PDA

View Full Version : marshall 2550 silver jubilee combo



rinaldo
22 januari 2006, 21:05
ik ben in het bezit van een marshall silver jubilee combo, maar de buizen zijn nodig aan vervanging toe. welk merk is het beste voor een marshall versterker
zodat het oude karakter van deze topper weer helemaal naar boven komt?

zjanke
22 januari 2006, 21:25
Ik denk dat je hier vooral voorkeuren terug zult horen, ik ben zelf erg tevreden over mijn JJ's.

Een vergelijk door een expert? http://www.eurotubes.com/euro-h.htm:rockon:

rinaldo
22 januari 2006, 21:45
oke ik zal afwachten wat iedereen mij hier zon beetje aanraad, en dan een keuze maken, maar zijn die jj,s hier gewoon te koop of te bestellen en zo ja wat kosten ze dan? en waar kan ik daarvoor terecht? want ik denk dat ze bij de plaatselijke muziek handel hier nog nooit van gehoord hebben en mij toch weer iets van een of ander kut merk proberen aan te smeren.

Thijssie
22 januari 2006, 21:59
ik ben in het bezit van een marshall silver jubilee combo, maar de buizen zijn nodig aan vervanging toe. welk merk is het beste voor een marshall versterker
zodat het oude karakter van deze topper weer helemaal naar boven komt?

JJ's doen het over het algmeen erg goed in 1-kanaals marshalls, dus ik sluit me aan bij de vorige poster....

mmrizio
22 januari 2006, 22:02
Een vergelijk door een expert? http://www.eurotubes.com/euro-h.htm:rockon:

Een vergelijk door een handelaar die alleen JJ verkoopt..... Hmmm, welke zou hij goed vinden??? Sovtek? EH?

Zonder gekheid: Het zijn prima buizen, maar het hangt ook af van wat je er mee wilt. Kijk ook even op http://www.tube-town.de/info/info.html . In hun Tube map geven ze aan welke buizen zij geschikt vinden voor welke toepassing.

Maurice

duckman
22 januari 2006, 22:06
mooie amp !!

JJ's zijn zeker de mooi, ik heb een keer een weekje een 2550 geleend, die had JJ, klonk erg goed.

Vind zelf JJ als pre amp buizen en svetlana's als poweramp buizen mooie combi.

mazzel,
Arjan

zjanke
22 januari 2006, 22:16
Ze geven types bij tube-town, maar geen merken. Het vergelijk wat bij eurotubes staat is volgens mij ook gangbaar in de markt en hij heeft er duidelijk bij staan dat het zijn mening is (en die van veel van zijn klanten).
Toen ik zijn introductie las had ik toch wel het idee dat er een flink stuk integriteit in zit. Waarom anders tegen "affordable prices" en niet lekker binnenlopen?

V!N
23 januari 2006, 00:27
De versterkers uitgegeven ter gelegenheid van het zilveren jubileum van Marshall werden oorspronkelijk geleverd met buizen van RFT, ik wens je veel succes als je die nog wilt vinden. ;)

JJ's werken geweldig in Marshalls, het beste nog wel in de klassieke die alle geluid uit buizen moeten halen. De Chinese 12AX7A is een geweldenaar in Marshalls waar meer gain uit moet komen en zou het waarschijnlijk erg goed doen in je scheurbak.
Ik ben nog niet zo lang om naar Chinezen, daarom durf ik ze nog niet aan te raden voor je versterker. Horen en vergelijken, luidt het devies.
Maar als je niet elke buis kan kopen om uit te proberen, is hier mijn gegarandeerde recept voor een optimaal zwemmende zilvervis:

JJ's in de voorversterker, de ECC803S in V1 en de rest ECC83S. Met de ECC803S als V1 in verlies je een beetje gain, maar het geluid wordt er gladder door, minder "fuzz". Als je toch niet je gain op 10 hebt, maakt dat ook niet uit. Ik met er wel bij zeggen dat ECC803S's verderop in de versterker ronduit belabberd klinken !

Dan gaan er Svetlana EL34's (Die met de gevleugelde C) in de eindversterker, deze pompen er een lekker midden uit.
Maar hoeveel is genoeg en hoeveel is teveel ? Ik heb me door enkele vrienden aan de andere kant van de oceaan laten vertellen dat de heruitgaves van de mullard EL34 minder zwaar zijn in het midden en daardoor een meer geballanceerde toon geven. Ik ben er erg benieuwd naar en zal dit ook eens proberen, zodra ik het me kan veroorloven ..

Nog een laatste tip voor het slapen gaan, een klein kabeltje tussen de send/return van de effectlus maakt je tafelzilver helderder en luider. Een eenvoudig booster-pedaaltje hier doet ook wonderen als je deze versterker niet luid genoeg vind.

V!N
23 januari 2006, 00:32
Een klein herstel: De hierboven door mij geadviseerde JJ ECC803S is alleen geschikt in een top, in een combo trilt het ding hopeloos mee.

De 100 Watt top in het zilver is de 2250, de 100 Watt 2x12" combo is de 2558.

mmrizio
23 januari 2006, 08:23
Ze geven types bij tube-town, maar geen merken. Het vergelijk wat bij eurotubes staat is volgens mij ook gangbaar in de markt en hij heeft er duidelijk bij staan dat het zijn mening is (en die van veel van zijn klanten).

Het is absoluut geen flauwekul wat Eurotube Bob schrijft. Maar hij is wel een van de weinigen die roept dat de JJ beter is dan zijn 'all time favourite' Telefunken. Daarnaast zou ik me een beetje genomen voelen als ik erachter kwam dat het goede advies afkomstig was van iemand met commercieel belang bij JJ.

De tube-town tube map geeft wel degelijk merken hoor! Kijk maar op pagina 2.

Maurice

Scali
23 januari 2006, 09:49
Ik heb hier op het forum al een aantal keren dingen over 'Chineesjes' gehoord.
Bedoelen jullie daar deze buisjes mee: http://www.tubetown.de/ttstore/product_info.php/info/p98_TT-12AX7---ECC83-Classic.html ?
Misschien moet ik die ook eens proberen. Veel gain, strak, en wel geschikt voor metal, maar niet voor blues, dat lijkt op iets dat ik moet hebben :)

Helter Skelter
23 januari 2006, 11:08
JJ's doen het over het algmeen erg goed in 1-kanaals marshalls, dus ik sluit me aan bij de vorige poster....

Een Jubilee is geen 1-kanaals maar een 2,5 kanaalsversterker http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon12.gif

Ik heb net de stock-buizen van m'n 2555 vervangen door 4X Koch EL-34, amp klinkt weer prima alhoewel het verschil in sound met de oude buizen niet schokkend is, de Jubilee klinkt altijd goed http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif

ropp
29 januari 2006, 19:25
Ik ben het met helter skelter eens, per verschillende merken eindbuizen merk ik ook geen enorm verschil, zolang ze niet op zijn. (heb een 2554)

De preampbuizen maakten bij mij een behoorlijk verschil, vooral de v1(zoals het hoort) heb nu JJ's ecc83 en die klinken voor mij lekker rock.