h.w. een gitaarkoffer op maat van die gitaar maakt. Daaromheen gazettenpapier en dit alles in een grote doos... en zien dat het spel geen mm beweegt. Heb zo al 2 akoestische gitaren verzonden naar Duitsland en zijn hier allebei zonder 1 schrammetje aangekomen.
Groeten,

Bart

N.B. Fragile op doos vermelden kan ook geen kwaad!

rhcp_schipper
23 januari 2006, 11:01
Hoi!

Als het binnen Nederland is zou ik er precies toch voor opteren de gitaar persoonlijk te gaan afhalen... Als dit natuurlijk echt niet kan, moet je hem stevig laten inpakken (is natuurlijk een beetje vertrouwen hebben in verkoper), ik denk dat je daar niet genoeg kan op aandrukken... verschillende laagjes karton omheen kleven tegen 1 bodemplaat (zijkant koffer) zodat je a.h.w. een gitaarkoffer op maat van die gitaar maakt. Daaromheen gazettenpapier en dit alles in een grote doos... en zien dat het spel geen mm beweegt. Heb zo al 2 akoestische gitaren verzonden naar Duitsland en zijn hier allebei zonder 1 schrammetje aangekomen.
Groeten,

Bart

N.B. Fragile op doos vermelden kan ook geen kwaad!

En moet je hem dan nog extra verzekeren? Via de tpg ofzo?

Globetrotter
23 januari 2006, 23:25
Hoi!

Extra verzekering kan je wle doen, maar kost ook wel weer wat meer... weet het niet wat dit voor Nederland kost, maar voor België is dit toch al iets. Heeft wel voordeel, als 't spel kapot aankomt, dan kan je een stuk kosten terugvorderen, maja, wie zegt dat ie kapot ging door transport... eens polsen bij de posterijen hé!
Groeten,

Bart

DREAMMACHINE
24 januari 2006, 10:29
ik denk dat een treinkaartje je minder kost dan het versturen....overweeg dus ff om echt zelf te gaan!

Globetrotter
24 januari 2006, 12:40
ik denk dat een treinkaartje je minder kost dan het versturen....overweeg dus ff om echt zelf te gaan!

Dat denk ik ook... dan heb je ook de mogelijkheid om alles eens rustig te bezien en kan je de gitaar ook even uitproberen. In 't slechtste geval ben je wel voor niets gereden dan, maar dan heb je wel niet het risico dat je in 't zak gezet wordt met een slechte gitaar.
Groeten,

Bart

suayb
9 februari 2006, 02:24
ik heb ooit een kapotte gitaar ontvangen uit italie. Ik raad je echt aan om het persoonlijk af te halen. Als het niet kan, zorg voor goede verpakking met veel vulling rondom de gitaar..

succes

Flipkoos
9 februari 2006, 10:51
Heb ooit een takamine gekocht via marktplaats...op laten sturen. Ik heb het verzendbewijs en alles van TPG...nooit aangekomen!
Nu haal ik ze altijd op.